2020-03-20, 16:35
Medlem
New York-guvernören Andrew Cuomo ber delstatens 19 miljoner invånare att stanna hemma. Icke nödvändiga verksamheter måste stänga, säger han på en presskonferens.

Även New York-delstaten stängs ner.

Men i Sverige och Stockholm är allt frid och fröjd.

Tack Tegnell.
Citera
2020-03-20, 16:38
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Kolla Henrik Jönssons video för nästan samtliga av citaten, som han har tagit från massmedia.

Jo jag har sett den för jag trodde att jag skulle hitta dessa citat där. De finns inte där. Du däremot verkar ju vara källan till flera. Inga av dessa citaten jag efterfrågar källa på här finns där. Kollar flera gånger men hittar inte. Du kanske kan hjälpa mig?
CORONA-PANDEMIN:Vad säger krisreaktionerna om den svenska kulturen? - Henrik Jönsson 14 mars

2020-03-15, 07:26 skrev du blueberrycake inlägg #207 i tråden (FB) Hela världen kritiserar Sverige. Är Sveriges resurser tömda??

Citat:
"26 februari:
Experten Tegnell: " Tror inte alls på någon stor spridning i Sverige".

Det verkar vara den tidigaste källan till det citatet. Varifrån fick du det?
Senast redigerad av Pojkekorv 2020-03-20 kl. 16:47.
Citera
2020-03-20, 16:41
Medlem
Folkhälsomyndighetens generaldirektör: ”Hatet mot Tegnell är ovärdigt”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hatet-mot-tegnell-ar-ovardigt
Citera
2020-03-20, 16:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Jo det har du förstås rätt i, de är sossar allihop i en enda röra.
Kanske man kan börja titta på presskonferenserna om Tengell nu inte är med längre. Orkar inte höra eller se honom en enda sekund av mitt liv. Maken till dålig kommunikatör som säger emot sig själv precis hela tiden. Sen att hela FHM är totalkass är en annan, och allvarligare sak.

Sa de att han inte får vara med längre eller var det kanske bara just idag? Jag vågar inte titta om jag inte har garantier i förhand på att han inte är med, jag riskerar psykiska men annars.
Citera
2020-03-20, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Sa de att han inte får vara med längre eller var det kanske bara just idag? Jag vågar inte titta om jag inte har garantier i förhand på att han inte är med, jag riskerar psykiska men annars.

Nej jag vågade inte titta. Jag tänker inte heller titta så länge risken finns att han dyker upp. Mår så fruktansvärt illa av hans uppsyn för att inte tala om hans röst. Vi får fråga någon??
Citera
2020-03-20, 16:50
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Nej jag vågade inte titta. Jag tänker inte heller titta så länge risken finns att han dyker upp. Mår så fruktansvärt illa av hans uppsyn för att inte tala om hans röst. Vi får fråga någon??

Man får fråga efteråt och bara se repriser på SVT-play om man får veta att han inte var med.
Citera
2020-03-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Jepp. Att tomten Tegnell jämförde sig med Greta gör det ännu mer absurt.

Inte alls absurt - titta på diagnosmanualen för autism.
Greta har asperger, Tegnell känner kanske igen sig......
Citera
2020-03-20, 16:56
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Ja, nu sticker det iväg...

Men, vi kan känna oss fullständigt lugna, vi har världens bästa expertis och regering
Nu är det helg, så partytajm

Är det alls troligt att Sveriges regering och FHM har rätt medans resten av världen bara inte fattat det som Tegnell vet? Speciellt med tanke på hur vansinnigt långt ifrån att ha rätt han tidigare haft.

De borde kalkylera med risken där medborgarna med våld avsätter regeringen. Det måste rimmligtvis finnas en gräns för hur grovt man kan svika landets medborgare.
Citera
2020-03-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
I coronavirusets spår har vi fått en helt ny insyn i Folkhälsomyndigheten.
Det verkar vara ytterligare en dysfunktionell myndighet som kostar betydligt mer än den smakar.

Folkhälsomyndigheten med Anders Tegnell i spetsen framstår som en totalt inkompetent myndighet!
Vem är Anders Tegnell? Han uppvisar samma inkompetens som Dan Eliasson!
Är det verkligen ett signum inom Sveriges myndigheter att högt uppsatta personer är totala idioter?

Ena dagen så finns det absolut ej någon anledning att stoppa direktflyg från drabbade länder med kraftiga coronautbrott, det kommer inte att göra den minsta skillnad.
Svenska myndigheter har god beredskap och en utomordentlig kontroll på vilka som kommer in i landet med de aktuella flygen från de drabbade områdena (Yeah Right!!).
Dagen efter går Folkhälsomyndigheten ut med att man vill stoppa flyg från t.ex. Iran men kan inte göra det för att det är Transportstyrelsen som måste ta det beslutet. Två timmar senare är alla flygningar till och från Iran bannlysta.

