Citat:
Ursprungligen postat av
Bollkalle70
Det är ju tämligen uppenbart att folk inte vill tjäna pengar på riktigt i denna tråden
Det finns olika sätt att tjäna pengar på börsen, min strategi är att gå in hårt i krascher (i de bolag jag tror på!) och det har fungerat för mig historiskt, medan andra håller sig utanför, vissa säljer osv. Men...
Citat:
Ursprungligen postat av
Bollkalle70
Har du nåt bra tips på var man kan hitta information om buffett/berkshire agerande just nu
...det viktiga är att ha
en strategi och hålla sig till den, och som svar på din fråga: Buffett gör ingenting annorlunda nu jämfört med när det inte kraschar eller krisar. Han har en strategi som på ytan är ganska enkel: Hitta världens bästa bolag och fortsätt investera i dessa. När de är billiga - köp mer (oavsett orsak).
Det viktiga är vidare att inte låta sig
utvärderas av marknaden. Att du köper något som går ner 90% betyder inte att det du köpt är dåligt. Kolla Avis Budget Group (CAR) januari 2009 - ner från 60 USD till 60 cent. Hade du sålt i januari 2020 hade du gjort 75x pengarna - en miljon hade blivit 75. Men hade du verkligen köpt den januari 2009?
Det är här strategin är så viktig. Glöm kurserna. Tror du på bolagen? Köp. Tror du inte på dem? Köp inte. Du ska styras av din tro på bolagen, din värdering av deras verksamheter osv, inte av deras kurser på börsen. Sedan...
Citat:
Ursprungligen postat av
Bollkalle70
Nä bästa tipset nu är väl att köpa powercell
Där har hela ledningen vräkt ut sina aktier senaste tiden
Plocka hem vinst , nä nä
Ska väl bygga nytt hus eller nåt brukar det heta
Lurendrejeri på hög nivå , på gränsen till kriminellt enligt mig
... ska även tilläggas att i såhär kraftiga nedgångar så kan man "kasta pil" på kraftigt röda dagar - det mesta studsar upp.
PS. Jag har en horisont på 10+ år och skiter fullständigt i om allt gått ner ytterligare 90% om 1 år.