2020-03-21, 02:13
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImperatorMartell
Vad du och andra förespråkare av detta inte begriper är att vi efter 3 år skulle ha svultit ihjäl utan bistånd (som får släppas med flygplan då antar jag?!).

Hade det skett på EU-nivå kanske det hade funnits en möjlighet att klara sig men Sverige ensamt? Nä. EU:s ledande stats Förbundskansler har sagt att "vi alla kommer förmodligen få Covid-19/Coronaviruset" och ja...

Vill du att vi svälter ihjäl? Förklara hur du löser den situationen med en ekonomi som står still. El är vi självförsörjande på, vilket väl är tur i din lilla dystopi?

Och om du förespråkar att spendera precis allt vi har på förnödenheter/medicin/sjukvård ... gör det dig inte något att vi kommer att vara på samma nivå, ekonomiskt, som Kina är på, per capita, när vi är klara?

Vi är klara om cirka 12 månader.
Citera
2020-03-21, 02:14
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Om inte ens Italien gör tillräckligt mycket så lär det alltså vara riktigt illa ställt med Sverige....
Sverige har också fått kritik från Kina, men den har (av Sverige) avfärdats som vore den politisk betingad ...
Citera
2020-03-21, 02:14
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
https://www.youtube.com/watch?v=0V7fyjaFOwQ

Fan, vi. Resterande världen skulle ha stoppa dessa barbariska snedögda yellow monkeys. Nu är det försent . Hoppas världen och stora företag pressar Kina nu. LEAVE CHINA!

Det här är inte tid för rasism. Nu handlar det om att överleva. Det sista vi vill ha nu ovanpå den här skitmackan är WW3.
Citera
2020-03-21, 02:15
Medlem
Jeg leste dette på et annet forum, og det høres veldig positivt ut:
Citat:
Regner med at dere har fått med deg at norske sykehus skal delta i studien med å teste malariamedisin og også remidivir? på innlagte pasienter fremover? Vil forhåpentligvis starte i neste uke. Ous, Ullevaal, Haukeland med flere sykehus er involvert.

Hørte på pressekonferansen i sted, og det gav en viss optimisme. Dette er visst i regi av WHO. For evt. få medisinen godkjent som behandling dersom studien er vellykket.

Forstod sånn at WHO skulle stille med å skaffe medisin, men at de iallfall hadde nok malariamedisin per nå til å gjennomføre studien.

Håper dette gir gode resultat, og at så mange som mulig pasienter sier ja til å delta.

Er det eventuelt planlagt at svenske sykehus skal delta i den samme studien?
Citera
Medlem
Så det är därför jag inte gillar människor. Ni sprider dödligt virus. Håll er borta från mig iaf. Minst 2 meter tack! Och jag kommer aldrig mer skaka hand med ngn.
Citera
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Njae den exponentiella ökningen avtar med tiden per automatik då fler och fler blir immuna.

Bekräftad och trovärdig Källa på att man blir immun tack?
Citera
2020-03-21, 02:16
Medlem
Covids avatar
Svenskt storhetsvansinne, eller möjligen en paranoid psykos. Kina skiter i Sverige, det är en alldeles för lättviktig spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Sverige har också fått kritik från Kina, men den har (av Sverige) avfärdats som vore den politisk betingad ...
Citera
Bannlyst
Jävlar vilken fart det blev när ett virus drabbar rika vita människor, 11000 har dött på 3 månader.

Tuberkulos dödar 1,6 miljoner om året och 9 miljoner om året svälter ihjäl, vi har botemedel till både tuberkulos och svält men inte fan försöker vi stoppa det, varför? jo för det är bara fattiga som drabbas av det.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

Det var den ju.. då var det massvis med länder som testade lika lite eller mindre än Sverige, men de kritiserade bara just oss.
Sen att kritiken är befogad, ja, men det var den för 100+ andra länder också.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi väntar 6 månader och kollar då statistiken. Jag kan redan nu lova dig att du kommer att bli förvånad!

Det är här jag blir konfunderad.

Jag tror inte man skapar eller tillåter denna typ av ekonomisk katastrof för att solidariskt rädda multisjuka 70+ personer. Främst från de lägre socioekonomiska skikten.

Jag finner tre orsaker till det som sker.

1. Covid-19 är betydligt mer dödligt. Dödar mer brett än vad myndigheterna vill ge sken av.

2. Det godhets poserande ledarskapet i väst inte har förstått vad som sker utan handlar utan konsekvenstänkande. För att det ser bra ut o är rätt att skydda de svaga.

3. Någon finner här en möjlighet att rita om den ekonomiska kartan ordentligt. Att förslava de överbelånade o skärpa kontrollen av ekonomin, människor o nyhetsflöden.
För nu omfördelas stora tillgångar.

3. Genom att förstöra (västvärldens) I-länders ekonomier öppna man upp för en annan agenda o andra globala aktörer.

Min övertygelse är att man försökt tona ned hur farligt viruset är. Men nu när det är bland oss i hela världen så borde det sippra fram om det är så illa som jag trodde.

Men nu börjar jag luta åt att det mer vi ser är en politisk kris som får förödande effekter.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
En annan orsak är ju den afrikanska svinpesten som decimerat kinas svinpopulation. Det är brutalt, vet inte exakta siffror, men lätt att googla. Då vänder de sig till vilda djur. Jag tror faktiskt att detta är den största orsaken till skiten.

Nja. Alltså, matkulturen skiljer sig i Kina. Vissa provinser kännetecknas av att man äter allt som rör sig.
Citera
2020-03-21, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, tror att vi kommer få se mången mer smittade men att dödligheten är vida överdriven och inte värre än en säsongsinfluensa. Har såklart inga bevis för detta, men jag spekulerar som alla andra - ingen har facit, i nuläget...
Takk! Jeg håper at du har rett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in