2020-03-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Väl grävt! Men 50 000? Bara en massa tid på möten förtar liksom vinsten. Samtidigt, om förskingring förekommit, är detta kanske bara toppen av ett isberg?

Ja. Tror geo-ekonomin är en del av motivet.
Citera
2020-03-20, 22:14
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, om hon är skyldig till något, bör hon ställas till svars.
Men jag kan också se att SD kör något av samma kontrollerande stil med HD som med LW.

HD verkar finna sig i mer än LW, som satte emot och krävde.

FUP läsningen har gjort mig ganska säker på att hon vetat mer än vad vi trodde från början.
Jag får en känsla av att HD minst vetat om mordet tidigt på morgonen 15 maj, det utan att vi har fått klarhet i hur hon vetat om det.

Städnigen, blodberättelserna; ingen av hennes närmaste (utom föräldrarna) verkar tycka att det verkar rimligt.
Till och med HDs arbetskamrater reagerar och undra varför hon storstädar där. Hennes man är ju misstänkt. Och efter mordet verkar hon i det närmaste glad.

2016 chattar SD och HD om att HD önskar få bort LW, men då bara ur sitt liv. SD verkar vilja att hon ska säga att hon önskar att LW ska dö. När hon får leva skriver HD.

En otäck mening med tanke på hur det slutade.

Hjärntvätt, det är vad jag tror på. Till sist tyckte HD också att det var lösningen. Precis som lösningen var ok att SD dödade henne och barnen för att få slut på lidandet.

Normaliseringsprocessen i dess yttersta mening.
Ja, vi tycker att det är ok att mörda LW?
HD har ju tidigare blivit så hjärntvättad så att hon acceptetar att de diskuterar hur hon själv ska dödas, och om barnen ska dödas före eller efter...
Jag kan förstå om HD inte såg något annat sätt att få bort LW ur sitt äktenskap. Jag kan tänka mig att SD styr så att HD tror att hon är anstiftaren, hon skulle hela sitt liv fått leva med: jag gjorde det för din skull Hanna, för att göra dig lycklig mördade jag ditt hatobjekt fast jag älskade henne och det får jag leva med, sorgen och skulden - för din skull.
-ungefär så gissar jag att SD hade tänkt att hans pjäs skulle fortsatt. För han är inte verklighetsanknuten. Han leker låtsaslekar men IR.
Citera
2020-03-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Nej, jag tror aldrig @jokermannen svarade på det..🤔

Tror att JokerMannen bidar sin tid. Tids nog kommer han nog berätta.
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-20 kl. 23:02.
Citera
2020-03-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Filen heter ju 2017_01_10_00_07_53 våld i bil.mp3, bara att ladda ned och lyssna
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Det som slår mig när jag lyssnar på den är att de diskuterar lågmält (passiv aggressivt?) till det plötsligt blir kalabalik ...

Ja precis, det låter helt odramatiskt en stund ...tills det blir oväsen.
Båda låter känslokalla ... hon säger väl "Hej då" ganska lugnt efter att mötet är avslutat också?

Man kan tydligen orsaka visst våld på ett lågmält och oberört sätt ... före och efter ...