Anders Tegnell går ut och meddelar att det finns ingen anledning att stänga skolor.
Gör man det för tidigt så ger det en ganska liten positiv effekt, gör man det för sent så kan det effekten tvärt om bli negativ. Så man beslutar sig för att avråda från att stänga skolor!
Sunt förnuft för en vanlig människa borde vara att stänga dem omedelbart och dra nytta av den lilla positiva effekten medan man kan, men så resonerar inte Anders Tegnell, nej han väntar med att stänga skolor tills det är försent och allt verkligen har ballat ur!

Anders Tegnell meddelar att coronaviruset inte är farligare än än vanlig influensa (dödlighet på 0,1%).
Trots att den statistik som finns tillgänglig tyder på att dödligheten ligger på mellan 3-4%.

5-6 mars går Anders Tegnell ut och meddelar att landet nått peak, från och med nu kommer det bara att bli bättre!
Samtidigt går medicine professorer ut och meddelar att enligt datakörningar kommer en överväldigande del av befolkningen att drabbas av viruset.

Ett flertal professorer går ut och kraftfullt kritiserar Anders Tegnells analyser och beslut.
Anders Tegnell står på en presskonferens och nyser/hostar i båda händerna medan den kraftigaste rekommendationen för att minska smittspridning från hans egen myndighet är att nysa i armvecket.
När detta uppmärksammas på socialmedier så känner Anders Tegnell sig mobbad ock kränkt och gråter ut i en artikel i Aftonbadet.

Anders Tegnell och Folkhälsomyndigheten JO-anmäls av ca 30st olika personer för sin inkompetens inom loppet av 2dygn.

Vem är denna idiot/Bagdad Bob Anders Tegnell?
Vad har han ytterligare gjort för fadäser?
Är det verkligen ett anställningskrav föra att få ett toppjobb hos svenska myndigheter, att man är totalt inkompetent?

Detta är tråden där vi samlar alla fakta kring Anders Tegnells och Folkhälsomyndighetens velanden och misslyckanden rörande hur Coronaviruset drabbat Sverige och dess befolkning.

Hela busslaster med hemvändande turister från norra Italien har förorsakat katastrofen som nu rullar på i Stockholm, varför fanns det ingen som kunde kolla om dem var bärare av viruset, inte heller på någon flygplats.
Ingen som helst framförhållning, vilka är det som styr i vårt land är det bara idioter.
Citera
2020-03-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Jo jag har sett den för jag trodde att jag skulle hitta dessa citat där. De finns inte där. Du däremot verkar ju vara källan till flera. Inga av dessa citaten jag efterfrågar källa på här finns där. Kollar flera gånger men hittar inte. Du kanske kan hjälpa mig?
CORONA-PANDEMIN:Vad säger krisreaktionerna om den svenska kulturen? - Henrik Jönsson 14 mars

2020-03-15, 07:26 skrev du blueberrycake inlägg #207 i tråden (FB) Hela världen kritiserar Sverige. Är Sveriges resurser tömda??

Det verkar vara den tidigaste källan till det citatet. Varifrån fick du det?

Här är det första citatet du frågade efter. Tog hela 5 sekunder att hitta.

https://www.kuriren.nu/nyheter/viruset-stoppar-inte-sportlovsresandet-nm5297550.aspx

Citat:
Anders Tegnell, statsepidemiolog på Folkhälsoinstitutet, tycker att det är förnuftigt att människor inte avstår från att resa.

När det gäller den här typen av resor finns det absolut ingen anledning att bekymra sig för coronaviruset. I exempelvis Alperna och Sydeuropa finns det ingen spridning över huvudtaget, säger han.

Kanske går bättre att hitta om du tar Anders kuk ur handen i två sekunder.
Citera
2020-03-20, 17:02
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Man får fråga efteråt och bara se repriser på SVT-play om man får veta att han inte var med.

Maken till osympatiskt ansikte får man leta efter.

Tegnells säregna yttre har sannolikt format honom, i ren självbevarelsedrift, till en föraktande och känslokall gubbe utan empati för sina medmänniskor, de som spottat på honom hela livet.

En av många effekter utifrån Tegnells handlande kan faktiskt vara att man i framtiden gör sig av med de allra fulaste barnen för att minimera risken att en ny sådan får växa upp.
Citera
2020-03-20, 17:03
Medlem
Finns det några bevis på att Ander Tegnell har haft fel svart på vitt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in