Min pensionsinvestering i dasspapper i källarn faller med 10% idag igen!
Nu har jag fyllt alla garderober med rissäckar och snabbmakaronpåsar. Och den sista konserverade gröt som fanns kvar på butikshyllan. Så jag har lite kläder till salu! (Och en ganska trist kosthållning att se fram emot)
Det finns de som påstår att grotesk överkonsumtion av c-vitamin botar corona (och allt annat om man frågar dem). Och att man bör dricka en viss mängd vatten per gram c-vitamin. Så jag räknade på en av de homeopaternas rekommenderade vattenkonsumtion och kom fram till 40 liter vatten om dagen. Två hinkar. Lycka till! Det kanske är därför elefanter inte drabbas av corona? En halv liter i kvarten, det är som att sitta i puben, fast dygnet runt och vatten istället. (Det kanske förklarar dasspapperkonsumtionen?)
Senast redigerad av Fri 2020-03-18 kl. 19:16.
Tycker att det är lustigt och faktiskt lite otacksamt.
Det dök upp en kjolbeklädd Filur med en pappersmugg och sa
-Kan jag få Corona?
Då ställde jag mig upp och nös henne i ansiktet.
Hon blev så jäkla arg...
All riktig sport har ställts in (förutom Uppsala-bandy men vem bryr sig). T.o.m. schack. Det enda som sänds är japansk reverse binocular soccer, där spelarna ser allt genom bakvända kikare: https://youtu.be/-rRK7vlBG8A?t=14
Många köper upp allt i sin väg och beter sig som en gräshoppssvärm. Men deras hamstring av toapapper kan leda till en pånyttfödelse av en härlig gammal relik.