2020-03-21, 00:09
Medlem
Manbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Herrejävlar vilken mörkermänniska AT är....kommer att ändras....värre än Bagdad Bob...sju resor värre

108 SVT Text Fredag 20 mar 2020
INRIKES PUBLICERAD 20 MARS

Patienter under 65 på intensiven

Folkhälsomyndigheten har uppgett att
"i stort sett alla som dör eller
behöver intensivvård är över 80-90
år". Men siffror som SVT tagit del av
visar att hälften av alla smittade som
intensivvårdats i Sverige är under 65.

Statsepidemiolog Anders Tegnell anser
dock inte att det går att dra några
slutsatser av statistiken och säger
att andelen yngre kommer att minska.

Även i USA visar siffror att 47 proc
av de som intensivvårdats varit
personer under 65 år. I Nederländerna
har hälften av dem som vårdats på
intensiven varit under 50 år.

Om man isolerar alla äldre effektivt och låter smittan spridas så kommer ju medelåldern på iva att falla dramatiskt av rent statistiska skäl. Överlevnadsfrekvensen för dessa är dock alltjämt hög!
Citera
Medlem
Gick förbi den lokala restaurangen. Ganska mycket folk. Kanske inte lika mycket som en normal fredag men definitivt en hel del folk.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
10 döda i Sverige 21 vårdas i Sthlm. Vart är kaoset? Ett överdrivet jävla skämt det här.

Det kommer. Du förstår dig inte på expontialfunktionen.

Jämför med den klassiska berättelsen om schackbrädet och riskornen. Uppfinnaren presenterade sitt nya spel för kungen som blev så förtjust i det att han erbjöd en riklig belöning. Uppfinnaren så då att han nöjde sig med lite ris: ett riskorn på första rutan, två korn på andra rutan, fyra på den tredje osv. Kungen blev lite förvånad över blygsamheten men när hans matematiker räknade ut summan kom man snabbt fram till att det var omöjligt att uppfylla kraven: i själva verket skulle antalet riskorn på brädet motsvara hela världens årliga risproduktion tusen gånger om.

Så är det med exponentiell urveckling. Det går långsamt först och sedan exploderar det.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
När nu allt yngre personer behöver IVA vård, hur ska de klara det? Då får det bli; sist in först död.
Citera
2020-03-21, 00:10
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Artikeln rör hur snabba kolhydrater och socker ökar ens risk att drabbas av diabetes. Den tar inte upp Corona.

Länken nedan tar upp att ens risk att dö på grund av viruset är större om man har diabetes eller andra hjärt och kärlsjukdomar.

https://www.newscientist.com/article/2236846-coronavirus-risk-of-death-rises-with-age-diabetes-and-heart-disease/

Jo, men det var inte vad du först påstod. Underliggande sjukdomar kan vara riskfaktorer men just vissa typer utav livsmedel man blir tjock eller får diabetes utav är ju att hoppa över ett steg... Alla får ju inte dessa sjukdomar och/eller "riskfaktorer" såsom fetma enkom för att de äter pasta och socker, eller hur?

Vore som att säga att drick alkohol och du blir alkoholist och riskerar dö av leverskador...
Citera
2020-03-21, 00:10
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
I år verkar vaccinet träffat rätt och vädret har inte varit så gynnsamt med varm vinter. De gör vaccinet på prognos över vilka virus som de tror kommer bli vanligast i säsongsinfluensan.
Problemet nu är ju som bekant att ingen är vaccinerad och att det verkar smitta mer än vanligt. Spridningen kommer bli större och vi får nog se några tusen gamla och sjuka stryka med tyvärr.

Jag vill gärna höra hur du mår när du själv drabbas.. jag har själv varit krasslig hela den här månaden och har än så länge klarat mig med diaree, hostningar och lite ont i luftvägarna samtidigt som halt går på halvfart och jag måste flytta etc.. jag vill inte riskera hälsan i onödan genom att flytta på en massa tunga kartonger nu innan jag känner mig återställd.. det räcker med att jag kände mig sämre efter att ha försökt och jag vill verkligen inte bli sämre då jag har astmabesvär.
Citera
2020-03-21, 00:11
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Att Tegnell valt den vägen är helt galet speciellt med tanke på att kineserna varnat för att det kan skada den manliga reproduktionsapparaten.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8104477/Doctors-claim-new-coronavirus-cause-damage-mans-TESTICLES.html

Det verkar inte ha gjorts någon studie på det, men det är försiktighetsprincipen som ska gälla när man inte är säker. Det vore ju jäkligt snyggt om det visar sig att ett stort antal unga män i Sverige visar sig vara sterila efter Anders Mengele Tegnells lilla experiment!

Då kan jag ju sluta grubbla över om jag ska skaffa barn eller ej iaf.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag var ute på stan för en timme sedan (bor rätt centralt, cyklar in på 8 min) och det var full fart överallt. Pubar och uteställen, fullt ös, ingen Corona i sikte.

Fasiken vilken smittspridning det måste bli i landet när det är så här.
Detta kan vi tacka AT för - som valt att mörka se på text TV sid 108 nu
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Då importerar man väl bara lite nya fertila pojkar från något krigsdrabbat muslimland gissningsvis.

Där nere är det fri spridning av viruset så de kan också bli sterila.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
När nu allt yngre personer behöver IVA vård, hur ska de klara det? Då får det bli; sist in först död.

Nej det är där triage kommer in. Har någon barn kanske denna prioriteras mot en ensamstående utan osv.
Jag vet inte vilket regelsätt de har eftersom detta ska vara hemligstämplat också.
Citera
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Dags för panik. Sverige har lämnat sin befolkning i sticket.

Men vad gör du nu själv om du har panik? Jag är faktiskt glad att vårt land inte har infört förbud (ännu) från att vistas utomhus av icke-nödvändiga skäl. Vore sjukt tråkigt att inte få promenera till gymmet längre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag har en kollega med släkt från Wuhan och enligt henne har staden nu nästan återgått till det normala och ingen av hennes närmaste blev vare sig sjuka eller dog. Wuhans siffror liknade Italiens till en början så finns ingen orsak att misstro dem.

Låter hoppfullt! Hoppas inte sliten kommer tillbaka bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in