2020-03-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Felciterat
Rätt citat är
Risken att smittan skulle kunna spridas i Sverige med den här gruppen är helt obefintlig.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRdlw1/experten-ingen-risk-att-svenskarna-kan-sprida-coronaviruset
Och han hade väl helt rätt eftersom det rörde sig om Kineser från Wuhan som inte heller spred smittan då smittan kom från Italien och Österike främst.

Var & när sa han detta?

Var & när sa han detta?

Var & när sa han eller vem detta?

Felcitat igen.
Rätt citat är
"Barn driver inte infektionen" inte heller är det Anders Tegnell utan Karin Tegmark Wisell, chef för mikrobiologi på Folkhälsomyndigheten
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7418880

Källa?

Felcitat.

– Det finns anledning att tro att vi kommer att peaka nu, att vi har peakat.

Du tror alltså att det nu går neråt?

– Ja, det kanske går upp något. Men sedan kommer det med all sannolikhet att gå nedåt, om det inte dyker upp nya områden i världen där det är stor smittspridning och som folk reser till väldigt mycket, svarar Anders Tegnell.

Källa?

Källa?

Felcitat

Rätt citat
Det finns ju en aspekt i det här som liksom handlar om jämlikhet ... Det här är ju vissa grupper i samhället som kan göra på det här viset men inte alla. Och hur ska vi få till det så det blir på ett bra sätt så att vi fortsatt har en jämlikhet i samhället, och att alla har samma chans att hålla sig friska ... Jag tycker att man bör tänka igenom konsekvenserna av den typen av beslut ganska brett innan man tar dem ...

"Hur ska vi få till det så att vi fortsätter ha en jämlikhet i samhället och att alla har samma chans att hålla sig friska?"

Källa: https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/anders-tegnell-fortsatter-till-sommaren-sen-andra-vag-i-host/

Källa?

Eller så kan du själv titta på alla videkonferenser.
Känner igen ett flertal av citaten. Tyvärr stämmer de och att du lever i förnekelse när vi har det svart på vitt att han har haft 100% fel är bara ? Ointressant.
Citera
2020-03-20, 15:52
Medlem
Citat:
Felciterat
Rätt citat är
Risken att smittan skulle kunna spridas i Sverige med den här gruppen är helt obefintlig.

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRdlw1/experten-ingen-risk-att-svenskarna-kan-sprida-coronaviruset
Och han hade väl helt rätt eftersom det rörde sig om Kineser från Wuhan som inte heller spred smittan då smittan kom från Italien och Österike främst.

Var & när sa han detta?

Var & när sa han detta?

Var & när sa han eller vem detta?

Felcitat igen.
Rätt citat är
"Barn driver inte infektionen" inte heller är det Anders Tegnell utan Karin Tegmark Wisell, chef för mikrobiologi på Folkhälsomyndigheten
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7418880

Källa?

Felcitat.

– Det finns anledning att tro att vi kommer att peaka nu, att vi har peakat.

Du tror alltså att det nu går neråt?

– Ja, det kanske går upp något. Men sedan kommer det med all sannolikhet att gå nedåt, om det inte dyker upp nya områden i världen där det är stor smittspridning och som folk reser till väldigt mycket, svarar Anders Tegnell.

Källa?

Källa?

Felcitat

Rätt citat
Det finns ju en aspekt i det här som liksom handlar om jämlikhet ... Det här är ju vissa grupper i samhället som kan göra på det här viset men inte alla. Och hur ska vi få till det så det blir på ett bra sätt så att vi fortsatt har en jämlikhet i samhället, och att alla har samma chans att hålla sig friska ... Jag tycker att man bör tänka igenom konsekvenserna av den typen av beslut ganska brett innan man tar dem ...

"Hur ska vi få till det så att vi fortsätter ha en jämlikhet i samhället och att alla har samma chans att hålla sig friska?"

Källa: https://www.expressen.se/tv/nyheter/direkt-med-niklas-svensson/anders-tegnell-fortsatter-till-sommaren-sen-andra-vag-i-host/

Källa?

Hej FHM,

Du verkar objektiv. Med tanke på handlingsplanerna FHM rekommenderade är ditt försvar och letande efter att Anders Tegnell kanske, möjligtvis, inte bevisligen är retarderad. Med tanke på hur han agerat efter sagt sak har ditt fall hursomhelst-FEL.
Citera
2020-03-20, 15:55
Medlem
Anders Tegnell är Sverigedeokraternas i särklass bästa valarbetare.

2022 kommer SD att bli Sveriges största parti.

Tack vare Tegnell och FHM.

FHM ser vanlig arbetarklass i storstäderna och landsbygdsbefolkning som kanonmat.

För FHM är det viktigare att rädda ekonomin och företag än att rädda människor.

De vill inte ens förbjuda Stockholmarna att fira Påsklov i fjällen.....eller åka till sin stugor på Gotland och Öland.....

Det här är eliten som inte bryr sig om underklassen.

Kan slå vad om att de små resurser som finns ute i landet kommer att omfördelas till Stockholm, när det gäller vårdmaterial och personal.

Efter 2022 kommer vi på gott och ont att se ett mycket nationalistiskt styre, tacke vare Tegnell & Co.
Citera
2020-03-20, 16:00
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Känner igen ett flertal av citaten. Tyvärr stämmer de och att du lever i förnekelse när vi har det svart på vitt att han har haft 100% fel är bara ? Ointressant.

