2020-03-21, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Och svärmor smälter av gossens fina gest i Tingsrätten.

Påståendet om LWs blödningar är så klart svammel deluxe. I de sista förhören är HD osäker på om hon överhuvudtaget befunnit sig i LWs lägenhet. Drabbad av partiell minnesförlust?

15 maj: HD stämplar in kl 06.41. Arbetspasset börjar kl 06.45. HD uppger 20 minuters cykeltid till arbetet. När hon runt kl 06.15 cyklar hemifrån vet ännu ingen om att LW är försvunnen.
Dottern W*lma tar emot samtalet av N*a strax innan kl 06.59. N nämner ingenting om att hans mamma är borta utan ringer upp SD direkt. Kl är nu 07.00.

Aktbil. 149 s 515, 516, 527:
På morgonen den 14:e eller 15:e maj, morgonen då Lena försvunnit, kom Hanna och sa till Maria, "vet du, hon är borta! Hon är försvunnen, hon som Stefan haft en relation med". /.../ Hon berättade vidare att det fanns barn i huset och att ett av barnen "fyller år men att Lena inte är hemma". Maria frågade, "vad tror du har hänt?". Hanna sa, "det är något konstigt, för barnen är allt för henne, att Lena inte skulle vara där när barnet fyller år är helt otänkbart".

Kommentar: Redan kl 07.30-08.00 på morgonen vet HD att LW är försvunnen och att yngsta barnet fyller år.

/.../ "Maria och Hanna pratade om att det var konstigt att Lena var förvunnen och Hanna sa, "någonting måste ha hänt". Hanna hade fått informationen direkt från Lenas pappa eller via Stefan, Maria minns inte vem av dem som pappan hade ringt till."

Kommentar: Även om LWs pappa skulle ha kontaktat HD tidigt på morgonen mellan kl 07.00-08.00 så är det något lurt med HDs tidiga vetskap om försvinnandet. För när hon får ett sms av SD vid 11-tiden på f m är det avsett att informera HD om att N ringt honom på morgonen och att LW är borta. HD replikerar med ett förvånande - Oj!
Därför återstår bara att SD har berättat om försvinnandet och samtalet efter kl 07.00, men innan kl 08.00. Antagligen över telefon. SD vet inte, när han skickar iväg sitt sms, om att HD redan har hunnit skvallra runt och t.o.m uttryckt att hon hoppas att LW är död.

/.../ "Sjuksköterskorna på avdelningen börjar dela medicin ca kl. 07:30 vilket gör att Maria tänker att klockan måste ha varit mellan 07:30 till 08:00 då de hade samtalet som pågick i ca 5 minuter. Hanna befann sig vid tid för samtalet utanför Marias kontor, hon hade ställt medicinvagnen där och delade mediciner då de möttes."
/.../ "Maria ringer förhörsledare och uppger att hon har något som hon vill tillägga som gnagt i henne.
Kompletterande information gällande samtalet mellan Maria och Hanna på morgonen efter Lenas försvinnande.
Mot slutet av samtalet tittade Hanna på Maria och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa det var hennes ansiktsuttryck inte särskilt allvarligt. Ofta då Hanna pratar om även allvarliga och svåra saker har hon ett leende i mungipan."

Kommentar: Hörs inte riktigt friskt att uttala de orden med ett leende i mungipan.

Eller så har hon bara begåvats med ett självständigt tänkande. De är ändå rätt lika utseendemässigt.

Citat: / "Jag HOPPAS att hon är död" / slut citat /

Ingen normal mänsklig varelse använder sig av en sådan utsaga vid en sådan situation, det vill säga, att HOPPAS att hon är död.

