2020-03-21, 01:12
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Eller så är det du som är dum i huvudet som påstår saker som inte är sanna.

Jamen saker är ju sanna att även yngre drabbas hårt och som inte har underliggande sjukdomar och sedan spelar det ingen roll att det än så länge bara är några få stycken.. tycker att du kan dra nåt gammalt över dig samt att jag hoppas att du själv blir drabbad!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Tja Italien har gått om Kina i antal döda så Numera är Italien de som "leder" utvecklingen av spridningen. Så man kan nog bortse från Kina i dagsläget och fokusera på utvecklingen i Europa. Då främst Italien, Spanien och Portugal. Portugal har ju en lång gräns mot Spanien att bevaka och folk åker över grönsen via småvägar dygnet runt.

Ja go kväll. Tror inte jag missat detta

Håller naturligtvis men ändå lite glad för kineserna skull
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vad yrar du nu om, många med feber här eller? Vilka länder har infört förebyggande karantän??

Har du feber eller, var står det något om förebyggande karantän? Att flera länder gått i lockdown helt eller delvis är fakta.
Citera
2020-03-21, 01:13
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag var ute på stan för en timme sedan (bor rätt centralt, cyklar in på 8 min) och det var full fart överallt. Pubar och uteställen, fullt ös, ingen Corona i sikte.

Fasiken vilken smittspridning det måste bli i landet när det är så här.
Alla tänker väl att det här kan vara sista chansen på ett tag.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det skulle inte förvåna mig om man prövar allt mellan himmel och jord just nu, man gjorde nämligen det under spanska sjukan.

Det kallas för desperation och jag förstår dem, det kan inte vara lätt o vara läkare och sjuksköterska och veta att man inte kan göra någonting alls medan sjukhusen är överfyllda.
Fel!
Remdesivir används på svårt sjuka, vi får se om det kan bättra på statistiken något..
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vansinne?

Tror inte det är vansinne. Svårt att bli omvald om 10 procent av befolkningen dör.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jadu, din lille clown. Jag litar på min egen kropp och dess försvar, och det tänker jag fortsätta göra, har legat i 42 grader i feber, alla vita borta. Om folk dör? Ja gud så hemskt, för det gör ju inte vi människor, dör, eller hur? Ja, det var allt, i denna lilla stund, vi hörs säkert igen, eller vad tycker du, LeeVan

För egen del tror jag att ett fungerande vaccin mot Covid-19 skulle kunna vara något av det värdefullaste som hänt på den här planeten, under det senaste århundradet.

Förhoppningsvis då utan tråkiga biverkningar.
Citera
2020-03-21, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Kina har mer eller mindre erkänt att viruset kommer ifrån deras land.

Nej det har de inte och de har tvärtom gjort allt i sin makt för att inte bli associerade med det också, det är därför det heter covid snarare än wuhan-flu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det skulle inte förvåna mig om man prövar allt mellan himmel och jord just nu, man gjorde nämligen det under spanska sjukan.

Det kallas för desperation och jag förstår dem, det kan inte vara lätt o vara läkare och sjuksköterska och veta att man inte kan göra någonting alls medan sjukhusen är överfyllda.
Ja, som tv-reportaget i sjukhuset någonstans i norra italien, 106 patienter hade passerat/ligger på IVA, noll hade överlevt hittills. Efter reportaget hade en 23-åring överlevt.
Då känns det nog ganska hopplöst och man börjar testa allt man kan komma på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi har döpt det till Kina Sjukan vilket är helt logiskt eftersom det först blommade ut i Kina. Om man har döpt en annan pandemi som Spanska sjukan utan att var rasister så kan vi döpa denna pandemi till Kina sjukan.
Ska man vara petig borde ni säga kinesiska sjukan...
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel!
Remdesivir används på svårt sjuka, vi får se om det kan bättra på statistiken något..

och om det inte funkar så bevisar det bara att man prövar allt mellan himmel och jord.
Citera
2020-03-21, 01:15
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jo, jag är medveten om det. Men det är ju ett gäng i denna tråd som verkar tro på denna saga.
Och jag hade inte sett någon verkligen räkna på siffrorna, vad som krävs för herd immunity.
Vår före detta statsepidemiolog innan Tegnell pratade om 80- 95% för att flockimmunitet ska kunna uppnås...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in