2020-03-21, 07:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ja, islamister är ju vår tids nazister - alltså helt sjuka i huvudet...
Det finns absolut kopplingar och likheter mellan avskumshögern och islamismen, och stundtals har de ju varit allierade också..
Citera
2020-03-21, 07:41
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Det finns absolut kopplingar och likheter mellan avskumshögern och islamismen, och stundtals har de ju varit allierade också..
I dagens läge finner jag islamismen mer hotfull, skrämmande och motbjudande, då dess anhängare verkar vara mer aktiva än högerextremisterna - men historiskt sett är de ju jordens avskum bägge två..
Citera
2020-03-21, 10:09
Medlem
Endevils avatar
Citat:
För det första är jag verkligen inte liberal utan konservativ katolik. För det andra har jag rätt i samtliga saker jag har skrivit. Det FANNS ett intresse för islam bland nazisterna och hos Himmler i synnerhet för islam. Himmler gillade tanken på Jihad, och trodde att muslimerna skulle kunna bli tappra soldater. Han hade fel;de mulimska SS förbandena var fega inför fienden på samma sätt som Skråmo och dagens IS krigare.

Vad Himmler och religionen beträffar var han nog ateist, men han trodde på myternas betydelse, och studerade en hel del religion av olika slag, och allmänt hocuspocus, men detta är out of topic för denna tråd.

Du har inte rätt om något överhuvudtaget, tomte. Precis alla vanföreställningar du för fram har för länge sen krossats eftertryckligt meddelst fakta här i tråden. Det fanns inga muslimska SS förband. De organiserade aldrig SS enheter efter religiösa riktlinjer utan etniska. SS Handschar exempelvis var multietnisk och bestod av muslimska såväl som kristna kroater och folktyskar.
Citera
2020-03-21, 12:02
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Börja med ett evangelium Lukas eller Matteus.För varje tånkande människa är det helt uppenbart att Jesus var jude. Så om du inte ser detta är du antingen troll eler idiot, och jag kan inte hjälpa dig mer.

Jag är tydligen en idiot för jag hittar INGENTING som stödjer ditt påstående att Jesus skulle vara jude i varken Matteus eller Lukas evangelierna, kan du hjälpa oss att hitta detta som stödjer ditt påstående?
Citera
2020-03-22, 06:11
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du har inte rätt om något överhuvudtaget, tomte. Precis alla vanföreställningar du för fram har för länge sen krossats eftertryckligt meddelst fakta här i tråden. Det fanns inga muslimska SS förband. De organiserade aldrig SS enheter efter religiösa riktlinjer utan etniska. SS Handschar exempelvis var multietnisk och bestod av muslimska såväl som kristna kroater och folktyskar.
Jo! De gjorde det, Haj Amin al-Husseini hade raggnings raider med med få muslimer ansluta till SS.
I maj 1943 överfördes al-Husseini formellt till SS högkvarter, där han deltog i rekryteringen av SS män från Balkan, Sovjet, Mellanöstern och Nordafrika. Ett stort antal muslimer kom också att tjänstgöra inom Waffen-SS, och divisionerna 13. Waffen-Gebirgs-Division der SS Handschar (kroatische Nr. 1), 21. Waffen-Gebirgs-Division der SS Skanderbeg (albanische Nr. 1) och 23. Waffen-Gebirgs-Division der SS Kama (kroatische Nr. 2) bestod huvudsakligen av muslimer. För att tillgodose behovet av imamer inom SS, och då särskilt dess fältförband, startade SS en imamutbildning i Dresden, för vilken al-Husseini skall ha haft ett övergripande inflytande över. SS karma bestod av 90 % av muslimer. Så de räknas som rena muslimska förband. Sedan är det som du säger de fanns kristna kroater och folktyskar(befäl)!! men de var i långt i minoritet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/23._Waffen-Gebirgs-Division_der_SS_Kama_(kroatische_Nr._2)

Sedan hade du Einsatzgruppe Egypten som stod redo i Athen, till sättas in i Palestina. Men den sattes aldrig in på grund kriget vändes i Tobruk.