Frågan lyder då enligt ovan och följande,

Visste HD redan vid det då aktuella tillfället att LW låg svårt misshandlad bakom bullerplanket, men inte om hon då verkligen var död ?

det vill säga, Jag HOPPAS att hon är död.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-21, 00:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Och resten av deras liv skulle han ha en hållhake på HD också, som om han inte redan hade nog makt; - Du är ju inte skuldfri heller, du hjälpte till med tvätt och andra arrangemang.
På så sätt tänkte sig SD kunna fortsätta som Don Juan och hitta ersättare till LW.
Det är klart att han letade efter någon som skulle ersätta LW.
Han har nog aldrig tänkt sig att vara trogen mot HD.
Citera
2020-03-21, 00:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har själv funderat på om mordet devis kan ha med försnillning av geo-pengar att göra och skrev rätt nyligen om det. Ett sånt avslöjande skulle i så fall få SD att halka ner från sin självutnämnda topposition i geo-kretsar och det fick naturligtvis inte ske. Det skulle se väldigt illa ut i polarna ögon.

Verkar som SD och HD haft råd att resa rätt mycket, men de kan ju iofs ha haft egna pengar till det. Antar att åklagaren känner till detta. Konstigt vore det annars...jag menar med en FUP på 14tusen sidor.
Har någon en teori om varför kommuen inte vill redovisa hur pengarna har använts?
Är den ansvariga inom kommunen kompis med SD?
Citera
2020-03-21, 01:03
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Och svärmor smälter av gossens fina gest i Tingsrätten.

Påståendet om LWs blödningar är så klart svammel deluxe. I de sista förhören är HD osäker på om hon överhuvudtaget befunnit sig i LWs lägenhet. Drabbad av partiell minnesförlust?

15 maj: HD stämplar in kl 06.41. Arbetspasset börjar kl 06.45. HD uppger 20 minuters cykeltid till arbetet. När hon runt kl 06.15 cyklar hemifrån vet ännu ingen om att LW är försvunnen.
Dottern W*lma tar emot samtalet av N*a strax innan kl 06.59. N nämner ingenting om att hans mamma är borta utan ringer upp SD direkt. Kl är nu 07.00.

Aktbil. 149 s 515, 516, 527:
På morgonen den 14:e eller 15:e maj, morgonen då Lena försvunnit, kom Hanna och sa till Maria, "vet du, hon är borta! Hon är försvunnen, hon som Stefan haft en relation med". /.../ Hon berättade vidare att det fanns barn i huset och att ett av barnen "fyller år men att Lena inte är hemma". Maria frågade, "vad tror du har hänt?". Hanna sa, "det är något konstigt, för barnen är allt för henne, att Lena inte skulle vara där när barnet fyller år är helt otänkbart".

Kommentar: Redan kl 07.30-08.00 på morgonen vet HD att LW är försvunnen och att yngsta barnet fyller år.

/.../ "Maria och Hanna pratade om att det var konstigt att Lena var förvunnen och Hanna sa, "någonting måste ha hänt". Hanna hade fått informationen direkt från Lenas pappa eller via Stefan, Maria minns inte vem av dem som pappan hade ringt till."

Kommentar: Även om LWs pappa skulle ha kontaktat HD tidigt på morgonen mellan kl 07.00-08.00 så är det något lurt med HDs tidiga vetskap om försvinnandet. För när hon får ett sms av SD vid 11-tiden på f m är det avsett att informera HD om att N ringt honom på morgonen och att LW är borta. HD replikerar med ett förvånande - Oj!
Därför återstår bara att SD har berättat om försvinnandet och samtalet efter kl 07.00, men innan kl 08.00. Antagligen över telefon. SD vet inte, när han skickar iväg sitt sms, om att HD redan har hunnit skvallra runt och t.o.m uttryckt att hon hoppas att LW är död.

/.../ "Sjuksköterskorna på avdelningen börjar dela medicin ca kl. 07:30 vilket gör att Maria tänker att klockan måste ha varit mellan 07:30 till 08:00 då de hade samtalet som pågick i ca 5 minuter. Hanna befann sig vid tid för samtalet utanför Marias kontor, hon hade ställt medicinvagnen där och delade mediciner då de möttes."
/.../ "Maria ringer förhörsledare och uppger att hon har något som hon vill tillägga som gnagt i henne.
Kompletterande information gällande samtalet mellan Maria och Hanna på morgonen efter Lenas försvinnande.
Mot slutet av samtalet tittade Hanna på Maria och sa, "jag hoppas att hon är död". Då hon sa det var hennes ansiktsuttryck inte särskilt allvarligt. Ofta då Hanna pratar om även allvarliga och svåra saker har hon ett leende i mungipan."