(Just denna händelse kan jag dock i och för sig inte kalla grovt våld, därhän dessutom provocerat fram det avsiktligt. I så fall beter LW sig lika grovt som iscensätter detta "våld". Beror på hur man värderar
verbalt och fysiskt våld.)
Citera
2020-03-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
"Stefan: Vart skada jag dig igår?
Thea: Ah du höll mig skithårt i armarna och tryckte in dina fingrar i mig.
Stefan: Vet du Thea .. eh .. det som jag höll i dig, eh jag har nog kramat Wilma hårdare idag.
Thea: OJ undra varför jag blev så öm i armarna efteråt? Jag måste nog verkligen gå till nån
läkare så jag kan kolla upp så jag verkligen är frisk då.
Stefan: Då gör vi det! Då avslutar vi det här samtalet och så åker vi till vårdcentralen och
dokumenterar dina skador.
Thea: Nej men ..
Stefan: Känner du att.. är samtalet slut så kan vi stänga inspelningen där och så åker vi till
vårdcentralen.
Thea: Alltså du förstår verkligen inte nånting va? Du verkar .. på riktigt som ett litet litet barn.
Stefan: Du eh .. om jag förstår det rätt så berätta du precis att du eh .. att jag skadade dig igår?
Thea: Det var våld i alla fall.
Stefan: Och då ..
Thea: Nej jag blev inte skadad jag fick inga blåmärken eller så men det var obehagligt, det
gjorde ont det klassificeras som våld.
Stefan: Då måste vi stänga av inspelningen här för då ska vi ringa 112. För då ska du anmäla
mig för misshandel. Ska vi avsluta samtalet för det?
Thea: Näe vi ka ...
Stefan: Så ringer jag .. jag kan ringa upp .. jag kan prata till och med eftersom du tycker sånt är
lite svårt?
Thea: Lägg av.
Stefan: Näe jag lägger inte av Thea .. vi .. vi försöker ha ett riktigt samtal här .. du har haft ett
problem, enda till alldeles nyss med att äta sötsaker det har du precis sagt..
(tystnad)
Stefan: Och vi försöker komma tillrätta med det, hitta en väg "

Normalt va?
Karln är så sjuk i huvudet...
Citera
2020-03-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
HD har ju tidigare blivit så hjärntvättad så att hon acceptetar att de diskuterar hur hon själv ska dödas, och om barnen ska dödas före eller efter...
Jag kan förstå om HD inte såg något annat sätt att få bort LW ur sitt äktenskap. Jag kan tänka mig att SD styr så att HD tror att hon är anstiftaren, hon skulle hela sitt liv fått leva med: jag gjorde det för din skull Hanna, för att göra dig lycklig mördade jag ditt hatobjekt fast jag älskade henne och det får jag leva med, sorgen och skulden - för din skull.
-ungefär så gissar jag att SD hade tänkt att hans pjäs skulle fortsatt. För han är inte verklighetsanknuten. Han leker låtsaslekar men IR.

Precis. Det tror jag också.
Citera
2020-03-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
S.k. hemliga chattar, när man använder det, kan inte återskapas.

Sorry, blandade ihop det med Whatsapp..
Citera
2020-03-20, 22:36
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men bara för att LW var till del krigisk, har ingen sagt att man förstår SD eller den som tagit hennes liv.
Han talade om att död, han talade om fred, han hotade, hon hotade, men på olika sätt.
Inte så vanligt att folk mördar när de blivit kränkta över gränsen.
Inte så ovanligt med att par som blivit osams kränker varandra heller.
Men man behöver i indiciemål ta del av mer personliga uppgifter än där saker och ting framträder mer svart på vitt.
Om du inte hittar deltagare i denna tråd som "förstår" SD måtte du vara blind.
Citera
2020-03-20, 22:39
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Karln är så sjuk i huvudet...

Bra svar av Thea till sin sjuka pappa:Thea: Alltså du förstår verkligen inte nånting va? Du verkar .. på riktigt som ett litet litet barn.

SD har noll empati för ngn, sina barn värderar han inte, sin fru likaså, så länge vännerna håller med han så smilar han och erbjuder sina tjänster för att få kontroll.
Citera
2020-03-20, 22:41
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. Det tror jag också.
Och resten av deras liv skulle han ha en hållhake på HD också, som om han inte redan hade nog makt; - Du är ju inte skuldfri heller, du hjälpte till med tvätt och andra arrangemang.
På så sätt tänkte sig SD kunna fortsätta som Don Juan och hitta ersättare till LW.
Citera
2020-03-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Med tanke på hur dysfunktionella både SD och HD verkar vara, samt att även deras föräldrar verkar lika underliga - om än på olika sätt, så är jag högst osäker på om HD bara är ett oskyldig offer i det hela. Inte ens från början.

SD och HD upplevs som enäggstvillingar. HD´s mamma sitter och kollar uppmuntrande på SD i Tingsrätten. SD ler, lägger handen på hjärtat.

SD väljer en kvinna (HD) som både ser ut och uppför sig som hans egen mor. Det berättar hans syskon. Och sin mor pussar han på munnen. Absolut allt med dessa familjer verkar underligt. Allt.

