2020-03-20, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Så om SD kommer ut har han trevliga planer för andra, verkar det som.

Det är hemskt allt detta.
Främst tänker jag på alla som är nära SD.

Det är flera som upplevt H*anna som kontrollerad. T ex L*ena men även andra såsom Therese här.

Det kan du hoppa opp å sätta dej på! Om SD går fri måste han göra sig av med den/de som vet något om mordet. Annars riskerar han livslång utpressning av den/de som vet..
Citera
2020-03-20, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Var/är inte HD starkt medicinerad pga depression etc? Det har väl varit uppe i tråden ett antal gånger. Kanske inte konstigt att man blir apatisk då. Eller att hon helt enkelt blir van vid situationen som sådan. Vem var det förresten hon slog en tallrik i huvudet på, om nån minns det?

Jo, jag minns, det var ju @JokerMannen som hintade om det, men fick vi någonsin
veta vem det var som hon dängde tallriken i huvudet på?
Citera
2020-03-20, 19:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja, förstod att det var samma T*herése. Hon hade fått en känsla att han planerat
något som innebar en revansch för att hans familj hängts ut här - undrar vad den
hämnden kan ha varit.

För allas bästa så får man hoppas på att han inte kommer ut på många år, om han
är GM, vill säga. Vilket jag är övertygad om.
----------------------------------------

Tack notknapparen för att du tidigare i veckan letade upp inläggen om att
Stefan var på kurs och bodde på hotell i Stockholm, helgen när Lena begravdes.

Ja, det är ju värst för de som är nära i Örebro.
Men med det man nu har hört om hur han kanske har hackat in i reviewers konton, HDs mail, L*enas var ju också orolig för att han hackat sig in, så vet man inte vad hans skulle kunna hitta på.

Mest tänker jag ändå på hans närmaste och alla de som har vittnat.
Jag tycker att det känns så obehagligt att läsa om hur han tänkt på att döda sina egna barn! Och HD och LW och AW.

Vilka andra har han funderat på att "ta bort"?
Citera
2020-03-20, 19:52
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Misstänker även att barnen sett alla dessa mängder av tillfällen där han trycker i sig kakor, tårtor och annat godis på alla sidor han exponerat sig. Mannen är inte frisk någonstans. Enbart förhöret i sig är illa nog. Och HD stöttar inte ens henne. "Det är mellan SD och T*hea hävdar hon lamt. Skrämmande.

Dottern verkar vara riktigt smart och tack och lov stark, trots SD´s terror och en menlös eller helt förstörd mamma. Hoppas båda barnen får chansen att få resten av sin familj i en normal familj.

#TeamÅsaHiding

Det är ju så svårt att veta vem som gjort mest fel i den här ””deckaren ” .
Det är ju egentligen bara de själva som vet hur pass hårt de reagerar på vad som sagts och gjorts , och hur hämndkänslan infunnit sig .
Men det bästa hade ju varit att LW släppt det hela och inte trilskats så förbaskat .
I vissa lägen är det liksom dömt att misslyckas .
Det är ju inte värt att satsa livet,på att få rätt , kan man tycka !?

(Spekulation)
Citera
2020-03-20, 19:54
Medlem
Smhfs avatar
Aktbilaga 150 förhör med bekanta och vittnen, s 170,

Här messar LW med JF väninnan i Scottland.

Här framgår det hur mkt pengar SD fick av Ö-bro kommun, för burk-letandet, undrar vad han gjort av med dem? ( Kan det vara på alla resor han och HD gjort? )

LW som skriver. Han har åkt på massa möten med regionförbundet (länet), fått budget på 5O 000. Kommer bli kung i
geocaching-Sverige. Landets första geotour, finns inte många i Europa. Vi skulle bli först
Citera
2020-03-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, namnen snurrar minst sagt runt i skallen nu.

