2020-03-18, 11:38
Medlem
Offerviljas avatar
Det var kul att premiäravsnittet av Stabsläge med Dan Eriksson och Magnus Söderman var så himla bra. Jag tappade ganska mycket intresset för Nordiska motståndsrörelsen efter Pär Öbergs och Tobias Lindbergs snack om Ingrid Carlqvist i det där hemska Radio Nordfront-avsnittet som sändes för några veckor sedan. Deras pinsamma fredagsmys gillar jag inte heller. Hetaste namnet i den nationella rörelsen just nu är Magnus Söderman. Om Dan Eriksson slutar hålla på med den där #IngridVarFörst-skiten så kommer han också att stiga på listan. Ikväll ska jag bli full igen och så ska jag lyssna på Stabsläge. Nu har jag bestämt mig för att jag ska dricka ihjäl mig. Det har Magnus Söderman också tänkt gjort en gång i tiden, vilket han har berättat om i olika poddar. Ni får inte vara argsinta på mig. Jag orkar inte försöka vara nykter längre. Man tänker att dagen då man upptäckte Radio Framåt var en bra dag, men egentligen så blev det ju ett helvete av det. Jag tycker bara om kanske 3% procent av det som sägs, skrivs och görs i den nationella rörelsen. Börjar de prata positivt om Joakim Lamotte eller Lennart Matikainen så tappar jag helt intresset. Man vill liksom stänga in sig med Dan och Magnus och inte låta några andra komma in och förstöra. Samarbetet med Ingrid & Conrad tyckte jag verkligen inte om. Stabsläge varje kväll klockan 20:00 med fingubbarna från Stockholm är kärlek. Nästan ingen som bor mer än 10 mil bort från Stockholm tycker jag verkar vara riktigt frisk i huvudet. Den gamla radiostjärnan Jonas De Geer kommer ju också från Stockholm. Världens bästa podcast genom tiderna, Radio Framåt, drevs av tre stycken personer som alla kom från den underbaraste staden som finns på den här jorden. ❤️
Citera
2020-03-21, 15:35
Medlem
Besticks avatar
Stabsläge är det bästa sen Måndag med Motgift.
Citera
2020-03-21, 15:41
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Varför? Är Jonas tillbaka?
Citera
2020-03-21, 17:59
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Varför? Är Jonas tillbaka?
Nej, men Dan är med, lol.
Citera
2020-03-21, 18:44
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Ja, Dan+Magnus är det man vill ha.
Citera
2020-03-21, 19:08
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Stabsläge är en stor succé! Det blir lite tjatigt att skriva det här om och om igen på Sveriges största forum, men på det här viset är det ju: När Motgift-delen sänder tillsammans så är den här podden helt fantastisk, medan den är skitdålig när Ingrid & Conrad-dårarna sitter bakom mikrofonerna. Dan och Magnus är bäst, Eva-Marie och Conrad är sämst!

Gårdagens nationella podcastafton var mästerlig. Först bjöd Radio Svegot-gänget på en mycket intressant sändning, sedan blev det nästan ännu bättre i Doomerlajv där Skogsmunk imponerade så att man fick gåshud över hela den lilla bleka och förstörda kroppen. Han ska ha en egen podcast tillsammans med någon annan skärpt person! Skogsmunk och Dan Eriksson skulle nog kunna göra någonting riktigt spännande tillsammans. Till Dan: Kontakta Skogsmunk!

https://www.spreaker.com/user/svegot/stabslaege-20-mars-har-tegnell-raett
Senast redigerad av Offervilja 2020-03-21 kl. 19:16.
Citera
2020-03-22, 13:11
Medlem
5 timmars coronababblande i veckan alltså.

Har tjockisarna i Svindlarnas hus kommit fram till något viktigt eller är det fortfarande så att enda räddningen är att skicka in sina pengar till Dan och Magnus?
Citera
2020-03-22, 14:29
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Självklart ska man vara kritisk till allt man läser och mina två exempel är frånkopplade corona-pandemin och är uppgifter från en tid innan corona blev aktuellt.

Kineserna försökte tiga ihjäl smittan i en dryg månad innan åtgärder droga igång och det verkar inte ha fungerat. Både USA och Storbritannien försökte tiga ihjäl det hela också. Utan framgång.
Menar inte att man bör tiga ihjäl vad som sker men däremot vara kritisk till det som massmedia rapporterar som sanning och fakta.

