2020-03-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Du är i Sverige. Ni ser inte ens effekterna av det på gatan eller annat, förutom på sjukhusen där ingen frisk eller normal sätter sin fot nu.

Jag sitter just nu i lockdown och försöker arbeta, men hela jävla internet är ju knullat så alla våra servrar är totalt överbelastade, inklusive många, många andra bolag över Europa.
Gamlingarna här dör som flugor och jag har inte sett en enda på säkert två veckor nu, förutom någon enstaka gamling som går på ensampromenad utanför lägenheten.

Oj. Ser gamlingar precis överallt. Gymmet, mataffären, på promenader. Många i riktigt skröpligt skick.
Citera
2020-03-20, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Detta kommer svida men är tyvärr vad svenska folket behöver och i viss mån förtjänar. Kärva tider kommer få folk att vakna upp politiskt, få svenska kvinnor att ty sig till funktionella män snarare än staten och ett slut på import av dysfunktionella kulturer. I de bästa av världar så slutar vi ge bidrag till dysfunktionella människor också

Instämmer.

90-talisterna, 00-talisterna. Främst tjejer. Sönder-curlade. Som anser att mens-konst ska finansieras via skattesedeln, vill importera 2 miljoner lågutbildade afghaner, samt att klimatet skall räddas med plastpåsar för 8 spänn styck. De kommer vakna till. Iaf till viss del.

Klimatet och invandring kommer inte stå högst på önskelistorna numera; när de vänsterblivna tvingas från hus och hem.
Citera
2020-03-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Vad tror ni kommer hända med Volvos personal? Kommer regeringen göra något mer än att se på?

Vi pratar om en troligt stor arbetsgivare med åtskilliga underleverantörer.

Om jag inte är helt ute och cyklar fick folk med över 10 års anställning gå från lastvagnar Skövde under krisen 2008.

Beror på hur länge detta håller i sig. Staten går in med halva lönen. Men det kan inte pågå hur länge som helst. Och hur länge kommer kineserna att hålla sitt krisande Volvo under vingarna?

Vad vi garanterat kan säga redan nu är att tusentals jobb kommer att försvinna från Volvo. Och de kommer aldrig tillbaka (kolla industrijobb som försvunnit tidigare kriser).
Citera
2020-03-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantera1776
Har du glömt bort 90 tals krisen? Tror det var 500 000 som gick i arbetslöshet. Vi har ännu inte hunnit återställa ekonomin till vad det var före George Soros spekulerade sönder valutan 1990.

Som någon sa i nyheterna igår: en hel generation kommer grusas
Citera
2020-03-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller helt med Hessius.
Vi kan inte stänga ned hela landet.Konsekvenserna av detta är mångdubbelt mera förödande än vad vilket Coronavirus som helst kan ställa till med.
Folk kommer att råka betydligt mera illa ut.
Sverige kan inte fortsätta på detta sättet.Den värld som eventuellt kommer att finnas kvar är inte värd att återvända till.Vi snackar ekonomisk massdepression.Vi snackar självmord och världssvält och ren anarki.

Det får vara nog nu.Idag har jag varit på restaurang,och jag uppmanar alla till att göra sammaledes.

Vi måste inse när konsekvenserna av åtgärderna tagna emot Corona är högre än att fejsa skiten med ryggbiff på tallriken och ett gott glas öl i näven.

Get busy living or get busy dying.

Spelar ingen roll vad lilla export-Sverige bestämmer sig för. Är inte övriga världen med på samma strategi är det totalt lönlöst. Ingen import/export. Fallande valutor i alla länder.

Sverige är en oerhört liten spelare. Vad vi bestämmer oss för spelar noll roll, så länge inte omvärlden agerar på samma sätt.
Citera
2020-03-20, 15:18
Medlem
Jag vill se en partiledardebatt där "långsiktiga åtgärder för att hålla landet flytande vid pandemier" är temat. Det kan ju komma pandemier som är avsevärt brutalare än den vi nu ser.

Förslag jag vill se är tex politiska beslut som möjligjör ett större oberoende av inte minst kina-importen.
I stort handlar det om en avsevärd reducering av det "globala tänket" och "öppna gränser" både för folk och prylar och definitivt livsmedel. Inga mer skolluncher som skeppas hit från brasilien. Inga räkor eller fisk som skickas utomlands för att skalas eller rensas. Börja utnyttja våra naturtillgångar för inhemsk försörjning i form av tex mineraler.

