2020-03-20, 19:46
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Finns länk?

Jag vet inte vilken länk som syftas, men här är en länk från något sjukhus där i Italien

https://vimeo.com/398334975
Citera
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Varför är det bättre att mana till lugn och göra för lite än att mana till krafttag och göra för mycket? Förklara detta för mig du som är expert.

Verkar det som att karantänen i Italien haft någon betydande effekt?

Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Jisses du måste ha skygglappar utan dess like. Sveriges ekonomi är haverera redan innan corona.... Efter corona ett U-land med en arbetarklass och... Politicker

Nej, jag har redan sedan länge givit upp om Sverige. Den demografiska situationen går inte att vända. Så inga större skygglappar hos mig. Är även väldigt orolig för de ekonomiska konsekvenserna av detta, men viruset i sig oroar mig inte. Återkommer med dumstrut om en betydande andel av jordens befolkning stryker med.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Tja, med tanke på att sjukdomen verkar vara över en månad med uppemot 6 veckor eller så.. om jag inte minns alldeles fel nu?

Ok då är det rimligt. Tillfrisknande borde öka ordentligt om några veckor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona88
Ja absolut han borde lagt till en nolla till medans personen var i igång

ja, hoppas myndigheterna och politikerna tar på sig ansvaret för denna massdöd på det egna folket
Citera
2020-03-20, 19:47
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Nej man brukar inte det.
För vi har inte haft ett så här farligt virus sedan spanska sjukan.
Alla brukar räkna på en prognos för att bedöma hur farligt saker och ting är. Så man kan göra en vettig bedömning av vilka åtgärder som behövs sättas in för att få stopp på det.
Så vad säger det dig att alla beräkningar har kommit fram till?

Att detta kommer att gå till historien har du däremot helt rätt i.
Men anledningen till det är en helt annan än vad du tror.

Men vad bygger du dina flumm-idéer om att viruset är så farligt på?
Se på Kina. Det var tydligen ingen fara alls om vi tittar på statistiken.
Italien? Italien snabbtestar befolkningen och stämplar alla med minsta symptom som smittade av corona. Helt enkelt helt otrovärdiga och felaktiga siffror. Det dör 2000 personer i Italien dagligen. Jämt och ständigt.
Du måste tagga ner lite helt enkelt.
Vi har haft smittspridning i Sverige i veckor nu (jag är själv sjuk av viruset) med 16 (!!) döda pensionärer hittills.
Nu får du ge dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Man undrar ju vad det är för samhälle vi har skapat när barnens säkerhet är anledningen till att inte stänga skolor och förskolor

https://www.dn.se/nyheter/sverige/barn-riskerar-att-fara-illa-om-skolor-stangs/

”barn och vuxna kan tvingas umgås mellan hemmets fyra väggar”

Efter det här bör vi nog återuppta de så kritiserade tvångssteriliseringarna, om resultatet av fritt barnalstrande är detta!?

Fy fan. Håller med dig.

Vad är detta för en sjuk artikel? Har hon det så hemma?
Citera
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Du vill alltså att EU skall ta över nationen Sverige?

Om våra politiker och myndigheter inte klarar av att ta oss igenom en medelstor kris som denna.
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Dina uttalanden är ju löjeväckande. Vad tror du 2-3 veckor skulle kunna påverka. För dig beredd på att stänga ner 2-3 månader när det väl sker.

Kina börjar få sitt under kontroll och öppna upp så smått men minsta lilla snedsteg så är det tillbaka till fullständig karantän.

Så då förespråkar du istället "flockimmunitet" som Tegnell, där folk får lugnorna fulla med Corona tills de inte kan andas.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är svåra frågor som du ställer och jag ser inte längre några bra vägval. Jag ser en massa tåg som tidigt lämnade perrongen, men skymtar inga inkommande i fjärran.

<klipp>

Jo jag är alldeles säker på att marknaden kommer ställa om, men kanske på ett annat sätt. Snabba cash kanske det inte blir eller massa resor och spekulation på finansmarknaden. Det kommer bli mer solida sätt att få mervärde, där byggande anpassa mer efter kvalité på ventilation, och speciella rum man kan isolera folk, mer fabriker som börjar tillverka sjukvårdsmateral, mer människor som utbildar sig, mer utveckling inom IT med inriktning på intensivvård.

Ja det finns massor av kreativa lösningar inom marknaden. Jag är säker på det. Ekonomin var uppblåst och innehöll mest luft innan det kraschade denna gång, nu kommer marknaden satsa på mer hållbara lösningar där de vet att de kommer få tillbaka sina investeringar i kristider, för ingen kommer vilja vara den som inte har tillräcklig sjukvård framöver.

Hoppas iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Korkade Stockholmare som är på väg till skidorter över helgen nu.

Är det så jävla viktigt?

Du vet väl att svensken värnar stenhårt om sin frihet och personliga integritet. Staten ska inte komma och tala om för oss hur vi ska leva våra liv. "Sen är väl inte viruset så farligt heller? Säkert bara en vanlig flunsa. Klart vi ska till fjällen, om inte så blir ju ungarna så ledsna och besvikna och DET vore ju fruktansvärt!!"
Citera
2020-03-20, 19:48
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Tittare på Rapport 19.30 fick idag veta att hälften av patienterna som behövt intensivvård är under 65 år, och påståendena om att endast äldre personer drabbas ifrågasätts. Den där äldre herren från FHM duckar och flyr när frågorna blir för påträngande. Rapport rapporterar även senaste höga dödssiffrorna från Italien.
Citera
2020-03-20, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Tror du viruset är borta efter det?

Viruset är här för att stanna. Karantän så länge man känner sig sjuk iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in