2020-03-20, 19:33
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Vad gissar du att antalet döda är om två månader då?
Då kanske du förstår allvaret och åtgärderna om du funderar på det en stund.
Varför ska jag gissa på hur många gamla sjuka som dör i den här influensan? Det brukar ingen räkna på.
Och inte brukar man stänga gränser och ösa miljarder på bankerna som man gör nu. Detta är en masshysteri som kommer att gå till historien.
Citera
2020-03-20, 19:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Storbritanniens dödstal steg från 44 till 177 idag...

Från 44 till 177?

Nej?

Det steg till 177 varav 33 dödsfall idag. Viss skillnad.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
https://www.mabra.com/

Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i detta. Aftonbladet hade en artikel också men den var bakom en betalvägg.

Jag minns att jag läste samma om SARS nr 1.

Du får supergärna klistra in en rubrik eller en mening vad länken handlar om är du gullig.
Citera
Medlem
Citat:
- För att minska risken för smittspridning särskilt till äldre och andra riskgrupper är det viktigt att den som är sjuk, oavsett diagnos, stannar hemma.
https://finans.dk/politik/ECE12008929/i-italien-rammer-corona-de-aeldre-ekstra-haardt/?ctxref=ext

Hjelper det så mye at de nevnte gruppene holder seg hjemme, når de risikerer å bli smittet av familiemedlemmer og av hjemmesykepleiere, leger og annet helsepersonell (som mange i de gruppene har behov for hjelp fra)?

Jeg misforsto visst det som sto i sitatet. Men de i de uthevede gruppene kan jo bli smittet av noen som ikke vet at de er smittebærere.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag hade fel i antalet nya smittade jag rapporterat för italien idag. De är 5986 enl både worldometers och bno, vilket med stor sannolikhet är den korrekta siffran (samt nytt dagsrekord för italien tyvärr).

Jag ber om ursäkt för att jag smutsat ned tråden.

(För att ingen annan ska göra samma misstag: Jag citerade tidigare en lägre siffra från La Rebublicca, vilket är en bra källa, men jag missade att La Rebublicca (och den officiella statistiken samt övrig italiensk media?) troligen presenterat nettosiffror, dvs de subtraherar döda och tillfrisknade.)

Ja guariti är tillfrisknade. 689 st.

Döda 627 Orkar inte räkna men dra de två från 5986 så får vi nog nästan 4670 de har i rubriken.

Corriere.it kan också rekommeras men de har fler betalartiklar

Anmärkningsvärt vad tillfrisknandet tar tid, bara 5000 totalt
Citera
2020-03-20, 19:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stolypin
Inte den heller. De är knappast vare sig åldringar eller multisjuka.
Nej men om personalen är sjuk vad ska eleverna göra då?
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggsokk
https://www.dagbladet.no/nyheter/norge-i-verdenstoppen-for-coronatesting/72264234

Bare det siste døgnet, fra tirsdag til onsdag, er nesten 7000 mennesker blitt testet for viruset her til lands. (onsdag 18/3)
7000 på ett dygn är jättebra av Norge.

Jag gissar att vi testar endast 2000 per dygn i Sverige. Men det går inte att veta eftersom de inte publicerar sådana testsiffror - och media fattar inte att de ska jaga fatt på siffrorna.

I Sverige har vi på oss ögonbindel och bekämpar viruset med tvål.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Gick precis förbi Möllan, visst det är lite folk där men det är ju inte som en vanlig fredags kväll.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Ja. Det vet jag att de kan. Visserligen kommer det vara fler sjukskrivningar än normalt i någon vecka, sedan är allt som vanligt igen. Det som händer nu är att många länder kommer dra ut på smittan, utan att spara vidare många liv, och helt omintetgöra ekonomin i många år framöver. Välfärden kommer kollapsa. Sjukvården kommer få sätta lapp på luckan. Det ynka livet som räddas nu, det kommer att kosta dubbelt så många liv om något år.

Det fungerar inte att tro att Sverige skall kunna fortsätta som vanligt. Vi har export och import, många stora företag har sina underleverantörer i utlandet. Vi är väldigt beroende av övriga välden för att kunna fortsätta som normalt
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
För att jag postar verkliga siffror samt verkligheten?
Är du införstådd hur media och samhället fungerar?
Som inte har samma tidsrymd, geografiskt område och i ett öppet samhälle. Annars är det helt korrekt iakttagelse.
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
För att jag postar verkliga siffror samt verkligheten?
Är du införstådd hur media och samhället fungerar?
Copy paste från myndigheten som vill att vi tvättar händerna...och...ingenting mer...
Tänker inte svara mer på dina värdelösa baits!
Citera
2020-03-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
32 och drygt 2400 konstaterade fall

instämmer såvida inte tanken att vi kommer drabbas hårdare än italien redan nu ska börja visa sig, finns ju signaler från vården att en anstormning väntas i helgen men de ökande dödstalen haltar ju lite
Senast redigerad av Mysadname 2020-03-20 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in