2020-03-20, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Det där förstår jag redan och det är inget jag oroar mig över. Jag spekulerar i att marknaden kommer vända och "gamblar" på det med hävstång, givetvis tillkommer risker.

Ja, men hävstången kan ändras och du blir av med din vinst över natten.
Citera
2020-03-20, 12:05
Medlem
Hur kan börsen gå upp när Volvo har lagt ner?
Citera
2020-03-20, 12:07
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
DJ USA - 27% i år
DOW JONES - 30% i år
NASDAQ - 20% i år

Börsen verkar inte bry sig alls...

Så de nedgångarna är baserade på clairvoyanta investerare som sålde i förväg för att de förutsåg att Kalifornien skulle sättas i karantän, det är vad du menar?

För MITT inlägg handlade nämligen om just att börsen inte verkar bry sig om just den nyheten som släpptes efter stängning igår.
Citera
2020-03-20, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Jag håller med. Det man behöver fråga sig då är huruvida Kina är ärliga.

Kina har över 160 städer med över 1 miljon invånare. Kan inte vara några problem att dölja några fall där inte. Frågan är inte om Kina ljuger utan hur mycket dem ljuger.
Citera
2020-03-20, 12:15
Medlem
Nederlanders avatar
Köpte på mig lite Dustin group. Dessa säljer nu webbkameror och annat som bara den när alla ska jobba/studera hemmifrån.

Kollade deras hemsida och typ alla webbkameror var slutsålda samt leveranstider förlängda. I min värld betyder det köptryck
Citera
2020-03-20, 12:17
Medlem
Känns ändå lite sunt, på något sätt, att massor av låtsasjobb i löjliga branscher som fika-industrin, konferens-industrin, glittriga-modekläder-industrin, osv, rensas bort. Vi har byggt upp ett luftslott där för mycket av samhällsekonomin bygger på lånade pengar och onödig lyxkonsumtion.

Kan vara dags att investera i något mer jordnära. Här en lista på företag i potatisbranschen:

https://svenskpotatis.se/anslutna-foretag/foretag/

Citera
2020-03-20, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
Kina har över 160 städer med över 1 miljon invånare. Kan inte vara några problem att dölja några fall där inte. Frågan är inte om Kina ljuger utan hur mycket dem ljuger.
Vad skulle vinna på det?
Citera
2020-03-20, 12:19
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Ganska sågat av Dr Fauci igår på WH presskonferens, dels för dess förmåga och att det kommer ta lång tid med mer djupgående tester, sedan kommer efterfrågan inte på långa vägar kunna uppfyllas av utbudet.
Han gjorde i stort sett klart att det inte kommer att experimenteras med några nya mediciner, utan att det kommer att ta tid.
Det var Trump som kallade den "gamechanger" för att lite senare bli tillrättavisad av sin egen expert.

Han vill väl inte väcka falska förhoppningar - inga kliniska studier är ju klara. Det väl klokt.

Tillverkningen kan nog rampas upp ska du se. Det är en välkänd tillverkningsprocess.

Användningen i USA är som jag förstår det likadan som för Remdesivir i Sverige, där bara svårt sjuka får den.
Senast redigerad av Frontlinjen 2020-03-20 kl. 12:25.
Citera
2020-03-20, 12:31
Medlem
Produktionen som gynnar inhemsk semester borde ha en möjlighet att öka på sikt. Husvagn, båtar och camping osv. Även om världen skulle återgå inom kort, vill jag ändå tro att många väljer att semestra annorlunda framöver.

Vad finns det för branscher? Och hur tror ni att semestrandet påverkas framöver, även om det blir knapert i kassorna?
Citera
2020-03-20, 12:34
Medlem
Hur känner ni vad gäller att sitta med aktier över helgen denna gången? Jag tror ju egentligen på stadig uppgång nu, men å andra sidan känns det som high risk low reward även denna helg...
Citera
2020-03-20, 12:45
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Hur kan börsen gå upp när Volvo har lagt ner?

För att alla som är insatta inom aktiemarknaden vet vad som väntade volvo. För oss är det ingen nyhet att volvo stänger produktionen.
Citera
2020-03-20, 12:53
Medlem
EntitledMillennials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Han vill väl inte väcka falska förhoppningar - inga kliniska studier är ju klara. Det väl klokt.

Tillverkningen kan nog rampas upp ska du se. Det är en välkänd tillverkningsprocess.

Användningen i USA är som jag förstår det likadan som för Remdesivir i Sverige, där bara svårt sjuka får den.

Oavsett så är Sanofi ett väldigt stabilt bolag, den har inte mycket nedsida men stark uppsida om det visar sig att medicinen är effektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in