2020-03-21, 12:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
* Jeeezzzuus, *
Så det är alltså Springare, inte SD, som är den troliga gärningspersonen enligt dig?
Var får du allt ifrån?
Nej, läs inlägget igen. Jag menade alltså bara att Springare antagligen var helt ute och cyklade vid förhören med SD. Inte att han bokstavligen skulle ha cyklat omkring vid brottsplatsen under natten.
Vara ute och cykla
(idiomatiskt) ha gravt missuppfattat något, ofta till den grad att situationen kan uppfattas som humoristisk

https://sv.wiktionary.org/wiki/vara_ute_och_cykla
Senast redigerad av Draifos 2020-03-21 kl. 12:37.
Citera
2020-03-21, 12:27
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innocentes
När jag använder ordet hepp är det i betydelsen "nähä inte det " dvs men lyckades inte få kontakt, få igenom det man ville etc
Sorry Är typ nr 10 att svara på det 😔 ligger några dagar efter ..

Jag har förstått att det finns som ett regionalt uttryck som jag inte var bekant med. Din tolkning ligger närmare sanningen än min!
Citera
2020-03-21, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD vet att han spelar in så han är antagligen mer behärskad än han brukar vara.
Troligen tycker han att han agerar normalt och fattar inte hur avvikande, elak och manipulerande han är.
Dottern verkar skärpt och ser igenom honom.
Så är det helt klart. Fy fan stackars barn! Man vill inte veta hälften av allt SD och HD(genom sitt godkännande) utsatt dem för..
Citat:
* Jeeezzzuus, *
Så det är alltså Springare, inte SD, som är den troliga gärningspersonen enligt dig?
Var får du allt ifrån?
Han drar det förhoppningsvis ur röven. Känns inte rimligt att någon faktiskt kan tänka sådär på riktigt. Det är någon motvallspsykos kanske.
Citera
2020-03-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
HD:s kommentarer till Maria på mordmorgonen antyder snarast att HD inte haft annat än högst kortfattad kontakt med SD då. Annars skulle hon inte tala så frispråkigt o spontant och ta fasta på födelsedagen. Det känns troligt att insikten/informationen kommer från annan källa/annat håll. Rimligen är hon förhörd av polisen kring detta och hennes egen version borde finnas i annan förhörsutskrift. Gissningsvis är det uppringda barnet hemma hos HD vid tillfället och kan se över till LW:s hus, eller tittar förbi på vägen till skolan, kontaktar kamrat odyl — och sen meddelar mamman (och HD inser att det är ovanligt att bli uppringd av LW:s barn kl 7) — eller så kan HD eller dottern följa ngt flöde på mobilen där LW förklaras försvunnen. Eller, HD blir meddelad av ngn annan som redan blivit kontaktad. Konstigare är kanske att SD inte kontaktar henne förrän 11.

Däremot känns det rätt otroligt att HD inte kvickt skulle ha fattat hur saker låg till o vem GM var — ungefär vid tiden då hon svarar ”oj”.

Min känsla.

En fråga rakt ut: pratet i tråden om att HD o SD skulle ha diskuterat att ha ihjäl hela familjen, vad i hela friden är kontexten för det? Och vem är uppgiftslämnaren till det egentligen?

Anmäla som polisen gjort till Socialen ang. barn i fara finns i utredningen nånstans. Jag har ett foto på anmälan i vart fall.
HD bekräftar att SD och HD tidigare haft en dialog om att göra slut på lidandet som det innebar att ha ett kolikbarn samt för att HD själv skulle slippa lida av sin egna sjukdom.
Knäppt, jag vet. Men det står så i anmälan och HD bekräftar riktigheten i det. Anmälan är upprättad 200128.
Citera
2020-03-21, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Var tvungen att ladda ner strössel bilagan för att läsa ( har inte kommit dit än på länga vägar, tar tid att läsa allt ). Där SD spelar in förhöret med Thea.

Det är rena Gestapo metoderna han utövar, stackars de två barnen att leva i denna dysfunktionella *familj*, jag blev mkt illa berörd av att läsa detta.

Lås in MONSTRET >>>SD och kasta nyckeln låt han komma ut i träfracken.

Ja. Att psyka och/eller ironisera barn är fruktansvärt fult och nedlåtande. Kanske ville SD tämja flickan så att hon blev likadan som den kuvade HD?

Men det kan han nog fetglömma!
Citera
2020-03-21, 12:36
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Här har det nog blivit ett syftningsfel i klippningar. Som jag läser förhöret, säger Lisa att LW berättar att hon ( LW) haft ett förhållande med SD efter sin separation. Det har funnits uppgifter om andra kvinnor som SD stött på, men...

Edit: 7a eller så på bollen

Jag kan inte se några tecken på eller bevis för, att han någonsin haft ihop det med någon mer än HD och LW? Eller har jag missat något? Hans syskon verkar ju inte tro det heller.

Detta trots att han har limmat på allt som rör sig, inklusive poliser vid förhör, grannar, kollegor och dylikt.

Jag tror han är för "på" och då backar de flesta. Och om man väger in hans konstiga uppförande med grandios självbild, spionerande, trams och skratt vid helt fel tillfällen, så antar jag att den som tycker han verkar juste först, backar så fort man ser dessa sidor.

"SVARA! SVARA! SVARA!" borde skrämma bort vem som helst.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-03-21, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Låt oss hoppas det.

Undrar om brodern ska vittna...
Citera
2020-03-21, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har någon en teori om varför kommuen inte vill redovisa hur pengarna har använts?
Är den ansvariga inom kommunen kompis med SD?

Vill minnas att det var landstinget som ordnade pengar till eventet. Det har eftersökts information ang. redovisningen kring detta men tror att det inte utmynnade i något? Tror att @honan6 kan ha mer info om detta. Eller någon annan av som varit med längre i tråden.
Citera
2020-03-21, 12:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Anmäla som polisen gjort till Socialen ang. barn i fara finns i utredningen nånstans. Jag har ett foto på anmälan i vart fall.
HD bekräftar att SD och HD tidigare haft en dialog om att göra slut på lidandet som det innebar att ha ett kolikbarn samt för att HD själv skulle slippa lida av sin egna sjukdom.
Knäppt, jag vet. Men det står så i anmälan och HD bekräftar riktigheten i det. Anmälan är upprättad 200128.

Får man verkligen jobba på akuten om man har en psykisk sjukdom ?
Citera
2020-03-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Får man verkligen jobba på akuten om man har en psykisk sjukdom ?

Om hon jobbade med strokepatienter så torde det vara på en neuromedicinsk vårdavdelning.
Citera
2020-03-21, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
En ny SD?
Kära nån - det hoppas jag inte!! Men fan vet, nu när du säger det - härskarteknik från en förälders sida kan förstöra mycket. Förhoppningsvis kommer han inte ha någon fortsatt påverkan på hennes tonårstid. Det kan nog bli en bra tjej.
Citera
2020-03-21, 12:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Om hon jobbade med strokepatienter så torde det vara på en neuromedicinsk vårdavdelning.

Okej , sorry , misstog mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in