2020-03-20, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
Så det hjälper att öppna Scania och Volvo fabrikerna som inte kan få komponenter för att underleverantörer i Italien, Kina eller var som helst i världen är stängda? Hur hjälper det?

Hjälper det att öppna teatrar och idrottsarenor? Flygplatser? Närstudier vid högskolor? Kanske lyfta begränsningen så det blir litet häftigare After Ski i Åre?

För den konsumtionen lyfter ju börskurserna direkt? Kanske det fixar oljepriserna också?

(Jag förstår inte riktigt hur detta hjälper något annat än smittspridningen - ah, var det det du menade? Öppna för mera besök på äldre boenden och sjukhus? Jag börjar förstå flockimmunitet=folkmord-foliehattarna snart.)

Skärp dig. Allt öppnas i takt med att det finns en marknad för det, självklart.

Teatrar, biografer och idrottsarenor och annat nöje som förvisso inte producerar något värde men som åtminstone stimulerar samhället litegrand då folk kommer köpa saker som måste produceras till dessa evenemang.

Det måste så klart ske i samklang med de vi handlar med och för tillfället bör Sverige, så länge EU inte handlar fritt (i praktiken) skippa alla tullar och uppmuntra de vi handlar med att göra det samma. Och moms på momsen för företag som importerar kan avskaffas o s v.

Du fattar inte var vi hamnar ekonomiskt om vi fortsätter såhär.

Indien kommer att vara rikare än EU innan detta är över, tack vare krigstillståndet.

Hur är jag en foliehatt? Jag var också en alarmist. För 1-2 månader sedan. Det är för sent nu utan att ekonomin fullständigt kommer krascha.

Jag vill inte att vår del av världen utkonkurreras av Indien ensamt när vi är klara, för att inte tala om Kina som redan har fått bukt på smittan och i princip bara behöver behandla de sjuka och sedan är de klara - problemet för Kina blir omvärlden.

Sverige är långt ifrån självförsörjande. Inte ens EU kan försörja sig självt i dagsläget. På mat alltså. Hade du fått bestämma hade väl svensk militär stått redo med artilleri och sprängt varenda bil/tåg/whatever som nu närmar sig i luften, vid Öresundsbron? Eller just ja, det var Stockholm som skulle sättas i Karantän. Är det bara innerstan som ska omringas av beväpnade vakter eller hela länet? Det blir lite kämpigt att stoppa tunnelbanevagnen grövre kaliber på vapnen än vad polisen har, men länet kanske skulle kunna sättas i karantän. I söder är det lätt (rakt söderut är en återvändsgränd, åt Sydväst har du Södertälje som du enkelt kan spärra av infarten till Stockholm via, men Södertälje ingår ju i länet och det finns alldeles för många småvägar att ta sig in via, och .... ja, du kanske hade tänkt inkalla militär helt enkelt, för att isolera innerstan är enkelt om du först slår ut tunnelbanesystemet (det är bara att spränga sönder varenda järnväg eller tunnelbana) och sedan i norr spärrar du enkelt av vid Roslagsvägen (spräng sönder den lilla bron bara)..... Västerut får du hitta en karta och själv räkna ut hur du ska göra, och Södermalm är plättlätt att spärra av söderifrån. De broarna är dock ordentliga konstruktioner så snälla, spräng bara broarna i absoluta nödfall.

Är det något sådant du tänkt dig? Det blir väl första gången i världshistorien som en huvudstad har ett parlament som beslutar om att spärra av sig självt från omvärlden?

Jag gillar ditt mål, men du förstår inte vad det kommer att kosta oss i längden.

Du hittar ingen som vill Sveriges folk bättre än jag på det här forumet.
Citera
2020-03-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Nej det är inte nästan inga unga som dör av Corona.
Visa mig den statistiken.