Kommentar: Hörs inte riktigt friskt att uttala de orden med ett leende i mungipan.

Eller så har hon bara begåvats med ett självständigt tänkande. De är ändå rätt lika utseendemässigt.

HD:s kommentarer till Maria på mordmorgonen antyder snarast att HD inte haft annat än högst kortfattad kontakt med SD då. Annars skulle hon inte tala så frispråkigt o spontant och ta fasta på födelsedagen. Det känns troligt att insikten/informationen kommer från annan källa/annat håll. Rimligen är hon förhörd av polisen kring detta och hennes egen version borde finnas i annan förhörsutskrift. Gissningsvis är det uppringda barnet hemma hos HD vid tillfället och kan se över till LW:s hus, eller tittar förbi på vägen till skolan, kontaktar kamrat odyl — och sen meddelar mamman (och HD inser att det är ovanligt att bli uppringd av LW:s barn kl 7) — eller så kan HD eller dottern följa ngt flöde på mobilen där LW förklaras försvunnen. Eller, HD blir meddelad av ngn annan som redan blivit kontaktad. Konstigare är kanske att SD inte kontaktar henne förrän 11.

Däremot känns det rätt otroligt att HD inte kvickt skulle ha fattat hur saker låg till o vem GM var — ungefär vid tiden då hon svarar ”oj”.

Min känsla.

En fråga rakt ut: pratet i tråden om att HD o SD skulle ha diskuterat att ha ihjäl hela familjen, vad i hela friden är kontexten för det? Och vem är uppgiftslämnaren till det egentligen?
Citera
2020-03-21, 01:08
Medlem
Citat:
Du glömmer kanske att SD tog ett nackgrepp på LW och drog ner hennes huvud mot växelspaken och gnuggade sina knogar mot hennes huvud? Det kallar jag våld.
(Vet själv hur det känns med hårda knogar mot bröstbenet - och det gör jävligt ont!)

Är det inte "Knoggnuggar-Steffe" som varit i farten så är det "Blod-Plösar-Steffe, därnäst blev han "Gräsvattnar-Steffe" och plötsligt till råga på allt började vederbörande att producera hotfulla "Skogs-Mållgor"som han sedan släppte ut inom Hjärsta området för att senare kontakta polisen, jag undrar verkligen hur många personligheter som denne Yoda von Geo har ?

En sak är i alla fall konstaterat, SD kan inte vara fullt frisk, kanske kortslutning inom de basala ganglierna.

Jag tror faktiskt inte denne SD är kapabel att komma undan ett fängelse-straff, "Kramkalas-Kungen" har nog inte så många flin-stunder kvar tillsammans med sin försvarsadvokat Ingv*r Backm*n inom rätts-salen, förr eller senare tystnar flinen för gott då han ställs inför domen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Citat: / "Jag HOPPAS att hon är död" / slut citat /

Ingen normal mänsklig varelse använder sig av en sådan utsaga vid en sådan situation, det vill säga, att HOPPAS att hon är död.

Frågan lyder då enligt ovan och följande,

Visste HD redan vid det då aktuella tillfället att LW låg svårt misshandlad bakom bullerplanket, men inte om hon då verkligen var död ?

det vill säga, Jag HOPPAS att hon är död.

Mvh/ @JokerMannen

Nej, det är totalt galet. Likaså diskussionen där HD säger att ”nej, hon får leva” (eller liknande). Det är något alldeles fel med hela diskussionen och man får känslan att hon har en hel del inflytande över teamets aktiviteter. Hon beter sig inte direkt som ett vallat får.
Citera
2020-03-21, 01:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Misshandeln och hoten
Ni troende har ju sagt i snart två års tid nu att SD skall ha misshandlat och hotat LW, men frågan är ju om ni har något belägg överhuvudtaget för det här. Joakim Lundgren på den kristna tidningen Dagen skriver visserligen om hot, men skall Lundgren då ha fått den här uppgiften från åklagaren Åsa Hiding eller har han hittat på den själv:
https://www.dagen.se/nyheter/ett-ar-senare-ingen-domd-for-mordet-pa-pastor-lena-wesstrom-1.1496690
Senast redigerad av Draifos 2020-03-21 kl. 02:00.
Citera
2020-03-21, 01:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Har jobbat 30 år inom vården och har aldrig någonsin hört en anhörig säga sånt rakt ut. Möjligen pratar man sinsemellan hemma om sina tankar, men knappast ens det. Kanske med en terapeut?

