2020-03-20, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Jag tror det är för tidigt. Rusningen idag är trevlig för de som sitter kvar men hade jag suttit kvar så skulle jag personligen se detta som en chans att kliva av.

Sverige, precis som US, ser inte riktigt allvaret och långsiktigheten i detta som sker nu. Väldigt snart kommer allvaret att vara tydligt nog.

Jag sticker ut hakan och gissar att vi ska ner mer, rejält mer.

Kinas nedstängning var absolut effektiv och de börjar komma igång igen. Frågan är om de startade lite lite för tidigt och får se en andra våg.

Vad tror ni?

Jag tror de har råkoll, men såklart kan det slippa igenom smittade individer även i deras nät.

Andra vågen tror jag blir i höst. Det räcker ju där att man tappar kontroll varsom och att det börjar om, det behöver inte spridas från Kina då.

Där kan det komma en dubbeldipp, men det blir från ganska höga nivåer.

Vi får ett W-liknande förlopp istället för V eller kanske U.

Men i det läget är vaccinet nära i tid så... sedan är det över.
Citera
2020-03-20, 11:08
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Mera frågor.
Varför är Swedbank - 2,8 % nu?
För att dom fick 4 miljarder kronor i böter. Om boten kommit från klar himmel så hade kursen fallit 10ggr mer. Nu var marknaden förberedd och kursen påverkades knappt öht.
Citera
2020-03-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Se hur och varför de historiska börskrascherna uppkommer. Bolagens välmående agerar ryggraden i ett börsvärde.

Börsen är dock framåtblickande och brukar vända innan fundamenta slår igenom i den reala ekonomin.

Det är oerhört komiskt när folk talar om framtiden som om dom kunde förutspå den genom enstaka cherry-pickade ögonblicksbilder.

Vad vi vet säkert här är att varken du eller nån annan vet.
Citera
2020-03-20, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handkrem
Men så har det pratats sedan tre veckor tillbaka här på flashback. J

Och vi har haft rätt. Bara kolla kurvorna.
Citera
2020-03-20, 11:26
Medlem
Frontlinjens avatar
När den första kliniska studien som visar på att detta läkemedel är effektivt för att behandla äldre/personer i riskgrupper kommer så kommer det bli rusning på börsen:

Citat:
Other than its direct antiviral activity, HCQ is a safe and successful anti-inflammatory agent that has been used extensively in autoimmune diseases and can significantly decrease the production of cytokines and, in particular, pro-inflammatory factors. Therefore, in COVID-19 patients, HCQ may also contribute to attenuating the inflammatory response. In conclusion, our results show that HCQ can efficiently inhibit SARS-CoV-2 infection in vitro. In combination with its anti-inflammatory function, we predict that the drug has a good potential to combat the disease. This possibility awaits confirmation by clinical trials. We need to point out, although HCQ is less toxic than CQ, prolonged and overdose usage can still cause poisoning. And the relatively low SI of HCQ requires careful designing and conducting of clinical trials to achieve efficient and safe control of the SARS-CoV-2 infection.

https://www.nature.com/articles/s41421-020-0156-0

För om riskgrupperna plötsligt går att behandla utan 1-2 månaders intensivvård blir det inget större problem även med en större spridning.
Citera
2020-03-20, 11:31
Medlem
kattsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hur kommer det sig att utvecklingen över tid (senaste månaden) ser liknande ut på "ditt" guld som på aktier.
Nu är jag enbart en glad amatör men för egen del så ligger jag i skrivande stund ca +5% på Xetra och +36% på min x16 Bull för guld då jag köpte efter kraschens värsta fall. Kollar man på 2008 krisen så sjönk guld kring 30% till en början för att sedan öka med nästan 300% och jag tror att det har att göra med att stora guldägare (banker, riksbanker, miljardärer) säljer guld för att täcka upp sina övriga förluster. Efterfrågan på fysiskt guld och silver (coins, bars) på sidor som libertysilver är skyhög just nu och priset likaså.
Citera
2020-03-20, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
När den första kliniska studien som visar på att detta läkemedel är effektivt för att behandla äldre/personer i riskgrupper kommer så kommer det bli rusning på börsen.

Om någon har likvider att handla för dvs..

https://www.realtid.se/spiltan-lannebo-och-seb-stanger-fonder-uttag
Citera
2020-03-20, 11:35
Medlem
Maduros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Mycket beror nog på Kina i nuläget när man tänker efter. Blir det en andra våg där så kommer det att bli en fullständig börskrasch.

Om det fortsätter att se stabilt ut där så lär vi sakta men säkert fortsätta uppåt.

Folk säljer inte så länge det ser bra ut i Kina.

Jag håller med. Det man behöver fråga sig då är huruvida Kina är ärliga.
Citera
2020-03-20, 11:38
Medlem
happilappis avatar
Sälj varje rally. Kan finnas lite mer uppsida men nersidan är ett stort svart hål i jämförelse.
Citera
2020-03-20, 11:40
Medlem
Norges centralbank sänker styrräntan till 0,25 procent från tidigare 1,00 procent. Ytterligare sänkningar utesluts inte.

Snart minusränta
Citera
2020-03-20, 11:48
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Inte ett enda nytt fall av corona bland 1.4 miljarder människor i Kina.

Nej för det har inte världen råd med
Citera
2020-03-20, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
När den första kliniska studien som visar på att detta läkemedel är effektivt för att behandla äldre/personer i riskgrupper kommer så kommer det bli rusning på börsen:

https://www.nature.com/articles/s41421-020-0156-0

För om riskgrupperna plötsligt går att behandla utan 1-2 månaders intensivvård blir det inget större problem även med en större spridning.

Ganska sågat av Dr Fauci igår på WH presskonferens, dels för dess förmåga och att det kommer ta lång tid med mer djupgående tester, sedan kommer efterfrågan inte på långa vägar kunna uppfyllas av utbudet.
Han gjorde i stort sett klart att det inte kommer att experimenteras med några nya mediciner, utan att det kommer att ta tid.
Det var Trump som kallade den "gamechanger" för att lite senare bli tillrättavisad av sin egen expert.
Senast redigerad av pe11e 2020-03-20 kl. 12:08. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in