2020-03-20, 14:15
Medlem
” Vittnet träffade 45-åringen natten mot 12 maj i bostadsområdet.
– Jag vaknade vid halv två på natten och behövde gå ut med hunden., Då kom han cyklande och stannade till och hälsade.”

” – Han berättade att han träffat tre män i skogen. De hade jagat honom och han flydde. Han cyklade hem och ringde polisen sade han.”

”– Han frågade mig om jag brukade vara ute på natten och var jag brukade gå.”

”– Jag tyckte det lät lite konstigt helt enkelt. Jag hade en konstig känsla efter mötet, säger han.”

https://www.na.se/artikel/just-nu-45-aringens-chef-jag-markte-han-verkade-nervos-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjar stamordet
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Svårt att förstå något av de här lösryckta texterna från rättegången. Vem är det som ställer den här frågan till vittnet, och vad kan det vara utfrågaren försöker visa på här?
Det är så mycket du inte förstår.

” – Han var sportigt klädd. Lite friluftsklädd typ, säger vittnet”

Lustigt. Precis som poliserna beskrev honom.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 14:20.
Citera
2020-03-20, 14:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Från NA.

Vad vet du om 45-åringen och ex-fruns kontakter med varandra?
– Jag vet att de har separerat men jag har inte upplevt att deras kontakt har avtagit, säger hon.

Vittnet får frågor om hur 45-åringen såg på relationen med exfrun. Han ska ha sagt att de skulle bli gamla tillsammans.
Svårt att förstå något av de här lösryckta texterna från rättegången. Vem är det som ställer den här frågan till vittnet, och vad kan det vara utfrågaren försöker visa på här?
Citera
2020-03-20, 14:22
Medlem
Citat:
Det är ju inte svårt att tänka sig att den minnesbild av den här händelsen som poliserna sedan lämnade i förhören ett par månader senare kan ha varit lite färgad av att man vid det laget hade fått veta att det var en misstänkt mördare man hade träffat på i skogen.

Skrevs det inte någon händelserapport redan den aktuella natten, och finns den i så fall också i fupen? En sådan skulle ju kunna vara intressant att läsa och jämföra med.

Du försöker desperat få det till att dessa två ljuger, talar osanning. Tidigare i dag var dom bara en. Men nu är de två och de ljuger.

Din besatthet av detaljer och oförmåga till korrekt analys är onormal.
Citera
2020-03-20, 14:23
Bannlyst
Citat:

Förstår att du har svårt att hänga med.

1.Står inte vem som ställer frågorna, men jag är 99% säker på att det är nån av åklagarna.

2. Att Stefan och Hanna fortfarande hade en väldigt när kontakt även om dom hade skilt sig. Att dom kanske inte uppträdde som ett normalt skilt par..... Typ, puss puss Älskar dig.... Saknar dig, ses imorgon... Nåt sånt kanske Åklagaren vill påvisa. Typ.

Fast du får gissa på vad du vill.
Citera
2020-03-20, 14:31
Bannlyst
Uppdaterad Förhörs-lista.

https://docdro.id/tJ7v0vK
Citera
2020-03-20, 14:32
Medlem
Citat:
Det är ju inte svårt att tänka sig att den minnesbild av den här händelsen som poliserna sedan lämnade i förhören ett par månader senare kan ha varit lite färgad av att man vid det laget hade fått veta att det var en misstänkt mördare man hade träffat på i skogen.

Skrevs det inte någon händelserapport redan den aktuella natten, och finns den i så fall också i fupen? En sådan skulle ju kunna vara intressant att läsa och jämföra med.
” Nu har polismannen och dagens sista vittne tagit plats i vittnesbåset.”

”Polispatrullen hade en stund innan fått ett samtal från ledningscentralen om att en person ringt in och berättat att han kände sig hotad av okända män i området.”

”– Vi ser en mansperson. Jag uppfattar det som att han kommer ut ur skogen.”

” – Vi rullade fram. Jag sitter på förarplats och rutorna är nere. Vi stannar kvar i bilen och pratar med personen.”

”– Vi frågar honom vad han gör där. För mig kändes det anmärkningsvärt att den som ringer in och larmar för att han är rädd för att bli rånad, ändå åker till platsen för att leta efter männen.”

” Polismannen får frågan av åklagaren om han skulle känna igen personen idag.
– Det är han i vit tröja. Jag känner igen honom jättetydligt. Den här händelsen minns jag så skarpt. Det var så himla märkligt, säger polisen och pekar på 45-åringen.”

” – Jag minns superklart att han sade att han bodde i Vivalla. Han kunde inte precisera var i Vivalla han bodde.”

https://www.na.se/artikel/just-nu-45-aringens-chef-jag-markte-han-verkade-nervos-folj-direktrapporten-fran-rattegangen-om-hjar stamordet
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 14:39.
Citera
2020-03-20, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
” Vittnet träffade 45-åringen natten mot 12 maj i bostadsområdet.
– Jag vaknade vid halv två på natten och behövde gå ut med hunden., Då kom han cyklande och stannade till och hälsade.”

