Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Italien har ju fortfarande accelererande siffror per dag. Både i antal smittade och döda. Detta är mycket oroväckande.
Om det blir ökande siffror i antalet smittade per dag i två veckor tills peaken kommer lär det bli ökande siffror i antalet döda per dag i tre veckor tills den peaken kommer.
Bra att du har tillgång till info direkt från centrum av denna kris.
Det beror ju egentligen på vad man ”mäter” i och hur. Smittade, tillfrisknade eller döda och dessa i relation till varandra?
Kollar just nu med ett halvt öga på ett TG Speciale, extrainsatt nyhetsmagasin. Det är inte bara dramatiska bilder man visar, det är intervjuer, reportage etc i programmen.
När man ser på deras program så förstår man samtidigt hur långt bort vi i Sverige är från dom, typ som en katastrof på en annan kontinent: det där händer där, inte här.
Det är krig därnere!
Det finns rent utav en del knäppskallar här som raljerar kring improduktiva multisjuka 85-åringar och bortslängda miljarder på 70-åringar. Tror inte ens nazisterna resonerade så (judefrågan var nåt helt annat). Även om jag har mina rötter inom vänstern, så tycker jag att det rationella tänkandet av äldre som förbrukade (sett i 5-årsplanens perspektiv) och klara för anstaltsförvaring andas kommunism.