2020-03-20, 15:25
Medlem
Från NA:s bevakning idag:

"Domstolen går igenom lite praktiska detaljer om de kommande förhandlingsdagarna.

Det är bla problematiskt för flera vittnen att höras under rättegången, pga den rådande corona-krisen".

Kanske JG slipper se SD när han sitter och skrattar...
Citera
2020-03-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Där har du svaret på ALLT.
Och egentligen behöver man inte kommentera nåt mer än det.

Hur jag än vrider och vänder på detta nu när man sitter med Faktan, så kokar ALLT tillslut ner till Hanna.

När Lena började pilla på Hannas Loggar, så tände Hon stubinen till dynamiten.

Stefan hade ingen anledning att mörda Lena. Det var inga hot i konversationerna just då. Lena ville bjuda hem honom på kvällsfika med hjärt-kakan. Stefan skulle få sig ännu ett nyp. Allt var bra och precis så som Stefan ville ha det och han skulle lätt ha kunnat fortsätta med detta förhållande ett bra tag till, förutom en enda liten detalj.... Hanna.
Hanna hade flyttat ut, och han saknade henne. Hanna låg med en av hans polare och det gillade inte Stefan. Men det fanns en öppning, det fanns en möjlighet att ALLT skulle bli som vanligt igen.
- Se till att Lena försvinner, så blir allt som vanligt igen och jag flyttar tillbaka. Du får en chans Stefan att lösa det här problemet, annars går jag vidare. En chans och det skall vara klart innan vi åker till USA.

FACIT.1
Stefan såg till att Lena försvann. Han såg till att Hannas hat-objet inte var i vägen för hennes loggande och ingen annan knullade nu längre med hennes man. Hanna var nöjd !!
Och vips så blev dom jätte-tajta igen. Helt plötsligt så var dom superkära igen. Jag älskar dig...puss puss... osv...osv... Allt hade blivit precis som det var förr i tiden #TeamDavidsson var åter igen full lag och jäklar vad det loggades.

FACIT.2
Inte konstigt att Hanna blåljuger i förhören. Inte konstigt att hon skyddar Stefan till absurdum. Hanna vet om att OM Stefan åker för själva mordet, så kommer hon själv att åka för anstiftan, skyddande av brottsling och försvårande av utredning. Hanna vet det. Det är därför hon beter sig på detta vis i förhören. Hon skyddar sig själv och nu håller hon tummarna på att det skall funka.

Stefan utförde Hannas vilja.

... Mycket troligt detta.
Hanna har ju också i förhör fått frågan hur hon reagerat på när SD tidigare pratat om att döda en eller fler inom den egna familjen. Hon svarade att hon inte reagerat så starkt eftersom hon i arbetet är van vid trötta anhöriga som har tankar om att den sjuka borde dö. Hanna hade ju en tid varit väldigt svag och deprimerad och hon verkade till och med kunna "förstå" att hon inte själv var värd livet. Tidigare när ett barn hade kolik var både SD och HD inne på att ta livet av barnet, har visats hur de googlat kring hur man kan förfara.(Tyvärr inte källa precis framför mig).
För HD tycks begreppet död vara avdramatiserat på ett märkligt sätt.
Då är frågan, kommer detta verkligen bara från HD själv och pga vad hennes arbete innebär?
Jag tror SD har hakat på där och de har triggat varandra.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-20 kl. 16:00.
Citera
2020-03-20, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men du , det kan ju ha varit ett sådant där samtal med sin vännina där man ser varandra på bild ju !
(FaceTime)
Som sen väninnan hade kvar i sin mobil .
Visst !?

( spekulation)

Ja, jo ... men du! Hon sa ju gråtande i videon som att "Vi ska ses ikväll hos mig älskling" ...
(Man måste få tro att orden riktades till SD.)
Videon verkar ju börja och sluta som man ser den .. alltså gråten är inte slutet på
ett samtal. Videon handlar om hur hon gråtande i närbild säger att han ska komma.
Medan hon mixtrar med knapparna också!? Undrar hur den började,
vem som sparade den... och varför-

Jmf händelsen i bilen, där hon förevigar att han med visst våld drar ut henne ur bilen
när hon vägrar gå ut.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-20 kl. 15:37.
Citera
2020-03-20, 15:40
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja, jo ... men du! Hon sa ju gråtande i videon som att "Vi ska ses ikväll hos mig älskling" ...
Att spela upp sig själv på det viset ..ja kanske ligger det i vår tid?
Fjärran från mina egna tillvägagångssätt!!

Ja vette tusan ??

Håller med att nutidens skärmanvändande näst intill går till överdrift ...
Hade det varit som förr så hade en och annan älskare stått i en telefonkiosk och huttrat i en längtan efter ”värme ”.

Nu ät det nästan FÖR lätt att kommunicera om önskade sne’steg så att hela situationen blir olidlig i vanliga livet ;-önskan , fantasin,dragningen späs på lite för mycket om man säger så ...

Efter 3 telefonkioskbesök utan att få till det och med kylan hängande så blev det nog slut på uppvaktandet - medans alla dessa sms som sänds mellan folk håller lågan brinnande och gör att det blir en overklig upplevelse utav samhörighet ...hmm ...

Typ ; vad är sant och vad är falskt i alla dessa mess ??
Hur många gånger har det inte skett missförstånd mellan folk när man sms:at ?
Hänt mig ett flertal gånger i vilket fall ...

