2020-03-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
För att de inte har något att vinna på att ljuga efter att ha blivit ertappade. De har istället ett enormt egenintresse - framför allt ekonomiskt - av att lösa virusproblemet och få igång de ekonomiska hjulen igen.

Diktaturer ljuger ibland och talar sanning ibland, precis som demokratier.

Ja just det ja. Intresset av att få igång ekonomin är tillräckliga skäl för att ljuga om antalet smittade.

Ett annat är propaganda, nu kan dem skryta om hur bra dem är.
Kina och även Iran har börjat skylla viruset på USA.
Citera
2020-03-20, 17:20
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
JToapappret var inte helt länsat men de kom med en massa pallar med nytt. De hade satt upp skyltar med att man skulle vara hänsynsfull. Betänk dem som inget skithuspaper har!!
Är det någon som förstått varför det blivit så populärt med att köpa stora lager med toapapper?
Citera
2020-03-20, 17:25
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du resonerar riktigt noobigt, hur gammal är du?
Swedbank fick igår kväll 4 miljarder kronor i böter, kursen påverkades knappt öht. Varför? För att det redan var inprisat, marknaden kände till att boten skulle komma, men inte den exakta summan.

Swedbank - 4,32% idag. Fast det redan var inprisat...
Senast redigerad av AldoRaine 2020-03-20 kl. 17:28.
Citera
2020-03-20, 17:30
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jnewj
Nu har jag gått in och köpt 4 fonder och 4 aktier. Tänkte logga ut för att inte logga in igen på nån månad, så får det bära eller brista, vill inte hålla på mixtra en massa.

Förmodligen rätt osäkert ett tag till, men tänker på lång sikt att jag kommer gå plus.

Touch, timing och intuition är viktigare än vad du köpt... Finns inte på kartan att du går back. Snyggt jobbat!
Citera
2020-03-20, 17:34
Medlem
Tror inte att detta är över på ett tag:

Restriktionerna för social kontakt i Storbritannien behöver vara kvar för större delen av 2020, säger rådgivare till premiärminister Boris Johnson till CNN.
Det handlar om uppmaningarna om att inte umgås på restauranger, hålla skolor stängda och att se till att riskgrupper stannar hemma. Åtgärderna kommer enligt rådgivarna inte vara effektiva om de inte verkställs under en längre period.
Regeringen överväger också att tvinga vissa offentliga platser, så som pubar, biografer och gym att stänga, rapporterar The Guardian.
Citera
2020-03-20, 17:38
Medlem
Om den här kraschen följer samma scenario som tidigare krascher så går jag in när allt är som mörkast, när ingen tror på någonting, när allt bara är depp och elände, när man inte vet om bolagen man går in i skall konka, kort sagt när det är som djävligast.
Citera
2020-03-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta
Om den här kraschen följer samma scenario som tidigare krascher så går jag in när allt är som mörkast, när ingen tror på någonting, när allt bara är depp och elände, när man inte vet om bolagen man går in i skall konka, kort sagt när det är som djävligast.
Enligt många här är vi där nu..
Citera
2020-03-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Tror inte att detta är över på ett tag:

Restriktionerna för social kontakt i Storbritannien behöver vara kvar för större delen av 2020, säger rådgivare till premiärminister Boris Johnson till CNN.
Det handlar om uppmaningarna om att inte umgås på restauranger, hålla skolor stängda och att se till att riskgrupper stannar hemma. Åtgärderna kommer enligt rådgivarna inte vara effektiva om de inte verkställs under en längre period.
Regeringen överväger också att tvinga vissa offentliga platser, så som pubar, biografer och gym att stänga, rapporterar The Guardian.

Om vi försöker begränsa detta virus och absoluta merparten av befolkningen inte blir smittade så kommer vi få leva med detta hot i 10 år eller så.

Tänk dig en världsekonomi utifrån det faktum att vi på 2-4 års sikt får lära oss acceptera detta virus. Ojoj det blir inte roligt!
Citera
2020-03-20, 17:44
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
Är det någon som förstått varför det blivit så populärt med att köpa stora lager med toapapper?
Det måste ju vara de som har pengarna på börsen som skiter på sig dagligen som förbrukar mycket dasspapper just nu.

När börsen lugnar sig ska ni se att dasspappersförsäljningen minskar.
Citera
2020-03-20, 17:44
Medlem
mjohan84s avatar
Gjorde 10% på mina pengar denna vecka genom korta affärer... köpte in mig nu precis på ett indexbolag

10k bara men ändå alltid något , hoppas på
Nästa vecka
Citera
2020-03-20, 17:45
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Swedbank - 4,32% idag. Fast det redan var inprisat...

Vänta bara till jänkarnas böter kommer
Citera
2020-03-20, 17:45
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweatta

Detta är mest troligt en helt annan kaliber av krasch. Det kommer bli en etisk debatt om att rädda ekonomin vs att rädda livet på de som är i riskgrupperna. Något som dagens samhälle aldrig har ställts inför.

Jag skulle då aldrig sitta med pengar kvar på börsen helger som denna, inte med några betydande summor i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in