2020-03-20, 17:31
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Jävla sopa. Folk kommer dö i detta, bara att gilla läget. Ingen kommer slippa undan, de flesta kommer klara sig bra så vad grinar du om?

Syn bara att det inte tog kol på alla obegåvad som ylar om att det bara drabbar bara "gamla och sjuka".
Fortfarande har du ingen lösning på hur det ska kunna "bli normalt" igen. Ingenting blir normalt efter detta. Vi kan ha triggat en paradigm kulturen reser sig inte igen inte idrotten eller besöksnäringen och fram för allt flygandet har för alltid mer än halverats. Företagen har upptäckt hur bra videokonferenser fungerar.
Citera
2020-03-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Verkar som Stockhollm är mörkat nu ,lika många fall igår som idag ingen ökning alls här (stockholm) detta dygn ,det är mycket underligt. ?
Det verkar som dom börjat mörka dödsfall sen den 16:e om jag fattat det här rätt:

https://www.sll.se/verksamhet/halsa-och-vard/nyheter-halsa-och-vard/2020/03/tre-patienter-med-covid-19-har-avlidit/

Längst ner och lite som i förbifarten nämns det.
Så jävla illa! Folk vill ju för fan veta hur många som dör av skiten!
Citera
2020-03-20, 17:32
Medlem
Madagascars avatar
Lombardiet rapporterar 381 nya döda idag

Nytt dödsrekord från Lombardiet.

- löst twitter
Senast redigerad av Madagascar 2020-03-20 kl. 17:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det får man väl hålla med om, staten har gjort en del bra i eländet vad det gäller näringslivet och gett dom ett bättre utgångsläge jämfört med andra länder. Vad det gäller pandemin så är det sämre men där ligger bollen hos FHM ...
Ja, jag har också funderat vad FHM håller på med...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Coronavirusets effekter på ekonomin har en egen tråd.
Sen tror jag att det finns en egen snuttefilts- och uppmuntrantråd med, men jag minns inte vad den hette. Du kanske kan gå dit om du inte trivs här istället för att klaga på alla inlägg som vill diskutera prognoser, censur och sånt?

Ah, en av dom som gillar att fabulera runt corona 🙂🙂
Jag får förhoppningsvis glädjen att lägga en peng i din burk om något år. 👍
Citera
2020-03-20, 17:33
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Italien hade 34 konstaterade dödsfall 9 dagar efter det första.

Många här i tråden som bunkrat allsköns ting, men det som verkligen behövs är en vanlig kam.

Tack ska du ha...
Men jag behöver se det för varje dag.
sverige hade tre, Italien tre.
Sverige 7 Italien 7
Vad hände sedan? Typ.
Men tack snälla
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
The number of people who have died in the UK after contracting coronavirus has risen to 177 after England saw 39 more deaths - the biggest rise in a day.

Källa: https://news.sky.com/story/coronavirus-39-more-die-in-england-countrys-total-now-167-11960796
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
du läser ju mina inlägg som fsn läser bibeln. Ger upp på dig. Läsförståelse är inte din grej, uppenbarligen.

Eh, vi har inte ens interagerat förut... Det är du som inte begriper när du försöker göra nån alarmistpropaganda av en ung människa med leukemi som dog av covid-19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Det tar lång tid att bygga de strukturer och företag som nu går omkull. Se det som att bygga en domkyrka av glasspinnar. Det går fort att rasera som du kommer att märka.

Arbetslösa människor reser inte, köper inte onödiga varor, konsumerar inte. Om dom dessutom har reducerad a-kassa eller ingen alls när skattepengarna är slut så köper dom ingenting. De kan inte ens betala hyra.

Samma båt som Europa och USA gör det bara ännu värre. Ingen som köper våra exportvaror.
Fast riktigt så lär det inte bli...
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Är du orolig för det så kör maten i microvågsugnen ett tag, så blir maten steriliserad...

Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Men man måste väl kunna handla fast man är sjuk ? Eller ska alla bara isolera sig hemma o svälta ihjäl?

Det begriper du väl att man inte skall gå iväg och handla om man är sjuk. Handling får man lösa med hjälp av anhöriga, grannar eller köpa via nätet, det finns också många frivilliga som erbjuder sig att hjälpa till.
FIKK som hjälper till att söka försvunna personer, där kan man anmäla sig om man behöver hjälp eller om man kan ställa upp och hjälpa till

Fastnålat inlägg
https://www.facebook.com/fikksweden/
Citera
2020-03-20, 17:34
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
det är ju en av anledningarna till att bunkra, man har mat, alvedon m.m. som räcker ett tag, om man mot förmodan blir sjuk.

Ja givetvis, men för att "bunkra" måste man ju åka till affären. Och som i mitt fall, jag har inte råd att storhandla just nu utan måste vänta till löning. Även om jag skulle ha milda symtom vid löning så måste jag ju kunna åka o storhandla utan att folk tycker det är konstigt.
Citera
2020-03-20, 17:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrodynamik
Ja, jag såg henne på svt igår. Nationalekonomerna har ju så himla många psykopatiska teorier som inte förankrar med resterande världens akademiska teorier och världsuppfattning. Inget överseende för människors liv, hälsa eller känslor, bara pengar som gäller. Vissa måste lida för den större samhällsnyttan etc. Jävla skitämne som ofta har fel. Hon kunde inte argumentera överhuvudtaget eller svara på frågor hon bara fortsatte mata på om ekonomiska problemen som kommer med covid19. Hon fattar inte riktigt att många människors hälsa står på spel. Nationalekonom fitta.

Nationalekonomin, företagsekonomin och privatekonomin är vad som skiljer dom Europeiska länderna från länderna i Afrika.

Inser man det så inser man också vilken påverkan, även på folkhälsan, som en totalhavererad samhällsekonomi kommer att få.

Det finns mycket att förlora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in