Stämmer jag har både läst och hört Anders T Senaste tiden kläcka ur sig grodor...

Sen undrar jag varför GD måste se ut som en luffare i TV. Pengar kan det inte vara brist på . Han bör ha en hyfsad lön och därmed råd att köpa sig statsmannamässiga kläder.
Citera
2020-03-20, 16:09
Medlem
Jack-Ryans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Tegnell är tillsatt av Reinfeldt.
So what? Fredik är väl sosse wannabe om någon. Dessutom komplett galen.
Citera
2020-03-20, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Nu följer även Finland WHO:s råd och stänger skolorna från och med onsdag!

Men dumskallarna i Sveriges ledning fortsätter att ha de öppna, när allt lugnat ner sig hoppas jag på krigsrätt och arkebusering, eller i alla fall livstids fängelse på vatten och bröd för de ansvariga...
Låt dom bli försökspersoner i jakten på vaccin
Citera
2020-03-20, 16:13
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:

Eller så kommer man med källorna, helt enkelt! Påstår man något så bör man ju redovisa källor för det när någon frågar. Att felcitera folk är riktigt unket.
Annars blir det ju mer och mer råttan i pizzan. Rätt ska vara rätt helt enkelt. Jag har ju påvisat flera felcitat så då kan man ju anta att de andra citaten också är fel. Enda källorna jag kan hitta här är anonyma användare på flashback.
Citera
2020-03-20, 16:14
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Spanien: 30 procent fler döda på ett dygn
Spanien: 3.431 nya smittade på ett dygn.

Sverige: 1.423 bekräftade Corona-fall. 10 döda. 35 IVA-placerade.

Tidigast söndag/måndag kommer det smälla till i Sverige. Om 1-2 veckor blir det fullt kaos.

Hur var det nu igen Tegnell med ditt uttalande om att "Smittan kommer aldrig till Sverige", och "Absolut ingen risk att smittan sprids i Sverige".

Troligen var det inte "Smittan kommer aldrig till Sverige" och "Absolut ingen risk att smittan sprids i Sverige" eftersom exempelvis sökmotorn Google enbart visar ditt inlägg när man söker på valfritt av dessa två citat...
Citera
2020-03-20, 16:16
Medlem
Citat:
Eller så kommer man med källorna, helt enkelt! Påstår man något så bör man ju redovisa källor för det när någon frågar. Att felcitera folk är riktigt unket.
Annars blir det ju mer och mer råttan i pizzan. Rätt ska vara rätt helt enkelt. Jag har ju påvisat flera felcitat så då kan man ju anta att de andra citaten också är fel. Enda källorna jag kan hitta här är anonyma användare på flashback.

Vem har sagt att rätt blir fel bara för att man inte postar en källa?

Jag skiter helt ärligt i vad din uppfattning är kring citaten.

Många av de stämmer och det räcker för mig för att styrka användarens argumentation.

Tegnells och FHM uttalanden finns väl dokumenterat i media.
Du får helt enkelt googla.
Citera
2020-03-20, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-Ryan
So what? Fredik är väl sosse wannabe om någon. Dessutom komplett galen.

Jo det har du förstås rätt i, de är sossar allihop i en enda röra.

Kanske man kan börja titta på presskonferenserna om Tengell nu inte är med längre. Orkar inte höra eller se honom en enda sekund av mitt liv. Maken till dålig kommunikatör som säger emot sig själv precis hela tiden. Sen att hela FHM är totalkass är en annan, och allvarligare sak.
Citera
2020-03-20, 16:23
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Tegnells och FHM uttalanden finns väl dokumenterat i media.

Nej, det är därför jag frågar efter källa på de citaten jag efterfrågar källor. Det går ju inte att hitta i många av exemplen. I de fallen jag har hittat så är han ju bevisligen felciterad.
Jag trodde de var sanna när jag läste dom och ville fatta mig en egen uppfattning, men de verkar omöjligt att hitta. Jag antog som du att idag när internet sparar allting så skulle det vara lätt att hitta, det var de inte. De går inte att hitta för att de antagligen inte finns för han aldrig har sagt så.

Citat:
Du får helt enkelt googla.
Ja gör man det så kommer man till blueberrycake, endast i några av citaten! Antaligen för att han har hittat på citaten själv och tillskriver Anders det sen. Rätt så rövigt tycker jag.
Citera
2020-03-20, 16:24
Medlem
Citat:
Nej, det är därför jag frågar efter källa på de citaten jag efterfrågar källor. Det går ju inte att hitta i många av exemplen. I de fallen jag har hittat så är han ju bevisligen felciterad.
Jag trodde de var sanna när jag läste dom och ville fatta mig en egen uppfattning, men de verkar omöjligt att hitta. Jag antog som du att idag när internet sparar allting så skulle det vara lätt att hitta, det var de inte. De går inte att hitta för att de antagligen inte finns för han aldrig har sagt så.

Ja gör man det så kommer man till blueberrycake, endast i några av citaten! Antaligen för att han har hittat på citaten själv och tillskriver Anders det sen. Rätt så rövigt tycker jag.

Kolla Henrik Jönssons video för nästan samtliga av citaten, som han har tagit från massmedia.
Senast redigerad av blueberrycake 2020-03-20 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in