Att firma Eriksson och Söderman har kompisar i Italien som lider har liksom inget med helheten att göra. Det är minst sagt både oförskämt att håna kritiskt tänkande och att låta sig bli en del av ett större narrativ bara för att men känner folk som dör. Oerhört dumt och känslostyrt resonerande.

För oss som minns lite av 9/11 så kommer vi förhoppningsvis ihåg hur det lät då och hur emotionellt påverkade alla blev av den extremt uppenbart artificiella händelsen. Många idag tror ju dessutom mot bättre vetande att det var några terrorister som var orsaken.

Vad är det som säger att inte även coronahysterin kommer utnyttjas på liknande sätt. Enligt Svegot är det tydligen skadligt att ens ställa den frågan. Som om många av oss skulle betvivla att folk dör och lider på riktigt. Vilken idioti!
Citera
2020-03-22, 14:44
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
5 timmars coronababblande i veckan alltså.

Har tjockisarna i Svindlarnas hus kommit fram till något viktigt eller är det fortfarande så att enda räddningen är att skicka in sina pengar till Dan och Magnus?
I slutet av fredagens sändning sade Dan Eriksson att om någon har förlorat sitt jobb på grund av coronakrisen så ska den inte donera pengar till Svegot utan istället lägga dem på att handla mat åt sin familj.

Skänka pengar till nationella projekt är någonting fint och bra. Dock är det då väldigt viktigt att de vi ger bort pengarna till inte sviker oss donatörer och börjar samarbeta med sionistiska folkförrädare.

Dan berättade också att han hade blivit mordhotad av boomersarna för att han vädjat till dem att sluta gå omkring och hosta varandra i ansiktet och istället försöka hålla sig lite mer isolerade. Har det någonsin funnits ett mer egoistiskt och avskyvärt folk än svenskar från den där generationen? Varje gång som en ung svensk tjej våldtas eller en ung svensk kille blir rånad och kissad på så blir jag rasande på de där jävlarna. Deras svek mot oss är oförlåtligt. Till och med på SVT:s hemsida skrev man om deras ofattbara bortskämdhet och egoism. Boomers är verkligen inga snälla människor.
Citera
2020-03-22, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Menar inte att man bör tiga ihjäl vad som sker men däremot vara kritisk till det som massmedia rapporterar som sanning och fakta.

Att firma Eriksson och Söderman har kompisar i Italien som lider har liksom inget med helheten att göra. Det är minst sagt både oförskämt att håna kritiskt tänkande och att låta sig bli en del av ett större narrativ bara för att men känner folk som dör. Oerhört dumt och känslostyrt resonerande.

För oss som minns lite av 9/11 så kommer vi förhoppningsvis ihåg hur det lät då och hur emotionellt påverkade alla blev av den extremt uppenbart artificiella händelsen. Många idag tror ju dessutom mot bättre vetande att det var några terrorister som var orsaken.

Vad är det som säger att inte även coronahysterin kommer utnyttjas på liknande sätt. Enligt Svegot är det tydligen skadligt att ens ställa den frågan. Som om många av oss skulle betvivla att folk dör och lider på riktigt. Vilken idioti!
Ja, självklart är inte anekdotisk bevisföring något intressant, även om jag kan tycka att det ändå behövs lite personliga berättelser i den här härvan också. Det börjar bli lite tröttsamt med experter, politiker och forskare som uttalar sig. Från Italien har det åtminstone kommit några röster från sjuksköterskor och läkare på plats med lite mobilfilmer och liknande.

Huruvida politiker kommer använda det här, eller ej, återstår att se, men om de gör det, så pekar det mesta på att det går mot nationalisering och stängda gränser som bara är bra. Det här med tvångsvaccinering har jag aldrig förstått kontroversen kring.

Att sjukdomen faktiskt existerar däremot råder det väl knappast något tvivel kring.
Citera
2020-03-22, 15:37
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Ja, självklart är inte anekdotisk bevisföring något intressant, även om jag kan tycka att det ändå behövs lite personliga berättelser i den här härvan också. Det börjar bli lite tröttsamt med experter, politiker och forskare som uttalar sig. Från Italien har det åtminstone kommit några röster från sjuksköterskor och läkare på plats med lite mobilfilmer och liknande.

Huruvida politiker kommer använda det här, eller ej, återstår att se, men om de gör det, så pekar det mesta på att det går mot nationalisering och stängda gränser som bara är bra. Det här med tvångsvaccinering har jag aldrig förstått kontroversen kring.