Dessa SS förband var en gåva från Himmler. Himmler o Haj Amin al-Husseini blide riktiga goda vänner. Vilket är välkänt!! Han till och med blide SS-Gruppenführer
Senast redigerad av Herkulesbig 2020-03-22 kl. 06:14.
Citera
2020-03-22, 07:21
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jo! De gjorde det, Haj Amin al-Husseini hade raggnings raider med med få muslimer ansluta till SS.
I maj 1943 överfördes al-Husseini formellt till SS högkvarter, där han deltog i rekryteringen av SS män från Balkan, Sovjet, Mellanöstern och Nordafrika. Ett stort antal muslimer kom också att tjänstgöra inom Waffen-SS, och divisionerna 13. Waffen-Gebirgs-Division der SS Handschar (kroatische Nr. 1), 21. Waffen-Gebirgs-Division der SS Skanderbeg (albanische Nr. 1) och 23. Waffen-Gebirgs-Division der SS Kama (kroatische Nr. 2) bestod huvudsakligen av muslimer. För att tillgodose behovet av imamer inom SS, och då särskilt dess fältförband, startade SS en imamutbildning i Dresden, för vilken al-Husseini skall ha haft ett övergripande inflytande över. SS karma bestod av 90 % av muslimer. Så de räknas som rena muslimska förband. Sedan är det som du säger de fanns kristna kroater och folktyskar(befäl)!! men de var i långt i minoritet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/23._Waffen-Gebirgs-Division_der_SS_Kama_(kroatische_Nr._2)

Sedan hade du Einsatzgruppe Egypten som stod redo i Athen, till sättas in i Palestina. Men den sattes aldrig in på grund kriget vändes i Tobruk.

Dessa SS förband var en gåva från Himmler. Himmler o Haj Amin al-Husseini blide riktiga goda vänner. Vilket är välkänt!! Han till och med blide SS-Gruppenführer

Allt det där har redan bemötts i tråden. Det fanns inga muslimska SS förband eftersom de organiserades efter etnicitet och inte religion. I exempelvis SS Handschar slogs inte bara muslimer utan även kristna kroater och folktyskar. Därför fanns också SS förband där hinduer, buddister och karaitiska judar stred.
Citera
2020-03-28, 07:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Allt det där har redan bemötts i tråden. Det fanns inga muslimska SS förband eftersom de organiserades efter etnicitet och inte religion. I exempelvis SS Handschar slogs inte bara muslimer utan även kristna kroater och folktyskar. Därför fanns också SS förband där hinduer, buddister och karaitiska judar stred.

Nej! det har du inte, jag bemötte dig och det påståendet. Troligen har du ej läst vad jag skrivit och länkat.
Citera
2020-03-28, 10:23
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Nej! det har du inte, jag bemötte dig och det påståendet. Troligen har du ej läst vad jag skrivit och länkat.

Jo, det har jag. Du förde inte fram något som jag inte redan kvaddat med fakta för länge sen här i tråden. Retard.
Citera
2020-03-28, 10:42
Medlem
Intressant hur judehat kan ena människor...
Citera
2020-03-28, 10:46
Medlem
Och vad tycker nutida nazister om Hitlers vurm för islam?
Citera
2020-03-28, 12:03
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Och vad tycker nutida nazister om Hitlers vurm för islam?

Och Hitler vurmade fortfarande inte för Islam. Lenin har lurat er i vänstern. En lögn blir inte sann för att den upprepas.
Citera
2020-03-28, 16:21
Medlem
Citat:
Och Hitler vurmade fortfarande inte för Islam. Lenin har lurat er i vänstern. En lögn blir inte sann för att den upprepas.

Lenin har inte lurat mig alls, den enda personen jag litar blint på är påven. Hitler var för övrigt anti-kristen, men han lyckades lura en hel del att han inte var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in