2020-03-20, 14:52
Bannlyst
Försvaret frågar nu.

En tid efter mordet fick polismannen i uppdrag att skriva ett PM om mötet med 45-åringen i skogen.
Hur gick det till när du skrev PM:et?
– Jag fick en anmodan av en utredare på grova brott som bad mig skriva ett PM om händelsen, säger polisen.
Fick du klart för dig någon gång vad det handlade om?
– Jag har förstått efteråt att det kanske var kopplat till mordet. Men grova brott har varit väldigt tydliga med att jag skulle skriva om händelsen så som jag kom ihåg den. De har inte gett mig några detaljer.
Citera
2020-03-20, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Just det.
Vi hade Aktbilaga 310 också, och den kommer nu (höll på att glömma)

Den innehåller bara en kort lite Film på en ledsen Lena, men av nån anledning är den viktig för den ingår i FUP.

https://minfil.com/R9HcX4heoe/310._Aktbilaga_310_mp4

Så otroligt dramatiskt att (medverka) filma sig själv när man gråter på detta vis!
Tror många män i den situationen hade lagt benen på ryggen och sprungit långt bort ...
Senast redigerad av Moschata 2020-03-20 kl. 15:46.
Citera
2020-03-20, 14:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
"Polismannen får frågor om varför de inte reagerade mer på de falska uppgifterna som 45-åringen ska ha uppgett.
– Om det varit en misstänkt person hade vi slagit fast direkt vem det var. Nu var inte det aktuellt. Vi åkte vidare på annat jobb och grottade inte ned oss i det. Det enda jag kan klargöra är att det är din klient som vi mötte i skogen. "

Klart och tydligt

https://www.na.se/artikel/just-nu-polis-det-ar-han-i-vit-troja-jag-kanner-igen-honom-jattetydligt-folj-direktrapporten-fran-ra ttegangen-om-hjarstamordet
Polisen ser till att dra en rökare i krysset på försvarsburen som avslutning på förhöret... najs
Citera
2020-03-20, 14:57
Bannlyst
45-åringen pratar och skrattar med sin advokat Ingvar Backman, samtidigt som kriminalvårdarna sätter på honom handfängslet.

Det är ju nåt fel på Honom på riktigt.

Allt detta skrattande och fnissande i tid och otid.

STEFAN, HALLÅ !!!!!!
DU ÄR ÅTALAD FÖR MORD PÅ LENA.!! DET ÄR RÄTTEGÅNG NU.!!
DET ÄR INTE RÄTT LÄGE ATT SITTA OCH SKRATTA.!!

NÅT DU BORDE SKRATTA ÅT ÄR DIN EX FRU´S VITTNESMÅL, FÖR DET ÄR EN GANSKA ROLIG "HISTORIA" OCH DÅ FÖRSTÅR JAG ATT MAN KAN FLABBA TILL LITE.

DET KOMMER JAG OCKSÅ ATT GÖRA NÄR HON VITTNAR.!!!!

HOPPAS DU SÄTTER SKRATTET I HALSEN OCH KVÄVS DIN JÄVLA RÅTTA.!!!
Citera
2020-03-20, 15:04
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Så otroligt dramatiskt att filma sig själv när man gråter på detta vis!
Tror många män i den situationen hade lagt benen på ryggen och sprungit långt bort ...

Men du , det kan ju ha varit ett sådant där samtal med sin vännina där man ser varandra på bild ju !
(FaceTime)
Som sen väninnan hade kvar i sin mobil .
Visst !?

( spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-20 kl. 15:23.
Citera
2020-03-20, 15:05
Moderator
Maviels avatar
Citat:
45-åringen pratar och skrattar med sin advokat Ingvar Backman, samtidigt som kriminalvårdarna sätter på honom handfängslet.

STEFAN, HALLÅ !!!!!!

Ja det är fascinerande lite som det var med Johanna Möller. Jag förstår inte alls hans reaktioner och jag misstänker ju att det är mkt narcisistiskt beteende och att han rankar högt på psykopat skalan - men det är liksom så annorlunda än ngt iaf jag stött på eller läst om. Fascinerande att han inte ställt till med ngt tidigare.
Citera
2020-03-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ja det är fascinerande lite som det var med Johanna Möller. Jag förstår inte alls hans reaktioner och jag misstänker ju att det är mkt narcisistiskt beteende och att han rankar högt på psykopat skalan - men det är liksom så annorlunda än ngt iaf jag stött på eller läst om. Fascinerande att han inte ställt till med ngt tidigare.
Han har ju flyttat fram gränserna hela tiden.

