2020-03-21, 19:07
Medlem
Jag vet inte ifall jag är lite väl optimistisk just nu men endast 10k~ dödsfall på 3 månader låter verkligen inte illa alls? Låter ju som att vi borde vara tacksamma som slapp undan än mycket farliga virus.
Citera
2020-03-21, 19:08
Medlem
Hur kommer det sig att så många fabriker står still, vad jag vet så är det inget land i Europa som har utegångsförbud som förbjuder folk att gå till jobbet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Varför är du och besöker inte bara 1 men 3 gallerior om du är så rädd?
För att dumheten inte känner några gränser...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Kina kräver att Europa gör mer.

Det är uppenbart att Italien fuskar. Det är fortfarande en hel del människor som vistas ute. Det är TOTAL isolering som gäller, annars kan man lika gärna skita i det.

Sverige borde stänga ner all kollektivtrafik, grundskolan, gym, skidorter etc, omedelbart.

Att stänga skolor trodde jag också på tidigare. Men det är bara se alla gymnasieelever och studenter som springer runt och fikar och träffas i grupper. Många verkar se detta som ett extra lov. Håll grundskolorna öppna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Nej, tegnell har fel i allt han sagt.

Följ Tegnell, som går i samma spår som Italien dvs gör bara saker när det är försent, så blir skadan på ekonomin 10x så stor och antalet döda 10x.

Folj Korea, Singapore, Kina och du minskar med 90%.

Dumma idiot!

Det förutsätter att man kan införa de åtgärder som behövs för att hindra smittan att spridas utan påverkan på ekonomin över ett antal års tid. Eller tills dess att ett vaccin finns tillgängligt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Nej, det är inte alls vad jag talar om.

Jag tror kanske det är enklara om Dr. Osterholm svarar på det här, videolänk nedanfor.

https://youtu.be/E3URhJx0NSw?t=5414

"China injected its first coronavirus #vaccine to volunteers on Saturday. The first group of volunteers for the experiment is limited to permanent residents in Wuhan, aged between 18 and 60 years old."
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Sverige har ingen lock down.

Jag pratar om Italien, se kommentaren jag referar till innan du kommenterar är du snäll.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:

Det är uppenbart att Italien fuskar. Det är fortfarande en hel del människor som vistas ute. Det är TOTAL isolering som gäller, annars kan man lika gärna skita i det.

Sverige borde stänga ner all kollektivtrafik, grundskolan, gym, skidorter etc, omedelbart.

Och vi kräver att Kina visar riktiga siffror på antal döda. Hur kommer det sig att över 8 miljoner mobilanvändare försvinner under jorden bara mellan jan och feb?

https://twitter.com/jenniferatntd/status/1241025420562178050?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1241025420562178050&ref_url =https%3A%2F%2Fs9e.github.io%2Fiframe%2F2%2Ftwitte r.min.html%231241025420562178050
Citera
2020-03-21, 19:09
Medlem
"Carl-Fredrik Eriksson - EXPRESSEN
UTRIKES. Sjukhus i USA varnar för att de har så pass lite pengar att de inte kommer kunna betala ut löner om några veckor, rapporterar Washington Post. I värsta fall kan sjukhusen tvingas stänga samtidigt som antalet smittade av coronaviruset kraftigt ökar. "

Landet som envisas med att inte ha offentlig fri sjukvård..
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Spanien kommer få tuffa tider dom närmaste veckorna.

Sjukan verkar trivs vid Medelhavet.

Det sociala livet som leverne slår tillbaka.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Handlar inte om att Italien fuskar utan om att italienarna är dumma i huvudet, de ger folk och präster böter, läste tidigare i tråden om att fyrtiotusen italienare hade fått böter idag eller om det var igår.

Italien skulle nog behöva börja arrestera folk för att de största idioterna skulle fatta allvaret.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Klimatet känns mindre och mindre som ett argument, medans malariamedicin känns mer troligt.

Jag håller med om att klimatet är ett dåligt argument, däremot kan deras låga tal bero på att de testar sämre än t.om Sverige. Så många negrer som i normalfallet dör där nere varje dag i gör väl oxå så att få ens orkar undra över vad "denna neger dog av".

Det kunde ju vara solsting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in