Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Vi väntar 6 månader och kollar då statistiken. Jag kan redan nu lova dig att du kommer att bli förvånad!
Det är här jag blir konfunderad.
Jag tror inte man skapar eller tillåter denna typ av ekonomisk katastrof för att solidariskt rädda multisjuka 70+ personer. Främst från de lägre socioekonomiska skikten.
Jag finner tre orsaker till det som sker.
1. Covid-19 är betydligt mer dödligt. Dödar mer brett än vad myndigheterna vill ge sken av.
2. Det godhets poserande ledarskapet i väst inte har förstått vad som sker utan handlar utan konsekvenstänkande. För att det ser bra ut o är rätt att skydda de svaga.
3. Någon finner här en möjlighet att rita om den ekonomiska kartan ordentligt. Att förslava de överbelånade o skärpa kontrollen av ekonomin, människor o nyhetsflöden.
För nu omfördelas stora tillgångar.
3. Genom att förstöra (västvärldens) I-länders ekonomier öppna man upp för en annan agenda o andra globala aktörer.
Min övertygelse är att man försökt tona ned hur farligt viruset är. Men nu när det är bland oss i hela världen så borde det sippra fram om det är så illa som jag trodde.
Men nu börjar jag luta åt att det mer vi ser är en politisk kris som får förödande effekter.