2020-03-21, 14:50
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
hur som helst så stämmer inte formeln, dubblering på 3 dagar, det ökar snabbare än så om vi följer italiens kurva, och tyvärr är det inget som talar för att vår kurva skulle vara annorlunda deras.

btw, belgien som fick sitt första dödsfall samma dag som oss börjar redan skena i antal, 14 -> 67 på 3 dagar

har du räknat ut det alltså?
Om du har ett bra tips var jag kan hitta en tabell dag för dag är jag tacksam

Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Låter bra. Kan du dela med dig då jag inte är superinsatt. Ungefär när kan man förvänta sig att läget kommer eskalera här mätt i antalet döda och smittade om man jämför med utvecklingen i Italien?

Jag hoppas du hängde med hur jag räknade, jag hoppas finna en tabell dag för dag så det inte blir så himla rörigt.
Citera
2020-03-21, 14:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Helvete. Jag gillar det du skriver men ändå inte. Vill du ärligt halshugga folk? Om så är jag inte med på noterna. Tegnell med flera har kanske gjort ett uselt jobb men det innebär inte dödsstraff. Sparka dom ja men vi dödar inte folk i Sverige.

Hur vet du att man gjort ett uselt jobb? Du tror det men egentligen har du ju ingen aning
Citera
2020-03-21, 14:51
Medlem
Kan inte vara trevligt att bli bortvald nere i Italien. Ligga med svår andnöd men inte få tillgång till respirator.

Hemskt. Längtar tills all den här skiten är över.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Så som det verkar har jag åtminstone 7 i min närmaste familj/ingifta familj som har CKan orona så att spridningen är enorm i samhället känns relativt givet.

Kan nog redan vara typ 100 000. Bara höftar jag sett till att de 7 i min närmaste krets ingen är i vare sig Stockholm eller har varit i Italien.
Citera
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Över 1000 svenskar dog i influensa 2017/2018. Varför stängdes inte samhället ner då?

För att det var 1000 personer på två år, inte på två dagar.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jo.. jag vet, har hela tiden trott, och gör det ännu, att detta är ett premature biovapen, utsläppt från ett labb i Kina. Man har laborerat med detta virus i ett labb, sedan roaming fri, av fri vilja, eller genom olycka.

Paniken kommer sig av att man vet, i de lägre nivåerna i samhället, vet vad detta är...

Sen kan ju jag, ha helt fel också!

Jag har haft funderingar på att detta kan vara ett skapat virus men det behöver inte vara så.
Denna typ av utfall sker spontant och spridningen ökar med befolkningsmängd.

Man kan förändra utvecklingen av spridning genom att agera rent praktiskt, vissa kulturer är mer benägna att göra just det.

Smittan som dock är det primära kan motarbetas på olika sätt och bland det mest effektiva är att just hindra smittspridning.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Självklart, bry dig inte om pensionärerna t.ex. som behöver till vardagligt behov.

Du vet inte vad du pratar om, har inte köpt toapapper på 2 månader minst. Jag bryr mig väldigt mycket om pensionärerna, sluta provocera.
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Över 1000 svenskar dog i influensa 2017/2018. Varför stängdes inte samhället ner då?

Varför blev det inte totalkaos i Kina, Korea och Italien av influensan?
Citera
2020-03-21, 14:52
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Jaha taxichaufförer...
Men det ska tydligen vara A eller 0 som är vanligast i just Sverige
Det verkar var A blod som drabbats i wuhan medan 0 klarat sig 50 procent bättre.

Min epidemiologiska grundkunskap i kombination med min osvikliga intuition säger mig att det är detsamma som händer i Sverige. Även om det mörkas av myndigheterna för att inte skrämma livet ur untermenschen med A, och AB-blod.
Citat:
People with blood type A may be more vulnerable to infection by the new coronavirus, while those with type O seem more resistant, according to a preliminary study of patients in China who contracted the disease known as Covid-19.

https://www.thestar.com.my/news/regional/2020/03/18/people-with-blood-type-a-may-be-more-vulnerable-to-coronavirus-china-study-finds
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:

Har du inet fattat det vid det här laget är du nog en lost cause, och anledningen till att vi på måndag eller tisdag kommer få samma begränsningar som våra grannländer. Helt otroligt hur svårt många har att förstå det här alltså. Vad är det som inte riktigt kopplar?
Citera
Medlem
Covids avatar
Finns utförliga data på Wikipedia. Alltså inte den svenska skiten, utan den engelskspråkiga.

Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Om du har ett bra tips var jag kan hitta en tabell dag för dag är jag tacksam
Citera
Medlem
Talespins avatar
Varför kan man inte stänga mellanstadiet och högstadiet?

Dessa barn kan vara hemma själva. Det finns inga ursäkter till att inte stänga ner mellanstadiet och högstadiet.

Regeringen och Tegnell är sjuka i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in