Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Metal piercing ammo.
Vad säger detta?
Man kan anta att ammunitionen har valts ut med en tanke bakom.GM har troligen inte bara rafsat åt sig första bästa kulor,utan han har gjort ett medvetet val här.
Antagandet jag gör utifrån detta är att GM misstänker att OP kanske bär skyddsväst.
Detta tyder inte på någon vidare kunskap här.OP bar aldrig skyddsväst,men det visste inte GM om.
Det motsäger en hel del konspirationsspår bara detta.
Jag kan inte släppa att de 2 kulorna kom från samma batch som användes vid postrånet
i Mockfjärd i Jämtland 1983 , 3 rånare , troligtvis finnar alla 3.
Jag är övertygad att Ture Utriainen ( bytte namn till Linden ) hade kopplingar till någon av dessa 3 rånare direkt eller indirekt genom Eino Hiltunen och Raimo Rääsänen t.ex. som var med i "Magnumklubben" tillsammans med Utriainen.
GM är troligtvis en spanare delaktig i mordkomplotten som tog tag i problemet när den/de tänkta skyttarna ej kom till skott.
Gissar f.ö. på att typ ca 5 - 10 miljoner kronor fanns att fördela till mordgruppen men det viktigaste
var övertygelsen om att Palme måste bort.
Det här persongalleriet med bl.a. högerextrema Sydafrikaresenärer i första spoilern i nedanstånede inlägg är starkt misstänkta i mina ögon att ha genomfört mordet , kanske med några sydafrikaner/legoknektar inblandade. PU borde rotat rejält bland dessa.
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
Utredning av högerextrema poliser som rest till Sydafrika gjordes 1987 , mest via telefon , "förhör" gjordes endast med de som ville uttala sig , alltså inga misstankar om brott så det kom ej fram så mkt i den "utredningen"
Här är den "utredningen" tillsammans med tidningsklipp om några Sydafrikaresenärer :
https://drive.google.com/file/d/18cYoCj88jAsBkNiKvwR-OJH4HP96stBO/view
Eugene de Kock pekar ut en svensk Kapten , han säger också underrättelseofficer, som skytten.
Enligt tidningsklipp ovan tar en högerextrem polis tillhörande gatuvåldsgruppen , alltså baseballigan ,
ut tjänstledighet strax efter palmemordet och tjänstgör därefter som Kapten i FN-trupperna i Libanon.
Denna polis ska ha varit 29 år vid tiden 1986-1987.
Jag personligen tror att Lingärdes PM från 1992 stämmer till stor del , LÄS :
https://easyupload.io/t6jqxd