Det beror nog helt på vad man jobbar på
för avdelning.
Om man som HD jobbar med strokepatienter
så kan det nog finnas både anhöriga och patienter
som tycker att döden vore en befrielse.
Likaså om man jobbar med svårt cancersjuka som
lider mycket.

Dottern hade inte kolik utan är allergisk mot gluten (eller laktos?).
Att se sin dotter lida svårt i 2 (?) år utan att kunna
göra något åt det och utan att få rätt diagnos och
behandling av sjukvården kan inte ha varit lätt.
Jag förstår om de var utmattade och desperata.
Det är skandal av sjukvården. Så får det inte gå till.
Att ett barn fick lida så mycket och länge i onödan.
Citera
2020-03-21, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har någon en teori om varför kommuen inte vill redovisa hur pengarna har använts?
Är den ansvariga inom kommunen kompis med SD?

Man kan ju hoppas och tro att åklagaren har undersökt det. Vore bra om ett av vittnena är från kommunen och kan berätta om det. För det är mycket viktigt eftersom det kan vara en del av motivbilden!
Citera
2020-03-21, 01:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det finns en sak som jag reagerat på ett antal gånger angående denna härva -och det är VARFÖR LW tycker / anser att hon har en så stor rätt till SD ????
Eftersom han är gift borde hon ju FÖRSTÅTT att hon inte kunde KRÄVA detta !!?

Så min fundering ÄR ...kan hon ha blivit ”lovad ” allt fet som hon suktade efter ...eller ?

(Spekulation)

I så fall är det väldigt sorgligt att det som lovades inte var sant ...

Och hur många älskarinnor blir inte lovade att mannen
ska lämna sin fru när... ?

Det vet väl alla kvinnor om?

Är man så dum så man går på det så får man skylla sig själv.

LW var narcissist och ansåg det självklart att hon skulle få
allt hon ville ha. Hon trodde att hon var bättre än alla andra
kvinnor och kunde inte förstå hur någon kunde nobba henne.

Hon kunde inte förstå eller respektera att SD valde HD.
Citera
2020-03-21, 03:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aktbilaga 168 facebook messenger del E (s 3412-4043) (3) pdf sid 560-566
Obs! Läses nerifrån och upp.

Stefan Davidsson
Välj samtal och samarbete. Lyssna respektfullt. Lita på. Avsluta inte med krav och hot om vi inte nått
exakt dit du hoppats
17 feb 2018 14:49

Lena Wesström
att vi ska ses ngn gång
17 feb 2018 14:46

Lena Wesström
jag längtar efter att det ska vara bra mellan oss

Lena Wesström
jag längtar efter att få igång min bil

Lena Wesström
jag är inte orolig att inte komma på

Lena Wesström
osv
17 feb 2018 14:39
Lena Wesström
osv

Lena Wesström
osv

Lena Wesström
osv

Lena Wesström
att du vägrar vara trevlig på event?

Lena Wesström
att du vägrar åka med mig nånstans?
17 feb 2018 14:38

Lena Wesström
att du vägrar sova över hos mig

Lena Wesström
ska jag säga tt du vägrar komma hit?

Stefan Davidsson
Finns inget trist om du I te väljer det

Lena Wesström
vägrar aldrig

Lena Wesström
precis så

Stefan Davidsson
Hur var det de senaste gångerna?