Börjar med obehagligt beteende med döda djur. Går vidare till sinnessjuk uppfostran av barnen, sen till hot och misshandel för att till slut landa i mord.

Jag tror han förstod långt innan att han skulle mörda Lena.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 15:12.
Citera
2020-03-20, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Somsagt, snaran dras åt mer och mer, vittne efter vittne, undrar om SD sover gott i helgen

SD:s samvete kommer för eller senare att ge vika inom rätts-salens förhör, det vill säga, att någon stans på vägen framåt, begår man förr eller senare ett misstag, SD är en vanlig enkel människa precis som alla andra, varken perfekt eller felfri, även om han nu inbillar sig att han är den oåtkomlige "Y*da" så faller han så småningom ner i den grop han själv tidigare grävt.

"Blod-Plösar-Steffe" alla "Gräsvattnar-Steffe" har nog inom en snar framtid lekt färdigt med både Poliser och Åklagare samt deras vittnen i detta fallet.

Det var som en person berättade för mig angående SD, att munnen hans, säger en sak, men hans kropp någonting helt annat, det vill säga, det icke verbala kropps-språket.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-20, 15:15
Medlem
Citat:

Ja, det är lite märkligt. Saknar han äkta känslor och visar det beteende som varit framgångsrikt tidigare i livet? Eller är det en mask för att dölja känslor som han fått lära sig är förbjudna? Ingetdera är särskilt sunt.
Citera
2020-03-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
SD:s samvete kommer för eller senare att ge vika inom rätts-salens förhör, det vill säga, att någon stans på vägen framåt, begår man förr eller senare ett misstag, SD är en vanlig enkel människa precis som alla andra, varken perfekt eller felfri, även om han nu inbillar sig att han är den oåtkomlige "Y*da" så faller han så småningom ner i den grop han själv tidigare grävt.

"Blod-Plösar-Steffe" alla "Gräsvattnar-Steffe" har nog inom en snar framtid lekt färdigt med både Poliser och Åklagare samt deras vittnen i detta fallet.

Det var som en person berättade för mig angående SD, att munnen hans, säger en sak, men hans kropp någonting helt annat, det vill säga, det icke verbala kropps-språket.

Mvh/ @JokerMannen

Kan visa sig ha betydelse i HR om de väljer att huvudsakligen lyssna på band.
Citera
2020-03-20, 15:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ju inte svårt att tänka sig att den minnesbild av den här händelsen som poliserna sedan lämnade i förhören ett par månader senare kan ha varit lite färgad av att man vid det laget hade fått veta att det var en misstänkt mördare man hade träffat på i skogen.

Skrevs det inte någon händelserapport redan den aktuella natten, och finns den i så fall också i fupen? En sådan skulle ju kunna vara intressant att läsa och jämföra med.

145, 195

Du kanske redan fått svar, men här är en HR.
Citera
2020-03-20, 15:25
Medlem
Citat:

STEFAN, HALLÅ !!!!!!

NÅT DU BORDE SKRATTA ÅT ÄR DIN EX FRU´S VITTNESMÅL, FÖR DET ÄR EN GANSKA ROLIG "HISTORIA" OCH DÅ FÖRSTÅR JAG ATT MAN KAN FLABBA TILL LITE.

DET KOMMER JAG OCKSÅ ATT GÖRA NÄR HON VITTNAR.!!!!

HOPPAS DU SÄTTER SKRATTET I HALSEN OCH KVÄVS DIN JÄVLA RÅTTA.!!!
Han är i centrum och vet att alla är där för hans skull. Detta smörjer hans ego enormt. Han är i sitt esse. Dock har han inte förmåga att sätta sig in i sitt eget beteende - att det utifrån verkar bisarrt. Han försöker vara sitt vanliga trevliga mr Nice, Nattens vite riddare. Han begriper inte att det inte passar sig nu. Men jag tror inte han har erfarenhet av hur man uppträder i allvarliga situationenr, när man bör visa respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in