Att sjukdomen faktiskt existerar däremot råder det väl knappast något tvivel kring.
Ja, personliga berättelser kan vara bra att ta del men det är ju ingen som ifrågasätter att det som de berättar inte sker. Helt otroligt fräckt att sitta och vräka ur sig sådan saker som Söderman gör.

Dessutom sitter de och motsäger sig själva stup i kvarten. De påstår att folk är oansvariga (vilket jag till viss del håller med om) som inte tänker på de gamla för att i nästa stund pusha för det narrativ som kommer skapa stora ekonomiska problem för just gamla. Hur tänker man egentligen?

Svegot som (till sin kredit) förra året hade en underskattad intervju med googles visselblåsare ,Zach Vorheis, skulle kanske tjäna på att ta in lite mer objektiva röster istället för att helt i onödan ta 100% parti för det officiella narrativets hysteri. Men nej, istället sitter herr expert Söderman i sin Svegot bunker och läxar upp folk som inte tycker precis som han själv. Pinsamt!

Fast det är redan beslutat att invandringen av främlingar tillsvidare kommer fortsätta. Både i Sverige och andra vita länder. Hur länge återstår dock att se.

Vad skulle inte vara en kontrovers menar du?
Citera
2020-03-22, 17:06
Medlem
Dan tycker att folk som säger att ”det bara är en influensa” skall dra åt helvete.
Det är en influensa Dan. Ett corona-virus, problemet är att ingen har immunitet.

Man kan absolut jämföra det med en vanlig influensa om man är ung och någorlunda kry.
Dödligheten torde ligga på mindre än 0.5 promille om man är under 40 år gammal.
(0.2 % dödlighet under 40, 3/4 av dessa har under liggande symptom).

Sedan är mörkertalet odiagnostiserade enormt, så dödligheten är givetvis lägre än så.
Så man kan absolut jämföra det med en vanlig influensa OM man är yngre.

Är man gammal och skröplig verkar dödligheten ligga i 20%-klassen.
Jämför inte äpplen och päron.

Sedan detta larv om DNA-sekvenser, hur viruset kan vara designat i labb, hur det enligt Frändelöv har HIV-sekvenser i sig.
Fullkomligt skitsnack.

Jag är biokemist och skrev detta i Coronatråden:
https://sciencefeedback.co/wp-conten...ST_INS1378.png

Jämför man nukleinsyrorna i pShuttle-SN och SARS-CoV-2 så är de olika.
SARS2-CoV-2 innehåller inte pShuttle-SN-sekvensen som du påstår i din okunskap.

Länken ovan visar de 30 sekvenserna som mest liknar SARS-CoV-2
(mer specifikt SARS-CoV-2s sekvens INS1378 där man påstår att matchningen finns).

pShuttle-SN är inte ens med i topp-30 listan!
Den hamnar på låga 67% DNA-match...

Hade viruset modifierats hade pShuttle-SN matchat upp.
Nu ligger fladdermössvirus mycket högre i ”alignment” (och andra Coronavirus).”

Dessa "matchningar" matchar lika bra som en man som är 180 cm lång är identiskt med en man som är 120 cm lång...

Alltid roligt när en smällfet lastbilschaffis som inte gått ut grundskolan skall komma med vetenskapliga analyser med Dan och Conrad utan ett vetenskapligt ben i kroppen som tar in all information från youtubers.

Dan går upp i falsett och är upprörd. Kommer med vittnesmål från "en kompis kompis" etc.

Det är inte på något sätt kvantifierbart!
Man måste ta till sig riktig fakta och statistik. Jo, unga människor kommer att hamna i respiratorer och dö. Hundra, kanske tusentals. Det blir så när miljoner smittas.

Faktum kvarstår dock Dan, för de allra flesta som ej är lastgamla är dödligheten av SARS-CoV-2 jämförbart med influensa.

Trist att någon kompis kompis ligger i respirator Dan. Det är dock extremt sällsynt.

Covid-19 skall tas på allvar och man måste vidta åtgärder. Jag är helt överens med Dan gällande vad som måste göras. Stenhårda åtgärder nu, köpa tid. Han har helt rätt.

Däremot är hans analys av hur allvarlig själva sjukdomen är väldigt missvisande. För de flesta är det en vanlig influensa, hur mycket jag än bör "dra åt helvete".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in