Lena Wesström
det trista är att det är så mycket trist numer

Lena Wesström
ibland är det annat som är bra mycket mera bråttom att säga

Lena Wesström
ibland hinner jag inte
17 feb 2018 '14:37

Lena Wesström
jag vägrar INTE helt att säga hel och vi hörs numer
17 feb 2018 14:37

Stefan Davidsson
Öppet
17 feb 2018 14:36

Stefan Davidsson
Hörs
17 feb 2018 14:21

Lena Wesström
för det märks inte

Lena Wesström
du borde visa du vil

Lena Wesström
och att jag får betala priset för det

Stefan Davidsson
Betyder inte jag inte vill

Lena Wesström
att du valt det

Lena Wesström
ditt svar var BARA en påminnelse om att du kastat, att du gjort dig livegen

Stefan Davidsson
Jag kommer inte

Lena Wesström
det vore det ENDa som vore trevligt
17 feb 2018 14:20

Lena Wesström
trevligt hade varit att svara "klart jag vill komma, ska se hur jag kan få till det"

Stefan Davidsson
Hörs

Lena Wesström
och nu har ni båda det ruttna ni förtjänar

Lena Wesström
hon borde gjort samma

Stefan Davidsson
Okej. Släpper det. Hade hoppats du skulle uppfatta det som en påminnelse "ja just. Nu gjorde jag
dumt. Sorry. Ska försöka vara trevlig som vi sagt vi ska vara"

Lena Wesström
och ta konsekvenserna av att ha utnyttjat och sedan kastat mig

Lena Wesström
hejdå, dra åt helvete i så fall

Lena Wesström
på dagen

Lena Wesström
vill du gå nu från mig får du gå

Lena Wesström
på dagen
17 feb 2018 14:19

Lena Wesström
ville du inte vara hos mig skulle då få gå

Lena Wesström
jag skulle aldrig hålla dig livegen

Stefan Davidsson
Som sagt, för mig får du hålla på

Lena Wesström
tycker du det är otrevligt väljer du nåt annat

Lena Wesström
livegen är en passande beskrivning på det du har satt dig i
17 feb 2018 14:18

Stefan Davidsson
Jo. Istället för trevlig avslutning pratade du om livegen
17 feb 2018 14:18

"Lena Wesström
att du vägrar vara trevlig på event?

Lena Wesström
att du vägrar åka med mig nånstans?

Lena Wesström
att du vägrar sova över hos mig

Lena Wesström
ska jag säga tt du vägrar komma hit?
17 feb 2018 14:38"

Det låter ju verkligen som om hon är rädd och vill avsluta
och att SD är svartsjuk.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-21 kl. 03:04.
Citera
2020-03-21, 03:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 150, s. 339-340

Förhör med Lis*a som bor på Betesvägen 15

"Hon berättade om Stefan och anmälan hon har gjort och
vad han gjort och om att de haft en sexuell relation, strax efter att hon skiljde sig under många
år från och till. Hanna fick sen reda på det och Hanna hade blivit irriterad och krävde att
kontrollera vad Stefan gjorde, titta på hans telefon och Facebook och sociala medier och vem
han ringt till osv. Lena tycket det var halvt patetiskt och han hade mest skrattat åt det och sagt
att det finns många andra sätt att kommunicera på.
Stefan är otroligt intelligent, uppfinningsrik, manipulerande och klurig. Han kom på ett annat
sätt att prata med Lena som inte Hanna kunde kontrollera. Jag vet inte på vilket sätt. Lena
berättade att Hanna under en längre tid varit nedtryckt av Stefan och uttryckt att Hanna är
ingenting utan Stefan, Stefan sa till Hanna att om Stefan och Hanna skulle gå isär så är det
ingen annan som vill ha henne. Lena försökte flera gånger avsluta det här med Stefan men då
bö1jade han manipulera henne och började locka henne med presenter och aktiviteter och hon
sa att relationen var komplicerad. Jag ifråga satte henne hur hon kunde vara kvar och hennes
roll som pastor och det hon gjorde mot Hanna
, men hon tycket nog inte att hon gjorde något
fel
. "

"Lena sa: "Hanna är ingenting utan Stefan", och jag svarade, det är klart att hon är, det är ju en bra tjej, men då sa Lena igen,
"Nej, Hanna är ingenting, Lisa"."

"Lena berättade för Anders Lindström att Stefan installerat ett
kodlås hos Lena och att Stefan vet om koden
. Lena har stuckit hemifrån mitt i natten utan att
barnen vet om det och varit ute och sprungit och lämnat en kastrull som torrkokat på spisen
.

Så jag vet inte om Lenas omdöme alltid varit så bra heller."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in