Kanske är denna Corona början på något nytt och mkt bättre o ansvarsfullare. Den visar hur globalismen är dålig och tom farlig.
Citera
2020-03-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Vi har massor med somalier som kommer rädda oss, de är entreprenörer!
Vi har massor med araber som arbetar för att vi ska kunna behålla välfärden!
Allt kommer rulla på som vanligt

Du är naiv. De du nämner är redan upptagna med att vara läkare och framstående forskare.
Citera
2020-03-20, 15:20
Medlem
Jonas Fröberg: ”Efterkrigstidens allvarligaste industrikris”.
Citera
2020-03-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Ja det rimmar inte med deras exklusiva fasad att tigga pengar nu. Och deras pointers som leker viktiga, usch.

Robert Hållstrand och Thomas Perra har sett till att privatekonomin är på topp medans företagen går på knäna. Smart!

Lite patetiskt att tigga när Robert Hållstrand sitter på lgh för 32 miljoner på Östermalm medan medelsvenssons knappt kommer ha råd med hyra.
Det äcklar mig och det är rätt åt de.
Bye bye Rose nattklubb och till dessa individers sociala värde.
Senast redigerad av BlackRockInc 2020-03-20 kl. 15:24.
Citera
2020-03-20, 15:39
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag håller helt med Hessius.
Vi kan inte stänga ned hela landet.Konsekvenserna av detta är mångdubbelt mera förödande än vad vilket Coronavirus som helst kan ställa till med.
Folk kommer att råka betydligt mera illa ut.
Sverige kan inte fortsätta på detta sättet.Den värld som eventuellt kommer att finnas kvar är inte värd att återvända till.Vi snackar ekonomisk massdepression.Vi snackar självmord och världssvält och ren anarki.

Det får vara nog nu.Idag har jag varit på restaurang,och jag uppmanar alla till att göra sammaledes.

Vi måste inse när konsekvenserna av åtgärderna tagna emot Corona är högre än att fejsa skiten med ryggbiff på tallriken och ett gott glas öl i näven.

Get busy living or get busy dying.

Ytterligare en som har fattat. Vi blir fler och fler men jag befarar att det snart kan vara försent. Till slut kan det bli för svårt att "starta motorn" igen.

Världen måste öppna sina gränser och häva alla förbud mot att resa och träffas. Dock, även om det görs, kommer det ta tid innan folk anammar och tar till sig detta. Ekonomin kommer således att ta mycket stryk oavsett men nu gäller det att ge företagen hopp och hopp kan ges om de kan se ett slut på dessa extremt skadliga åtgärder som nu har införts.

// CC
Citera
2020-03-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Oj. Ser gamlingar precis överallt. Gymmet, mataffären, på promenader. Många i riktigt skröpligt skick.

Ja det här är bara början? Har du bråttom? För det lovar jag dig att Corona inte har.. låt det ta sin tid o gamlingar dö. Som många påtalat tidigare är den svenska förnekelsen stor, och svennebananer ska leka tuffa i dessa tider, sedan kommer de skvalpandes tillbaka och säger "vad är det som händer :O"
Citera
2020-03-20, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ytterligare en som har fattat. Vi blir fler och fler men jag befarar att det snart kan vara försent. Till slut kan det bli för svårt att "starta motorn" igen.

Världen måste öppna sina gränser och häva alla förbud mot att resa och träffas. Dock, även om det görs, kommer det ta tid innan folk anammar och tar till sig detta. Ekonomin kommer således att ta mycket stryk oavsett men nu gäller det att ge företagen hopp och hopp kan ges om de kan se ett slut på dessa extremt skadliga åtgärder som nu har införts.

// CC

Ni utgår fortfarande från argumentation att det är bara äldre som blir allvarligt insjukna därav ska den större majoriteten inte oroa sig. Vilket är fel. Alldeles för hastigt dragna slutsatser.

Sverige har inte ens stängt ner och ni grinar över nedstängning i Sverige. Låt folk göra vad fan de vill och sluta tvinga de till smittning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in