(Spekulation)
Citera
2020-03-20, 15:43
Medlem
Citat:
Ja vette tusan ??

Håller med att nutidens skärmanvändande näst intill går till överdrift ...
Hade det varit som förr så hade en och annan älskare stått i en telefonkiosk och huttrat i en längtan efter ”värme ”.

Nu ät det nästan FÖR lätt att kommunicera om önskade sne’steg så att hela situationen blir olidlig i vanliga livet ;-önskan , fantasin,dragningen späs på lite för mycket om man säger så ...

Efter 3 telefonkioskbesök utan att få till det och med kylan hängande så blev det nog slut på uppvaktandet - medans alla dessa sms som sänds mellan folk håller lågan brinnande och gör att det blir en overklig upplevelse utav samhörighet ...hmm ...

Typ ; vad är sant och vad är falskt i alla dessa mess ??
Hur många gånger har det inte skett missförstånd mellan folk när man sms:at ?
Hänt mig ett flertal gånger i vilket fall ...

(Spekulation)

Inte undra på att antalet skilsmässor ökar ...
Livet levs i Drömmarnas Tidevarv.
(Spekulation!)
Citera
2020-03-20, 15:47
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Videon verkar ju börja och sluta som man ser den .. alltså gråten är inte slutet på
ett samtal. Videon handlar om hur hon gråtande i närbild säger att han ska komma.
Medan hon mixtrar med knapparna också!? Undrar hur den började,
vem som sparade den... och varför-

Jmf händelsen i bilen, där hon förevigar att han med visst våld drar ut henne ur bilen
när hon vägrar gå ut.

Det finns en sak som jag reagerat på ett antal gånger angående denna härva -och det är VARFÖR LW tycker / anser att hon har en så stor rätt till SD ????
Eftersom han är gift borde hon ju FÖRSTÅTT att hon inte kunde KRÄVA detta !!?

Så min fundering ÄR ...kan hon ha blivit ”lovad ” allt fet som hon suktade efter ...eller ?

(Spekulation)

I så fall är det väldigt sorgligt att det som lovades inte var sant ...
Citera
2020-03-20, 15:51
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Inte undra på att antalet skilsmässor ökar ...
Livet levs i Drömmarnas Tidevarv.
(Spekulation!)

Ja precis , som i en gammal sciencefictionfilm jag lyckades se en gång när det enbart var hjärnor som låg i varsin kupol med vätska och samtalade om vem de var kära i osv.
Precis lika galet ...men det klart i coronatider lär väl allt ske med skärm , när folktinget kan träffas ?

Då blir det bara tal om otrohet på bild ... ”inte i verkligheten ”...

Rätt Offtopic men endå ...
Citera
2020-03-20, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Aktbilaga 361

Då var det dags för den beryktade misshandeln i Stefans bil....

Ladda ner, högerklicka och välj Windows media Player.... Det funkar, jag lovar.

Den är ganska stor så det kan ta en liten stund.

Varse go !

https://minfil.com/lb60Xch8o5/2017_01_10_00_07_53_v_ld_i_bil_mp3

Kommen hit I min egen ordning, skulle jag avlyssna "Bilhändelsen" som Lena spelat in.
Fick då följande meddelande från Minfil:

Temporarily Unavailable
The file you are looking for is temporarily unavailable due to maintenance!

Don't worry! Check back later and it will be available again!
Citera
2020-03-20, 15:52
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Men du , det kan ju ha varit ett sådant där samtal med sin vännina där man ser varandra på bild ju !
(FaceTime)
Som sen väninnan hade kvar i sin mobil .
Visst !?

( spekulation)
Är det inte den sekvensen där hon viskar "ikväll ses vi hemma hos mig, älskling" ? 🤔
Citera
2020-03-20, 15:54
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
Han har ju flyttat fram gränserna hela tiden.

Börjar med obehagligt beteende med döda djur. Går vidare till sinnessjuk uppfostran av barnen, sen till hot och misshandel för att till slut landa i mord.

Jag tror han förstod långt innan att han skulle mörda Lena.

Kan du precisera det fetade?
Citera
2020-03-20, 15:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Kommen hit I min egen ordning, skulle jag avlyssna "Bilhändelsen" som Lena spelat in.
Fick då följande meddelande från Minfil:

Temporarily Unavailable
The file you are looking for is temporarily unavailable due to maintenance!

Don't worry! Check back later and it will be available again!
Denna?
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14762d2d347672dc 9bae376106eac29dbf9/list/@@147:c441de9f3cc84b45fcf34cb150f609a2
Citera
2020-03-20, 15:57
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD:s samvete kommer för eller senare att ge vika inom rätts-salens förhör, det vill säga, att någon stans på vägen framåt, begår man förr eller senare ett misstag, SD är en vanlig enkel människa precis som alla andra, varken perfekt eller felfri, även om han nu inbillar sig att han är den oåtkomlige "Y*da" så faller han så småningom ner i den grop han själv tidigare grävt.

"Blod-Plösar-Steffe" alla "Gräsvattnar-Steffe" har nog inom en snar framtid lekt färdigt med både Poliser och Åklagare samt deras vittnen i detta fallet.

Det var som en person berättade för mig angående SD, att munnen hans, säger en sak, men hans kropp någonting helt annat, det vill säga, det icke verbala kropps-språket.

Mvh/ @JokerMannen
Det fetade; SD har ju själv sagt i förhör att han har en tendens att skratta opassande och vid fel tillfälle, och att det är ett problem som både han och hans omgivning är medveten om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in