Den starka och smarta dottern T KAN ju vara resultatet av det som HD sa om att hon har haft sex med andra män "före, under och efter" sin relation med SD? Kanske är hon inte ens SD´s dotter? Det kanske därför hon verkar smartare och mer normal än någon i släkterna.

Kanske är det därför inte heller HD försvarar sitt barn (stackars T), när hon får genomgå tredje gradens förhör och våld? För detta är bara det vi VET om. Verkligheten är sannolikt mycket, mycket värre än så här. Och det liknar inget man någonsin har hört förr.

Spekulation, såklart, men hon verkar helt olik resten av dessa två underliga släkter. Om W har jag inte kunnat bilda mig någon åsikt ännu.

HD har också försökt att påverka denna trådens innehåll, samt få den stängd. Det viktigaste i det initiala skedet är inte att umgås med barnen, men hon skuttar överlyckligt och energiskt runt med SD. Det tyder på att hon, liksom SD, har en grandios självbild. Och är helt empatilös.

Ingenstans i förhören med både SD och HD, så säger de något som påvisar att de överhuvudtaget bekymrar sig för sina döttrar. Eller för detta "okända mördarmonster" som härjar i området. Inget.

Hade jag varit på förhör och varit oskyldig, så hade det varit barnens, min egen och grannars trygghet som hade löpt som en röd tråd genom mina svar. Men det bekymrar visst ingen av dem.

#TeamÅsaHiding

Helt rätt tänkt. De båda har betett sig minst sagt märkligt.

@Team Åsa Hiding/
Citera
2020-03-20, 23:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Man kan följa beteendet på olika sätt. Jag har, utan att närmare veta, tänkt att hon dels är nernött av SD och sjukdom och dels att hon inte KAN ta barnen och dra, eftersom han skulle kunna få hela vårdnaden om hon gjorde så och polis och rättsväsende inte tog hennes farhågor på allvar. Hon var nog övertygad om att han skulle manipulera vem som helst att dansa efter sin pipa.

Samtidigt, var det då då som hennes chef upplevde det, att hon blev gladare och starkare efter mordet? Hon borde ju hukat än mer.

Ja, det känns så märkligt att HDs chef tycker att det känns som att HD mår bättre efter mordet.

HDs beteende är mycket förvirrande.

Kanske är hon både offer och förövare?
Offer för att hon har sitt psykiska dåliga mående sedan tidigare med depression och ångest, och för att hon under åratal levt med SD.

SD har låtit sitt hat flöda in genom HD, sett det iscensättas och fått utlopp för sina hämndaktioner genom att få HD kämpa för att få upprättelse, samtidigt som han själv fortsätter sitt falska dubbelspel. Han peppar HD att hon ska få behålla sina poäng när de splittar konto. Hon ska inte låta sig kuvas under L*ena. L*ena tar bort, SD säger att det ska du inte acceptera. Hon loggar på nytt och Lena tar bort.

Efter åratal av dåligt mående, och psykisk press av otrohet och illojalitet fån SD, som samtidigt försöker hålla henne kvar med näbbar och klor, blir hon mer eller mindre som ett verktyg i SDs händer. Och att L*ena inte släpper taget på andra hållet kan inte göra sken bättre.

Få kvinnor skulle finna sig i den sits H*nna är i. De flesta skulle lämna.
Istället stannar hon kvar, älskar SD och önskar livet av L*ena? Detta för att hon har hört det så många gånger? Att det nästan känns som den enda lösningen?

Lika förvrängd som L*ena blev av behandlingen, blev H*anna?
Och när faktum står klart, att L*ena är försvunnen, då förstår H*anna att det som S*tefan har sagt i så många år nu, det har nog hänt.

Det är nu hon känner lättnad, att kanske allt är över?
"Hoppas hon är död" säger hon till M*aria.

Att hon inte lämnar SD, trots att SD t o m säger i förhör att HD är den som har mest motiv, ja, det säger mig att hon är lika bunden till detta konstiga destruktiva som L*ena.

Det går inte att begripa på annat sätt.
Så förvirrande allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in