” – Han berättade att han träffat tre män i skogen. De hade jagat honom och han flydde. Han cyklade hem och ringde polisen sade han.”

”– Han frågade mig om jag brukade vara ute på natten och var jag brukade gå.”

”– Jag tyckte det lät lite konstigt helt enkelt. Jag hade en konstig känsla efter mötet, säger han.”
...........
Citat:
...........

Det är så mycket du inte förstår.

” – Han var sportigt klädd. Lite friluftsklädd typ, säger vittnet”

Lustigt. Precis som poliserna beskrev honom.

Hur skulle han annars ha sett ut exempelvis, cyklandes mitt i natten?
Senast redigerad av Moschata 2020-03-20 kl. 14:38.
Citera
2020-03-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hur skulle han annars ha sett ut exempelvis, cyklandes mitt i natten?
Jag vet inte? Jag konstaterar att det var SD som poliserna såg.
Citera
2020-03-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amanda.Schulman
” Nu har polismannen och dagens sista vittne tagit plats i vittnesbåset.”

”Polispatrullen hade en stund innan fått ett samtal från ledningscentralen om att en person ringt in och berättat att han kände sig hotad av okända män i området.”

”– Vi ser en mansperson. Jag uppfattar det som att han kommer ut ur skogen.”

” – Vi rullade fram. Jag sitter på förarplats och rutorna är nere. Vi stannar kvar i bilen och pratar med personen.”

”– Vi frågar honom vad han gör där. För mig kändes det anmärkningsvärt att den som ringer in och larmar för att han är rädd för att bli rånad, ändå åker till platsen för att leta efter männen.”

” Polismannen får frågan av åklagaren om han skulle känna igen personen idag.
– Det är han i vit tröja. Jag känner igen honom jättetydligt. Den här händelsen minns jag så skarpt. Det var så himla märkligt, säger polisen och pekar på 45-åringen.”

” – Jag minns superklart att han sade att han bodde i Vivalla. Han kunde inte precisera var i Vivalla han bodde.”

Somsagt, snaran dras åt mer och mer, vittne efter vittne, undrar om SD sover gott i helgen
Citera
2020-03-20, 14:48
Medlem
Citat:

”Advokaten frågar hur det kommer sig att polismannen beskriver händelsen som 45-åringen påstår sig ska ha varit utsatt för som ett rån.
– Jag är inte säker på att de sade att det handlade om ett rån när de läste upp det på radion. Jag drog en kvalificerad slutsats om att det var ett rån det handlade om, säger polismannen.”

Förmodligen pga att SD uppger att han hamnat i ett bakhåll och att de nog var ute efter hans mobil? Men jag vet inte..

”– Jag har skrivit ned alla mina iakttagelser. Jag rannsakade hela min minnesbank när jag skrev PM:et. Jag har verkligen gått igenom allt jag minns från mötet.”

” Polismannen får frågor om varför de inte reagerade mer på de falska uppgifterna som 45-åringen ska ha uppgett.
– Om det varit en misstänkt person hade vi slagit fast direkt vem det var. Nu var inte det aktuellt. Vi åkte vidare på annat jobb och grottade inte ned oss i det. Det enda jag kan klargöra är att det är din klient som vi mötte i skogen.”

” 45-åringen pratar och skrattar med sin advokat Ingvar Backman, samtidigt som kriminalvårdarna sätter på honom handfängslet.”

Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-03-20 kl. 14:54.
Citera
2020-03-20, 14:50
Bannlyst
Polisvittnet berättar.

– Jag vill minnas att han säger att han sade att han varit på krogen och att han var på väg hem till Vivalla.

– Jag vet att vi gör en slagning på honom.Jag vill också minnas att vi då får fram uppgifter om att han är skriven i Östernärke. Det stämmer inte för oss.

– Vi får inga indikationer på att han är anmärkningsvärt berusad för att ha varit på väg från krogen. Men vi kan inte misstänka brott och ser inga misstänkte personer på platsen.

Polismannen får frågan av åklagaren om han skulle känna igen personen idag.
– Det är han i vit tröja. Jag känner igen honom jättetydligt. Den här händelsen minns jag så skarpt. Det var så himla märkligt, säger polisen och pekar på 45-åringen.

– Jag minns superklart att han sade att han bodde i Vivalla. Han kunde inte precisera var i Vivalla han bodde.

Åklagaren är klar med sina frågor och försvaret har fått tagit över ordet.
Citera
2020-03-20, 14:50
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Somsagt, snaran dras åt mer och mer, vittne efter vittne, undrar om SD sover gott i helgen

"Polismannen får frågor om varför de inte reagerade mer på de falska uppgifterna som 45-åringen ska ha uppgett.
– Om det varit en misstänkt person hade vi slagit fast direkt vem det var. Nu var inte det aktuellt. Vi åkte vidare på annat jobb och grottade inte ned oss i det. Det enda jag kan klargöra är att det är din klient som vi mötte i skogen. "

Klart och tydligt

https://www.na.se/artikel/just-nu-polis-det-ar-han-i-vit-troja-jag-kanner-igen-honom-jattetydligt-folj-direktrapporten-fran-ra ttegangen-om-hjarstamordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in