Jag är också nyfiken på den väninna som L*ena pratar med i ljudfilen. Den vännen verkar ha både kunskap och ett förhållningssätt som en professionell. Hon är inte fördömande och lyssnar väldigt noga. Låter L*ena prata på och ställer adekvata frågor. Inga pekpinnar. Psykoterapeut?

Det värsta är att när man har läst förhören och låtit det sjunka in, så kommer man plötsligt på långt senare att det där var något viktigt.

Och då hittar man inte tillbaka...

Ja precis. Jag hittar inte konversationen från ljudfilen i FUP, kanske står vem det är där? Kan vara kri*stin J kanske...Aktbilaga 146 sid 141.
Citera
2020-03-20, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Aktbilaga 150 förhör med bekanta och vittnen, s 170,

Här messar LW med JF väninnan i Scottland.

Här framgår det hur mkt pengar SD fick av Ö-bro kommun, för burk-letandet, undrar vad han gjort av med dem? ( Kan det vara på alla resor han och HD gjort? )

LW som skriver. Han har åkt på massa möten med regionförbundet (länet), fått budget på 5O 000. Kommer bli kung i
geocaching-Sverige. Landets första geotour, finns inte många i Europa. Vi skulle bli först

Väl grävt! Men 50 000? Bara en massa tid på möten förtar liksom vinsten. Samtidigt, om förskingring förekommit, är detta kanske bara toppen av ett isberg?
Citera
2020-03-20, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Typ nästan som ett ”låtsat ” polisförhör .

Han älskar att vara hjälte, nu räddar han strössel. Gunvald style. Ni som sett och hört mer än mig, har ni sett hans fnitter och skratt som tydligen ska dyka upp i tid och otid.
Citera
2020-03-20, 20:07
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jo, jag minns, det var ju @JokerMannen som hintade om det, men fick vi någonsin
veta vem det var som hon dängde tallriken i huvudet på?
Nej, jag tror aldrig @jokermannen svarade på det..🤔
Citera
2020-03-20, 20:08
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Det där med tallriken HD slog i någons huvud är en uppgift JokerMannen kommit med. Jag har inte sett det styrkt ( men vem vet vad slasken innehåller). Nu vet jag inte vad det tyder på om det är sant. För mig låter det som om hon var på gränsen till sammanbrott. Ville hon upprätthålla fasaden borde det smartaste vara att bara fnysa om någon tog SD och LW på tal. ( minns jag rätt var det det som utlöste attacken).
Ja, visst var det nåt sånt..Enligt @jokermannen. Hur han nu vet det..
Citera
2020-03-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja precis. Jag hittar inte konversationen från ljudfilen i FUP, kanske står vem det är där? Kan vara kri*stin J kanske...Aktbilaga 146 sid 141.

Det tror jag också, en fd arbetskamrat. Klok människa.
Citera
2020-03-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Tack @Rosamund

Jag är, och har varit sannfärdig i det som jag tidigare framfört inom denna tråden, men de flesta vill få mig att framstå som det motsatta.

Det var inte LW som bjöd hem HD på en fika inom sin bostadsrätt och för att där inom då skulle ha berättat för HD öga mot öga, att hon hade haft ett långvarigt förhållande med henne's make.

Det var först en kvinnlig bekant till HD som hade gjort vissa observationer och sedan bestämt sig för att berätta om dessa för HD, vid detta då aktuella tillfället ville inte HD tro på någonting över huvud taget utan lät saken bero.

Vid nästa tillfälle var det en helt annan person som det då handlade om, personen hade både fått till sig vissa saker och även själv gjort en del observationer, till observandum, efter det att personen hade berättat om vad vederbörande hade fått till sig samt sina observationer för HD, blev HD vid detta då aktuella tillfället mycket upprörd och aggressiv, det var just denna personen som HD strax därefter slog en tallrik i huvudet på och kort därefter lämnade HD platsen.

Mvh/ @JokerMannen

Här är inlägget om tallrikshändelsen. Oklart vem som råkade illa ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in