2020-03-20, 19:36
Medlem
Talespins avatar
Haha, man fortsätter att be folk att ta sitt ansvar

Det har ju verkligen fungerat så här långt.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Fem överlevande med sjujävla bra ekonomi.
Undrar vad de ska med pengar till då. Värdelösa papperslappar bara...

Sedan måste de ju knäcka bankernas koder också för att få tillgång till de digitala pengarna..
.. undrar om de har kvar någon bensin på bensinmackarna då? Det blir väl till att slanga soppa och åka runt och samla mat, den som finns kvar..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Menar du varsla? Uppsägning?

Det blir per automatik en kedjereaktion, ingen vågar säga emot samt ja en passande nollning.
Snart är vaccinet på väg till ingen nytta, men läkemedelsindustrin får även sin del...
Cykeln är intakt.
Citera
2020-03-20, 19:37
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
F.ö är fetma en stor orsak till massdöden så ska folk som Lady Dahmer och andra "body activists" fan hålla käften och bannlysas. Fetma och vara tjock är fan folkhälsofarligt och ska bekämpas. Obligatorisk sport i skolan osv. Så jävla trött på den skiten.

Du fick en möjlighet att spy galla för att din fru är tjock eller? Skärp dig!
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad gissar du att antalet döda är om två månader då?
Då kanske du förstår allvaret och åtgärderna om du funderar på det en stund.

Är man arbetslös och går på soc så kanske viruset i sig kan framstå som det farligaste hotet.
För oss andra, som jobbar och lever i en ekonomi byggd på tillgång och efterfrågan så är det absolut största hotet just nu stängda gränser, stängda skolor och karantän vilket kommer försätta landet och världen i en ekonomisk depression.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Jag tror jag förstår vikten av effekten på ekonomin. Men vad ska man göra? Försöka att inbilla människor att det inte är farligt istället för de STORA rubriker varje dag i tidningen?

För det är ju därför , + dessa rapporter och TV program som gör att folk inte vill konsumera?

Vad tror du? Att försöka göra mer nyanserade reportage? Inte rapportera från sjukvården? Tala om friskvård?

Jag förstår att många sparare och investerare har panik på börsen, men vad ska vi som samhälle göra tycker du?

Ett tips från mig som skulle kunna fungera som det ser ut exakt idag är att satsa på medicinbolag, fabriker som tillverkar sjukvårdmaterial, utbilda mer sjuksköterskor, utveckla IT och robotar som kan sköta en del "enklare" uppgifter för de som ligger i respirator osv osv.

Hur tänker du? Vilken ekonomi tror du kommer ut igenom denna kris vi nu ser?

Det är svåra frågor som du ställer och jag ser inte längre några bra vägval. Jag ser en massa tåg som tidigt lämnade perrongen, men skymtar inga inkommande i fjärran.

Jag hade velat stämma i bäcken,, genom att omgående stoppa charterflyg till och från riskområden och genom att sätta hemflugna medborgare i 14 dagars karantän, frivillig eller inte.

Smittan hade vi nog inte kunnat undvikit ändå men kanske kunnat hålla i schack tills att vi haft ett vaccin och på så sätt kunna uppnå flockimmunitet?

Nu ser det annorlunda ut, både här och i resten av Europa och vi lär ju inte kunna spola bandet tillbaka och göra andra vägval. Jag tror inte att jag vill spekulera i hur det kommer att se ut efter att dimmorna lättat.

Men jag tror att det i historieböckerna kommer att utgöra en milstolpe, med ett Europa före den ”stora pandemin” och ett annat Europa efter.
Senast redigerad av LeeVan 2020-03-20 kl. 19:40.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Varför ska jag gissa på hur många gamla sjuka som dör i den här influensan? Det brukar ingen räkna på.
Och inte brukar man stänga gränser och ösa miljarder på bankerna som man gör nu. Detta är en masshysteri som kommer att gå till historien.

Nej man brukar inte det.
För vi har inte haft ett så här farligt virus sedan spanska sjukan.
Alla brukar räkna på en prognos för att bedöma hur farligt saker och ting är. Så man kan göra en vettig bedömning av vilka åtgärder som behövs sättas in för att få stopp på det.
Så vad säger det dig att alla beräkningar har kommit fram till?

Att detta kommer att gå till historien har du däremot helt rätt i.
Men anledningen till det är en helt annan än vad du tror.
Citera
2020-03-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Copy paste från myndigheten som vill att vi tvättar händerna...och...ingenting mer...
Tänker inte svara mer på dina värdelösa baits!

Ahh, så du har missat att företag stänger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Du fick en möjlighet att spy galla för att din fru är tjock eller? Skärp dig!

Har ingen fru men flickvän och vi är inte tjocka. Vi rör på oss, du vet som människor är skapta att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Alla coronaförnekare bör se inslaget i TV4 från Italienskt sjukhus i Italien ikväll.
Finns länk?
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja guariti är tillfrisknade. 689 st.

Döda 627 Orkar inte räkna men dra de två från 5986 så får vi nog nästan 4670 de har i rubriken.

Corriere.it kan också rekommeras men de har fler betalartiklar

Anmärkningsvärt vad tillfrisknandet tar tid, bara 5000 totalt
Tja, med tanke på att sjukdomen verkar vara över en månad med uppemot 6 veckor eller så.. om jag inte minns alldeles fel nu?
Citera
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Vår ekonomi lär väl vara körd ändå med tanke på att vi är litet land och extremt beroende av vad som händer internationellt? Tror föga på att det är någon idé att tänka på ekonomin nu när alla andra länder stänger ned.

Ja, det är ju ingen som blir en vinnare i detta. Man kan dock begränsa fallet genom att leva så vanligt som möjligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hur framstår han som en hjälte? Snarare så framställs han som en hjälte i vänsterliberal media, tex. Aftonbladet och DN. För att han "förutspådde" att viruset inte skulle lämna Kina, inte skulle komma till Sverige. För att han förespråkade "flockimmunitet" som inte ett enda land längre ens följer, bara en galen teori.

Vakna upp din psykopat.

Han hade lite fel initialt, men visar ändå på viss mental styrka att stå fast vid sin linje och mana till lugn. Kommer ut som en vinnare i slutändan.

Konsekvenserna av de mentala problem och ekonomiska följdverkningar av att stänga ned diverse länder en längre tid kommer att visa sig värre än själva viruset, lite som med skammen och rädslan efter Tjernobyl jämfört med antalet dödsfall som faktiskt kan härledas till katastrofen. Påstår inte att jämförelsen är helt överförbar, men du förstår poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in