2020-03-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
På vilken yta har du mätt upp vinklar?

Enligt dig? En platt yta.
Enligt mig? Ingen aning, jag observerar förutsättningslöst.

Citat:
Hur visste du att ytan du mätte vinklar på var platt eller rund?

Som sagt, observationen är oberoende av "ytan du mätte vinklar på".
Först observerar jag, därefter kollar jag hur min observation stämmer med min hypotes.
Och jag kom snabbt fram till att hypotesen "jorden är platt" inte stämmer överens med mina observationer.
Citera
2020-03-20, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Enligt dig? En platt yta.
Enligt mig? Ingen aning, jag observerar förutsättningslöst.

Som sagt, observationen är oberoende av "ytan du mätte vinklar på".
Först observerar jag, därefter kollar jag hur min observation stämmer med min hypotes.
Och jag kom snabbt fram till att hypotesen "jorden är platt" inte stämmer överens med mina observationer.
Du använder ju trianglar avsedda för platta ytor? Du är väl inte kognitivt utmanad?
Citera
2020-03-20, 22:52
Medlem
Citat:
Du använder ju trianglar avsedda för platta ytor?

Nej det gör jag inte.

Vilken typ av trianglar använder du när du förklarar polstjärnans höjd över horisonten?
Förklara gärna våra observationer ...

Du borde väl ändå förstå att din oförmåga att förklara ens de enklaste observationerna är ett pedagogiskt problem för ditt missionerande? Hur i hela världen tror du att du ska få folk att lyssna när du bara flamsar?
Citera
2020-03-20, 22:56
Medlem
Citat:
Nej det gör jag inte.

Vilken typ av trianglar använder du när du förklarar polstjärnans höjd över horisonten?
Förklara gärna våra observationer ...

Du borde väl ändå förstå att din oförmåga att förklara ens de enklaste observationerna är ett pedagogiskt problem för ditt missionerande? Hur i hela världen tror du att du ska få folk att lyssna när du bara flamsar?
Är du här för att hindra mig från att missionera?

Polstjärnans höjd är okänd. Om den inte går att fastställa är det det enda alternativet.
Citera
2020-03-20, 23:02
Medlem
Citat:
Är du här för att hindra mig från att missionera?

Inte alls, jag bara konstaterar att du har... hmmm ... vissa trovärdighetsproblem. Du har liksom lite svårt att nå ut med dina argument.

Citat:

Polstjärnans höjd är okänd.

Okej... hur förklarar du våra observationer?
Citera
2020-03-20, 23:07
Medlem
Citat:
Inte alls, jag bara konstaterar att du har... hmmm ... vissa trovärdighetsproblem. Du har liksom lite svårt att nå ut med dina argument.

Okej... hur förklarar du våra observationer?
Jag förklarar det med att Polstjärnans höjd är obestämbar.

Så du är orolig att plattjorden inte når med budskapet?
Citera
2020-03-20, 23:11
Medlem
Citat:
Det bevisar ingenting. Du har tagit vinklar uppmätta på en platt yta och därefter applicerat dem på en böjd yta. Ad-hoc argument. Bevisar enbart att du likt andra globalister håller dig med antagande som argument. Du är en religiös fanatiker.
Så här skrev du:
Citat:
Svara på frågan:
Bevisar ditt exempel att Globen inte är en pyramid? Samma effekt med längre linor.
Du har förstått att linornas längd skulle förändras och skriver själv att om Globen vore en pyramid skulle det bli samma effekt fast med längre linor.
Du medger alltså att vid mätning på platt yta jämfört med en glob eller en pyramid så får man olika resultat.

Bevisar exemplet att Globens yta inte kan vara platt?
Citera
2020-03-20, 23:13
Medlem
Citat:
Hur vet du att satelliter och Polstjärnan är jämförbara?

Hur vet du att Polstjärnan är ett fysiskt objekt som en satellit?
Polstjärnan och geostationära satelliter har en fix position på himlen och genom att mäta vinkeln mot dessa från olika platser på jorden kan man enkelt bevisa att jorden omöjligen kan vara platt.
Citera
2020-03-20, 23:15
Medlem
Citat:
Jag förklarar det med att Polstjärnans höjd är obestämbar.

Ok... men det är ingen som helst förklaring. Tråkigt - men inte förvånande - att du inte ens försöker förklara.

Citat:
Så du är orolig att plattjorden inte når med budskapet?

Nej. Tycker det bara är trist, diskussionen blir såklart lidande av att du inte kan argumentera.
Senast redigerad av WilleGarvin 2020-03-20 kl. 23:18.
Citera
2020-03-20, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Så här skrev du:

Du har förstått att linornas längd skulle förändras och skriver själv att om Globen vore en pyramid skulle det bli samma effekt fast med längre linor.
Du medger alltså att vid mätning på platt yta jämfört med en glob eller en pyramid så får man olika resultat.

Bevisar exemplet att Globens yta inte kan vara platt?
En pyramids yta är platt. Det bevisar ingenting. Antingen eller frågor som du envisas med är designade för att gynna ditt argument, men bevisar inget. Det är bara retorik.
Citera
2020-03-20, 23:19
Medlem
Citat:
En pyramids yta är platt. Det bevisar ingenting. Antingen eller frågor som du envisas med är designade för att gynna ditt argument, men bevisar inget. Det är bara retorik.
Menar du att jorden är platt som en pyramid eller att Globen är platt som en pyramid?
Senast redigerad av Prudent 2020-03-20 kl. 23:22.
Citera
2020-03-20, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Menar du att jorden är platt som en pyramid eller att Globen är platt som en pyramid?
Ytan är platt på en pyramid. Yta är böjd på Globen. Bevisar ingenting, konstruerat ad-hoc argument.
Det är allt det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in