2020-03-21, 13:43
Medlem
belfs avatar
Denna skiss gjordes 16 mars för att ha en baslinje att mäta dödstal mot. Färre döda betyder att vi gör rätt. Fler döda betyder att vården havererar.
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Totalt. Men det är ju väldigt osäkert.

Om vi räknar på 2 dubblingar varje vecka.
måndag:
v0(idag) :7
v1(23): 7×4=28
v2(30): 28×4=112

Sen kommer nog dödstakten avta eftersom vi nu beter oss försiktigare.
Senast redigerad av belf 2020-03-21 kl. 13:47.
Citera
2020-03-21, 13:44
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungen101
Du beskrev just hur flashback sett ut, följt denna tråden sen det startade.
Inte konstigt alls. Folk diskuterar det medier världen över visar och utanpå det självklart människor som blir rädda utav ALARMISTER= media.
Inte ett dugg konstigt.
Bra att det finns ett ställe att mötas på.
Där både alarmister, realister, rädda, orädda, hånfulla mm får mötas.
Du kan ju inte direkt prata med ALARMISTERNA i media.

ALARMISTERNA MEDIA skrev nyligen med stora svarta eller RÖDA bokstäver. DRAMATISK ÖKNING AV DÖDSFALL I SPANIEN.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-21 kl. 13:47.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Dan Eliasson gillar ju armband - så det är väl vara att sätta ett gps-armband på barnen. De har skolplikt och under den tiden ska de inte vara ute på stan och ränna.

Ja, allt går att lösa, bara viljan finns.

För övrigt är det bara en tidsfråga innan något barn eller ung tonåring dör, för man har inte heller (såvitt jag vet?) gjort några speciallösningar för elever som är speciellt infektionskänsliga. När DET händer, tror jag att det kommer att bli allmänt upplopp...
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Totalt har 20 personer dött av corona i Sverige, enligt Folkhälsomyndighetens senaste rapport som släpptes klockan 13.30.

Dessutom har 123 nya fall av coronasmitta bekräftats. Totalt har nu 1 746 personer rapporterats smittade med covid-19 i Sverige (17 fall per 100 000 invånare).

53 procent av de smittade är män.

Sedan den 13 mars provtas framförallt personer med symtom på covid-19 som är i behov av sjukhusvård, samt personal inom sjukvård och äldreomsorg. Det innebär att personer med milda symtom inte hamnar i statistiken.

Följer vi Italien borde vi landa på 28 pers idag.
Är det enda informationstillfället?
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
20 döda nu. Det accelerar .

Källa?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Apropå de som hånfullt menar på att covid-19 enbart drabbar improduktiva multisjuka pengaslukande 80+.

WHO varnar:

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/varningen-till-unga-ni-ar-inte-ododliga/

Eller det här:

https://www.expressen.se/noje/bachelordeltagaren-drabbad-av-corona/

Vi får se vad förnekarna tillika krishanterarna här i tråden har att komma med, eller har de också tagit helg..?

Hmm, de kanske själva ligger i sängen med Miss Corona?

On topic; Det är ju bra att fler unga och friska går ut och berättar. Det om något borde få effekt tycker man?
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-03-21 kl. 13:47.
Citera
2020-03-21, 13:45
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Enligt min modell som jag gjorde för 2 veckor sedan så skulle vi ha 14 dödsoffer fram till och med idag. Så 20 är lite mer än det.

Min modell visar också att det totala antalet dödsoffer i Corona i Sverige blir 59700, och som flest dör den 3:e juni, med 1499 dödsoffer den dagen. Dock har inte modellen tagit hänsyn till att sjukvården kollapsar, detta är under förutsättning att vi kan ge bra intensivvård under hela tiden.

Med en kollapsad sjukvård kommer nog många av de som blir allvarligt sjuka att att avlida. 10% av alla nya fall?
Citera
2020-03-21, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag tror att censuren är näst intill lika hård som i Nordkorea gällande det här.

Fascism är ingen lösning på Corona.

du är en dåre. Varför skulle man gått ut med 80,000 sjuka från första början om det nu var sådan censur. Och om det nu fortsätter spridas, varför kan man då rapportera 0 nu, men inte förut.

Du är en byfane som inte vet hur världen fungerar
Citera
2020-03-21, 13:46
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sprider personen medvetet en smitta så är det ju ett lagbrott. Anmäl idioten och låt polisen sköta det
Jag känner kärlek för honom trots allt och eftersom jag bråkat enormt är det emot reglerna så att säga eftersom han inte misshandlat mig och så vidare. Men falskanklagelserna är så sjukt grova att jag borde polisanmäla ändå. Men jag ifrågasätter honom med rätt mycket grövre saker. Känner dock att det är stor skillnad mot att hitta på o peka ut någon och anklaga den för diverse brott. Sedan vill jag ha honom hemskickad. Är osäker på om jag vill vara direkt orsak. Men det lär sluta så, han kommer aldrig känna ånger och erkänna lögnerna.

Kan man anmäla medveten smittspridning med influensa symptom?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Är folk ens förvånade? Vi följer faktiskt kurvan.

4 nya döda idag är ju ungefär vad som kan förväntas. Det innebär en ökning med 25%. Visst, det hade kunnat vara 3 också.

Antalet kommer att fortsätta att öka med ca 15-20% om dagen hela mars ut, april, maj och sen peaka i början av juni. Dock förutspår/hoppas jag att ökningstakten sjunker ner mot 10% per dag eller lägre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Hur ligger Holland och Belgien i fas jämfört med oss? Italien ligger 2 veckor före oss, hur är det med Belgien som har haft 30 nya dödsfall bara idag? Dom har ungefär lika stor befolkning som oss.

3-4 dagar före oss är min gissning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
20 döda nu. Det accelerar .

Ja 1,1% döda av alla bekräftade fall. Det går verkligen åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in