2020-03-20, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Dom får inte sparken på volvo, betald semester kan man snarare se det som. Kvalitetstid hemma med familjen. Semestrarna i sommar dras säkert in och dom jobbar ikapp den förlorade produktionen då, plus minus noll i bästa fall. Optimistiskt synsätt då men inte omöjligt.

40% av jobben har jag svårt att se, jobbar 40% av alla sverige i flyg, rese, restaurang och hotellbranschen?

Jobba ikapp den förlorade produktionen i sommar?
Enbart en dags produktions-stopp i Torslanda-fabriken ger riktigt stora konsekvenser. Tänk då vad veckor, och månader ger för resultat. Ja, fabrikerna kommer hålla stäng länge. Riktigt länge. Inte dagar. Inte veckor. Månad eller mer.
Citera
2020-03-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Kalifornien i karantän, det kan inte vara bra för börskurserna väl? Får vi en sån där rejäl slakt idag igen tro?

Hade Kalifornien varit ett land hade det varit världens 5:e största ekonomi. Det bör rimligen märkas ganska påtagligt om de ska in i karantän.

Givetvis.

Som sagt; detta är bara början på vad som komma skall, även i USA.
Helvetet har inte brutit ut där på långa vägar. De ligger 2-3 veckor efter.
Citera
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Som du skriver; botten är långt ifrån nådd.

Vänta tills viruset slår till här i Sverige och USA inom 1-3 veckor med full kraft - då blir det åka av.

Så tänker jag med. Spara pengarna till slutrean!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jobba ikapp den förlorade produktionen i sommar?
Enbart en dags produktions-stopp i Torslanda-fabriken ger riktigt stora konsekvenser. Tänk då vad veckor, och månader ger för resultat. Ja, fabrikerna kommer hålla stäng länge. Riktigt länge. Inte dagar. Inte veckor. Månad eller mer.
Rätta mig om jag har fel men tyckte jag läste att dom normalt sett stänger linjen under sommarsemestrarna? Eller drar ner på de ordentligt iaf.
Citera
2020-03-20, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Rätta mig om jag har fel men tyckte jag läste att dom normalt sett stänger linjen under sommarsemestrarna? Eller drar ner på de ordentligt iaf.

Man minskar. Men detta är då planerat. In- och utleveranser därefter.
Även om de skulle hålla öppet nu och framöver så finns inga delar att tillgå.
Citera
2020-03-20, 14:01
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Inte ett enda nytt fall av corona bland 1.4 miljarder människor i Kina.

Det är en fördel att ha ”The Great Firewall of China” svårt för information att sippra ut
Citera
2020-03-20, 14:04
Medlem
Senaste nytt: staten går in med ytterligare 125 miljarder i lån och lånegarantier till småföretagen
Citera
2020-03-20, 14:05
Medlem
Haddock93s avatar
Nytt krispaket på 125 miljarder, vart kommer alla dessa pengar ifrån?
Citera
2020-03-20, 14:06
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Jag tror det är för tidigt. Rusningen idag är trevlig för de som sitter kvar men hade jag suttit kvar så skulle jag personligen se detta som en chans att kliva av.

Sverige, precis som US, ser inte riktigt allvaret och långsiktigheten i detta som sker nu. Väldigt snart kommer allvaret att vara tydligt nog.

Jag sticker ut hakan och gissar att vi ska ner mer, rejält mer.

Kinas nedstängning var absolut effektiv och de börjar komma igång igen. Frågan är om de startade lite lite för tidigt och får se en andra våg.

Vad tror ni?

Jag håller med om allt det du skriver.

Väldigt bra analys!
Citera
2020-03-20, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Varför skulle dem börja tala sanning nu när dem inte gjort det tidigare.
För att de inte har något att vinna på att ljuga efter att ha blivit ertappade. De har istället ett enormt egenintresse - framför allt ekonomiskt - av att lösa virusproblemet och få igång de ekonomiska hjulen igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Diktaturer ljuger alltid, som Bagdad Bob.
Diktaturer ljuger ibland och talar sanning ibland, precis som demokratier.
Citera
2020-03-20, 14:27
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
När den första kliniska studien som visar på att detta läkemedel är effektivt för att behandla äldre/personer i riskgrupper kommer så kommer det bli rusning på börsen:

https://www.nature.com/articles/s41421-020-0156-0

För om riskgrupperna plötsligt går att behandla utan 1-2 månaders intensivvård blir det inget större problem även med en större spridning.
Kan nog vara så att HCQ hjälper. Det hjälper mot andra virus. Men testar man på 40 pers som är coronasmittade så kan man nog vänta sig 100% recovery även utan HCQ.
Frågan är väl hur mycket det hjälper.

(Givet att det är känt medel mot virus så borde det redan ha testats en hel del mot corona vid det här laget. Tystnade indikerar väl att det inte är något dundermedel).
Citera
2020-03-20, 14:28
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nytt krispaket på 125 miljarder, vart kommer alla dessa pengar ifrån?
Rotschild lånar ut pengar till staten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in