2020-03-21, 02:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Man blir skrämd av hur dålig likviditet de flesta företag i sverige verkar ha. Ett par veckor utan försäljning och de flesta verkar gå omkull. Var har tänket varit att kanske bygga upp en buffert i goda tider, istället för att plocka ut allt i vinster?!? Jag menar, att förbereda för någon form av avvikande samhälls-händelse är väl fanska rimligt, eller?

Hela världen har ju skrikit efter upphaussade börskurser, ett enkelt sätt för det är stock-buybacks. Nu fick vi precis vad vi önskade, ökade börskurser och en usel likviditet. Grattis världen! Minnet är kort.
Citera
2020-03-21, 02:18
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Svenskt storhetsvansinne, eller möjligen en paranoid psykos. Kina skiter i Sverige, det är en alldeles för lättviktig spelare.

Kina skiter inte i någon som törs ifrågasätta dem, och har varit på Sverige hejvilt de senaste åren. Så din teori faller.
Citera
2020-03-21, 02:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddafakkaa
16 döda. Var det inte 11 igår?

Nu går det snabbt, precis som Italien där snart 1000 dör per dag!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi har döpt det till Kina Sjukan vilket är helt logiskt eftersom det först blommade ut i Kina. Om man har döpt en annan pandemi som Spanska sjukan utan att var rasister så kan vi döpa denna pandemi till Kina sjukan.

Vilka är "vi"? Domedagsprofeterna? Det enda som är logiskt i ditt inlägg är att all logik saknas.
Citera
Medlem
Inte ett skit om att det smittar via luften på who hemsida https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public/myth-busters

De viktigaste sakerna är
1. Det smittar genom luften. Inte bara genom att nån nyser på dig. Därför många blev sjuka på tex fartyg då luften där cirkulerar.
2..Även om nån nyser så går du in i rummet 3 timmar efter kan du bli smittad.
3. Nästan hälften av de som behöver sjukhusvård är relativt unga personer, under 50 år.

Passar er, är riktigt orolig iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg håper at det ikke blir mange flere.

Det gör vi nog alla, det är tyvärr synd att det inte sjunker in hos vissa att det är allvaret som måste inpräntas i folk. Utan i stället kommer det återkommande folk här som skriver "domedagsprofeter" osv hela anledningen till kritiken mot myndigheternas agerande är ju att man inte vill det ska vara någon domedag.

Men kanske skärper myndigheterna reglerna det är bara hoppas de inte gör det allt försent. Men i stället var man kaxig och sa man hade full kontroll, att det inte fanns en chans det skulle komma till Sverige, att vi såg peaken en vecka efter stockholmarnas sportlov.

Och nu har man totalt tappat kontrollen och står fortfarande att och velar medans man vet att folk inte lyssnar och det kan jag förvisso förstå eftersom man gjort som man gjort tidigare, det ingjuter inte direkt förtroende för myndighetspersoner när de börjar med att prata massa skit och vara självsäkra, varför ska någon tro på dom sen när de säger hur viktigt det är att folk lyssnar.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Jeg håper at du har rett.

Jeg med! Ha det godt! :-)
Citera
2020-03-21, 02:20
Medlem
Jag följde denna tråd från start. Jag följde länkarna och insåg på magkänsla att det skulle gå åt skogen. Jag bytte från aktiefonder till räntefonder på PPM medan börserna fortsatt visade ałl Times high. Jag skrev inlägg här men det blev borttaget. Jag skrev att det var konstigt och fick en varning. Jag kände ändå mig rätt nöjd att hoppat av aktier i tid och kanske räddat pensionen? Nu säger magkänslan återigen att det kommer att gå åt skogen. Det finns ingen pension att se fram emot. Vi är rätt många som kommer att stryka med. Helvete vilken Ågren jag har!
Citera
2020-03-21, 02:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Nja. Alltså, matkulturen skiljer sig i Kina. Vissa provinser kännetecknas av att man äter allt som rör sig.

Den afrikanska svinpesten är en realitet!

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svinpest-i-kina

Citat:
I Kina har fallen av den fruktade sjukdomen afrikansk svinpest ökat lavinartat. På bara ett år har hälften av landets grisar dött eller avlivats, något som har slagit hårt mot grisnäringen i ett land där fläskkött tillhör en av basvarorna.

Läste du ens artikeln? Men visst äter de annat också. Svinkött är den största proteinkällan i Kina, förutom kyckling.
Citera
2020-03-21, 02:21
Medlem
Covids avatar
Haha, vem som har varit på vem kan ju diskuteras. Det perspektivet får man nog om man läser svenska medier, men om man lyfter blicken något finns inget att se.

Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Kina skiter inte i någon som törs ifrågasätta dem, och har varit på Sverige hejvilt de senaste åren. Så din teori faller.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
I USA tycks andelen unga som blir svårt sjuka vara än fler, än här.
¨
Feta, diabetes, en jävla massa snabbmat. Det är en förklaring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Grejen är att du skriver självklarheter, vet inte vad du vill att jag ska tillägga? Men det verkade som att du argumenterar för att vi kommer få ett lugnt flöde, och "lagom" mängd nya smittade, samtidigt som de åtgärder du argumenterar för att du tycker är bra (de vi har) kommer leda till Italienska siffror, och då har vi inte ens börjat strama åt som de gjorde långt innan de var uppe i våra siffror. Din argumentation är lite osammanhängande, eller snarare, det är väldigt otydligt vad du vill komma fram till.

Jag tror du ska gå och sova man vara väldigt trött just nu som glömmer bort inkubationstid när man ska analysera effekter av karantän, glömmer man bort det blir det väldigt svårt att förstå ett virus.

Gå in på https://www.folkhalsomyndigheten.se/ och läs på lite vad Sverige gjort så kommer du bli mycket klokare än bli förvirvad av att hänga i den här tråden.

Du kommer också sova lugnare ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in