2020-03-21, 02:07
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Stämmer enligt vad jag läst på sistone! Vet icke när och var men 16 skall vara totalen och detta är ingenting överdrivet gentemot en vanlig säsongsinfluensa... "Säsongen" har ju varat ett par månader nu, så när kommer "smällen" och de katastrofala dödstalen? Tror inte dessa kommer och detta beror absolut INTE på de svenska myndigheternas flit och duktighet...

Trollar du? Hur är det ens möjligt att begripa så lite isf?
Citera
2020-03-21, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Logiken haltar. Spanska sjukan uppstod inte i Spanien, utan i USA. Den spreds av amerikaner.

En annan sjukdom som spreds av amerikaner är bögsjukan aids. Rätt ska vara rätt, så låt oss kalla den för amerikanska bögsjukan. Utan rövknullande amerikanska freak hade skiten stannat hos apknullarna i Kongos djungler.

Det är inte fastställt att spanska sjukan uppstod i USA, du får läsa på bättre.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Svt är en propagandamaskin, fast idag skärpte dom till sig och satte FHM:s generaldirektör på pottan - han drog som en avlöning på banken. Det är märkligt att svenska befolkningen inte ser detta? Jag är helt chockad. Han fick i princip den viktigaste frågan någon ställt under det här debaklet och duckade. Svenskarna fortsätter med krogrundor och after ski! Vi förtjänar ju för fan att bli mosade under det här viruset!

Det du och jag kan göra är att tala om för våra föräldrar när man pratar om coronaviruset att det är allvarligt, det gjorde jag för 3 veckor sedan men polletten trillade inte ner även när jag sa på telefon för en vecka sedan att detta är riktigt riktigt illa och fick ett skratt till svar.

Nu äntligen bor de i stugan och kan leva som vanligt och jag kommer lämna mat när de behöver.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solo-112
Hållt mina barn hemma redan i drygt en vecka. Av rena överlevnadsskäl, inte för dem men för alla i deras omgivning.

De föräldrar som fortfarande släpper iväg sina barn till skolan är idioter eller helt utan alternativ.

Det är tragiskt.

Du gör rätt och skyddar både dig själv och dina barn, heder åt dig! Det är bättre att de har tråkigt än att du skulle dö och inte kan ta hand om dem. De överlever, en dag är vi tillbaka igen. Livet är inte bara tjo och tjim. det är eländigt och tråkigt också, det måste man lära sig.
Citera
2020-03-21, 02:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nä, det var Indra som sa det. Strindberg citerade bara.

Det är möjligt att du har rätt. Tänker inte tjafsa om det.
Citera
2020-03-21, 02:09
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Logiken haltar. Spanska sjukan uppstod inte i Spanien, utan i USA. Den spreds av amerikaner.

En annan sjukdom som spreds av amerikaner är bögsjukan aids. Rätt ska vara rätt, så låt oss kalla den för amerikanska bögsjukan. Utan rövknullande amerikanska freak hade skiten stannat hos apknullarna i Kongos djungler.
Japp japp. Kalla en spade för en spade
Citera
2020-03-21, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Om man inför karantän kommer inte resultaten direkt eller hur? Inte när det gäller virus iallfall.

Jag argumenterade ju inte ens försökte bara förklara grundläggande egenskaper hos virus på ett så snällt sätt som möjligt.
Grejen är att du skriver självklarheter, vet inte vad du vill att jag ska tillägga? Men det verkade som att du argumenterar för att vi kommer få ett lugnt flöde, och "lagom" mängd nya smittade, samtidigt som de åtgärder du argumenterar för att du tycker är bra (de vi har) kommer leda till Italienska siffror, och då har vi inte ens börjat strama åt som de gjorde långt innan de var uppe i våra siffror. Din argumentation är lite osammanhängande, eller snarare, det är väldigt otydligt vad du vill komma fram till.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Trollar du? Hur är det ens möjligt att begripa så lite isf?

Utveckla, är du snäll...
Citera
Medlem
Citat:
Stämmer enligt vad jag läst på sistone! Vet icke när och var men 16 skall vara totalen och detta är ingenting överdrivet gentemot en vanlig säsongsinfluensa... "Säsongen" har ju varat ett par månader nu, så när kommer "smällen" och de katastrofala dödstalen? Tror inte dessa kommer och detta beror absolut INTE på de svenska myndigheternas flit och duktighet...
Takk! Jeg håper at du har rett i at det ikke blir katastrofale dødstall. Hvorfor tror du at det ikke blir det? Tror du at mange allerede har blitt immune?

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja det är tråkigt och tyvärr lär det bli många fler så snart sjukvården är full.
Jeg håper at det ikke blir mange flere.
Citera
2020-03-21, 02:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det du och jag kan göra är att tala om för våra föräldrar när man pratar om coronaviruset att det är allvarligt, det gjorde jag för 3 veckor sedan men polletten trillade inte ner även när jag sa på telefon för en vecka sedan att detta är riktigt riktigt illa och fick ett skratt till svar.

Nu äntligen bor de i stugan och kan leva som vanligt och jag kommer lämna mat när de behöver.

Min pappa bor med mig i min bunker, han är safe! Min mamma kommer hit "when the shit hits the fan". Hon är sjuksköterska och vet hur man skyddar sig. Min pappa är väl medveten och följer debaklet, han var med 1945 så han vet precis. Lock and load!

Edit:
Du är en bra människa som tar hand om dina föräldrar!
Citera
2020-03-21, 02:13
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Utveckla, är du snäll...

Om du följt med vad som händer i världen så skulle du inse att de höga dödstalen bara precis börjat med Italien. Att det kommer bli katastrofartat i länder som Spanien och USA väldigt snart. Och med våra mått mätt även här. Redan i helgen eller i början på nästa vecka kommer sjukvården i Stockholm och Göteborg vara belamrad och de får börja med triage.
Vakna!
Citera
2020-03-21, 02:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! Jeg håper at du har rett i at det ikke blir katastrofale dødstall. Hvorfor tror du at det ikke blir det? Tror du at mange allerede har blitt immune?

Jeg håper at det ikke blir mange flere.

Nej, tror att vi kommer få se mången mer smittade men att dödligheten är vida överdriven och inte värre än en säsongsinfluensa. Har såklart inga bevis för detta, men jag spekulerar som alla andra - ingen har facit, i nuläget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in