2020-03-20, 10:34
Medlem
tremades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nu är jag frågvis igen.
Varför skulle olja gå upp när oljekonsumtionen ständigt minskar i spåren av corona?
Jag fattar att Saudi inte kan hålla på att dumpa hur länge som helst, men ändå, efterfrågan minskar vartefter världens länder stänger ner.
Jag bettar bara. Tror producenterna kommer sänka produktionen.

Ligger +75% nu, kanske dags att sälja.
Citera
2020-03-20, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine

Jag förstår inte varför du svarar mig, för det enda du svamlar om är dina känslor och högst subjektiva åsikt. Jag efterfrågar en fundamental analys över varför ”det börjar plana ut ” varken du eller någon annan har ens varit i närheten av konkreta belägg för detta.

Hur ska man kunna svara med fundamenta när börsen styrs av känslor och ingen vet hur fundamenta ser ut eller kommer att se ut?
Citera
2020-03-20, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ingen aning och ingen aning.
Jag hoppas, till skillnad från många andra på FB, att.vi slipper fler störtdykningar. Jag sörjer med alla äldre långsparare som sett stora delar av sin framtida pension gå upp i rök.

Tack för svar men det var egentligen den tvärsäkre bluberry jag citerade och ställde frågan till
Citera
2020-03-20, 10:41
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag gissar att den inte är det, med tanke på vad han skriver:

Du verkar ganska säker. Två korta frågor:

När tar nästa störtdykning vid?

Hur långt ner ska vi innan vi träffat botten?
Om jag fattat det rätt så är 1240 en "botten" som inte bör passeras för att undvika fortsatt ras i Stockholm.
Citera
2020-03-20, 10:46
Medlem
handkrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Svenska folket (och största delen av västvärlden) har inte ens fått första smällen än. I Sverige beräknar vi inom vården att smällen kommer tidigast söndag eller måndag. Därefter blir det åka av.
Då kommer folk prata och bli oroliga, var så säker.
Men så har det pratats sedan tre veckor tillbaka här på flashback. Jag tycker det verkar som svenska folket gör ett enormt bra jobb med a minimera smittspridningen.
Citera
2020-03-20, 10:51
Medlem
Citat:
Nu är jag frågvis igen.
Varför skulle olja gå upp när oljekonsumtionen ständigt minskar i spåren av corona?
Jag fattar att Saudi inte kan hålla på att dumpa hur länge som helst, men ändå, efterfrågan minskar vartefter världens länder stänger ner.

Därför att Kina, Korea och Japan börjar rassla igång igen så smått??
Citera
2020-03-20, 10:56
Medlem
Maduros avatar
Jag tror det är för tidigt. Rusningen idag är trevlig för de som sitter kvar men hade jag suttit kvar så skulle jag personligen se detta som en chans att kliva av.

Sverige, precis som US, ser inte riktigt allvaret och långsiktigheten i detta som sker nu. Väldigt snart kommer allvaret att vara tydligt nog.

Jag sticker ut hakan och gissar att vi ska ner mer, rejält mer.

Kinas nedstängning var absolut effektiv och de börjar komma igång igen. Frågan är om de startade lite lite för tidigt och får se en andra våg.

Vad tror ni?
Citera
2020-03-20, 11:00
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Du resonerar riktigt noobigt, hur gammal är du?
Swedbank fick igår kväll 4 miljarder kronor i böter, kursen påverkades knappt öht. Varför? För att det redan var inprisat, marknaden kände till att boten skulle komma, men inte den exakta summan.
Mera frågor.
Varför är Swedbank - 2,8 % nu?
Citera
2020-03-20, 11:00
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Hur ska man kunna svara med fundamenta när börsen styrs av känslor och ingen vet hur fundamenta ser ut eller kommer att se ut?

Se hur och varför de historiska börskrascherna uppkommer. Bolagens välmående agerar ryggraden i ett börsvärde.
Citera
2020-03-20, 11:01
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Mera frågor.
Varför är Swedbank - 2,8 % nu?

Fast igår var det upp, det är bara gröna siffror som räknas enligt förståsigpåarna
Citera
2020-03-20, 11:02
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Jag tror det är för tidigt. Rusningen idag är trevlig för de som sitter kvar men hade jag suttit kvar så skulle jag personligen se detta som en chans att kliva av.

Sverige, precis som US, ser inte riktigt allvaret och långsiktigheten i detta som sker nu. Väldigt snart kommer allvaret att vara tydligt nog.

Jag sticker ut hakan och gissar att vi ska ner mer, rejält mer.

Kinas nedstängning var absolut effektiv och de börjar komma igång igen. Frågan är om de startade lite lite för tidigt och får se en andra våg.

Vad tror ni?

Mycket beror nog på Kina i nuläget när man tänker efter. Blir det en andra våg där så kommer det att bli en fullständig börskrasch.

Om det fortsätter att se stabilt ut där så lär vi sakta men säkert fortsätta uppåt.

Folk säljer inte så länge det ser bra ut i Kina.
Senast redigerad av Talespin 2020-03-20 kl. 11:05.
Citera
2020-03-20, 11:03
Avslutad
Inte ett enda nytt fall av corona bland 1.4 miljarder människor i Kina.
Senast redigerad av pe11e 2020-03-20 kl. 11:05. Anledning: Rättning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in