99 % av döda i Italien hade underliggande sjukdom.
Dock vårdas många unga på intensivvårdsplatser. Vad händer när dessa tar slut i Sverige?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Löfven uppmuntrar precis alla att gå till sina lokala restauranger.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLkJKV/statsministerns-uppmaning-hjalp-en-aldre-slakting-eller-ett-smafore

Mums för virus och vår kära halvt utbildade svetsare till statsminister tycker att vi ska äta ute, tro fan att han följer FHM råd och har is i magen, ingen ska säga att han inte försökte........
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
kompis på 25 bast, helt frisk,i form och ickerökare nu inlagd på sjukhus med bekräftad corona, snubben sprang dock runt stan varenda helg(sthlm).uppdaterar när jag vet mer

Men men men.... jag trodde att det var bara 80+ och/eller multisjuka som kunde bara hamna på intensiven? 😲🤦🏾‍♀️
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Du är okunnig och outbildad.

Sådana här virus kommer i våg efter våg, se asiaten, HongKong och spanska sjukan.

Mass-immunitet eller vaccin enda som hjälper

Lockdown har alltid misslyckats. Du behöver läsa på, men jag tror inte att du är läskunnig.

Jag är nog mer kunnig än dig, jag är proffesor. Och snälla prata inte med mig om spanska sjukan och motarbete.

Den spanska influensan varade i två år, och en överväldigande majoritet av dödsfallen händde hösten 1918, medan utbrottets andra våg orsakades av ett muterat virus!

Vissa platser lyckades hålla viruset i styr med traditionella och effektiva metoder, som att stänga skolor, förbjuda allmänna sammankomster och låsa in byar

Godnatt.
Senast redigerad av JeffreyEpstein 2020-03-20 kl. 23:15.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Lätt att misstänka kina. Dra igång en liten influensa i sitt land. Isolera den och sedan vaccinera sin befolkning via dricksvattnet. Möjligen ihop med Ryssland som har så få fall, misstänkt.

Alternativt artificiell intelligens, ett antal superdatorer har dragit igång detta, då de ofta fått räkna på miljöproblem, och insett att problemet är människan.

Alternativt utomjordingar som vill rensa lite innan de landar.

Och du är intelligent?
Citera
2020-03-20, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Sveriges politiker har alltid sagt att landet har mycket pengar även när landet hade stora statsskulder. Jag litar inte ett dugg på vad politikerna säger om den svenska statens pengar.
Vi har ingen stor statsskuld? Var har du fått det ifrån?

https://www.indexmundi.com/map/?v=143&r=eu&l=sv

Var kommer dessutom alla idioter ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast det handlar inte om 75 åriga multisjuka utan om människor i 40 års åldern.

Nej, det gör det inte. Sluta ljug din svamlande fåntratt https://www.epicentro.iss.it/coronavirus/bollettino/Infografica_17marzo%20ITA.pdf
Citera
Bannlyst
Dessa fälttält som öppnas, var ska de få respiratorer ifrån att fylla tälten med? Någon som vet? Är de så lätta att flytta runt?
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
kompis på 25 bast, helt frisk,i form och ickerökare nu inlagd på sjukhus med bekräftad corona, snubben sprang dock runt stan varenda helg(sthlm).uppdaterar när jag vet mer

Det kommer nog mera vittnesmål om inlagda 25 åringar tyvärr.

Det man inte heller fattar är att många tar så lätt på att bli sjuka. Även om man inte alls blir allvarligt sjuk, hur kul är det att förstöra ett par tre veckor med feber och hostande? Jag vill inte utsätta mig för det även om jag inte är ett dugg rädd för mitt liv eller så.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du menar, mass-immunitet bland unga och hälsosamma som tar smällen och dör! Vi körde den varianten med spanska sjukan och pesten.
Dumheter!
Signum för våg 2 av spanskan var just att den angrep de starkaste i samhället, viruset fick immunförsvaret att vända sig mot sina egna lungor så i det fallet var det ett dåligt immunförsvar man ville ha.
Inte som nya Coronaviruset.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
A Tegnell fortsätter att ljuga. Han sa i rapport i dag att, i stort sett alla på intensiven var 89, 90 år Rapports statistik gav följande för Stockholm.
20-49 år 9 stycken
50-65 år 20 stycken
66-79 år 20 stycken
80+ 6 st.

När de frågade hans chef FHM;s direktör Johan Carlsson svamlade denna bara runt, sedan vägrade han att svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in