2020-03-20, 00:37
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Dr. Cheng förklarar hur vitamin C kan motverka effekterna av covid19. Detta känns helt spontant logiskt och vettigt i resonemanget för en lekman i.a.f. Käkat berocca länge, den dagliga dosen är 500mg, utöka den kanske inte är så smart, då den innehåller en hel massa annat som kanske inte är så bra att överdosera. Får kolla upp om det finns ren C vitamin på apoteket, vad har man att förlora, eventuell njursten går ju att behandla.

NCP(Novel Coronavirus Pneumonia) and Vitamin C
https://m.youtube.com/watch?v=TC0SO9KDG7U

OMNS Chinese edition editor Dr. Richard Cheng is reporting from China about the first approved study of 12,000 to 24,000 mg/day of vitamin C by IV. The doctor also specifically calls for immediate use of vitamin C for prevention of coronavirus (COVID-19).
https://williambowles.info/2020/03/03/china-treating-coronavirus-covid-19-with-intravenous-vitamin-c/

Rekommenderad daglig dos: Vuxna 75 milligram.

Förgiftning: C-vitamin kan inte överdosera med vanlig mat men se upp med kosttillskott i alltför höga doser över 2 gram (2000 mg). Höga intag från kosttillskott verkar kunna öka risken för njursten

Ren c-vitamin kan du köpa på valfri affär alternativt i storpack från annat ställe, går under namnet askorbinsyra. Och c-vitamin motverkar uppkomsten av njursten. 75miligram/dag kommer man inte långt på. Minst 3-5gram, helst till tarmtolerans.

http://www.doctoryourself.com/cathcart_C_summary.html
Citera
2020-03-20, 00:37
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Satan i gatan. Det här talas det tyst om i media...Med 1% menar du då den 1 % av jordens rikaste? Hur ska vi förbereda oss?

Japp! Ja du, det är lite försent nu, men guns & ammo funkar! Lite försent för det med då Beretta-fabriken i Italien fick stänga pga corona, förra veckan. Men, vi får se, allt kan hända - det här är en helt ny situation, vi har inte varit med om något liknande sen andra världskriget, vi överlevde det med. Fast då tog vi hjälp av... nazisterna! Det enda vi lär oss av historian är att vi inte lär oss något av historian. Det är en facepalm på den faktiskt!
Citera
2020-03-20, 00:38
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Då måste kompetensen vara låg hos dem mtp på alla bakvända utsagor han kommit med. I kommentaren till det du kommenterade insåg han hur det låg till först när han såg den nya brittiska rapporten.
En rapport som väl bekräftade det många redan visste eller anade.
Hade BoJo sagt att vi borde flyga till månen baserat på nån rapport hade Tegnell tagit det till sig - så jäkla korkad är han.
Vad är det du menar Tegnell har backat på efter rapporten?
Citera
2020-03-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Alternativt köpa nässköljare på apoteket

https://www.apotekhjartat.se/produkt/nasaline-nasskoljare/?gclid=CjwKCAjwsMzzBRACEiwAx4lLG7jBUmwcwo6ge0IjIhP 4JkSRKQ-A2Dz6zD97xwhd9rkZAMjlY5nKKBoCbXgQAvD_BwE

Kanske bättre råd men mindre förortsninja/husmor.
Citera
2020-03-20, 00:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Vi pratar alltså om Corona nu. Cdc:s sammanställning.
Det var inte så jag uppfattade det inlägg jag svarade på men jag hade kanske fel. De som ligger på sjukhus i USA är väl de som har en fin försäkring. Det säger inte så mycket om något annat. Där behöver de inte bry dig om triage, de kollar bara vem som kan betala för sig. Rikast vinner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, rökning är även här en riktigt otrevlig riskfaktor. Viruset orsakar vätskebildning i lungorna vilket försämrar syresättningen - man skulle kunna säga att rökning amplifierar den effekten. Mer skräp i lungorna, och ännu sämre syresättning.

De som röker har aldrig haft ett bättre tillfälle att sluta.

Hur är det med koks? Måste man sluta med det också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Folk pratar om pengar hela tiden.

Förstår ni ens hur mycket det här kalaset kommer att kosta om man drar ut på det hela?

Om man är ute efter den mest ekonomivänliga strategin så bör man göra som Kina. Man drar bort plåstret snabbt.

Ja exakt. Kina har visat hur detta skall hanteras. Visst har det varit jobbigt ett par månader men nu är det över och ekonomin kan återhämta sig.
Den som tror att man på något sätt kan hoppa över viruset och köra på som vanligt kommer bara att lura sig själv. Viruset är obevekligt och skadar samhället hur man än gör. Att bara låta det spridas kommer inte att gynna ekonomin. Det är mycket effektivare att stänga ner en kortare tid och sedan när man har fått kontroll försiktigt låta saker återgå till det normala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Har ju inte börjat än...

Jag har suttit i karantän sedan mitten på januari så för mig har det pågått ett tag
Citera
Medlem
Mitt förra inlägg är redan borta i mängden så jag skriver ett nytt där jag lägger till att jag alltså troligen är smittad och det utan att ha umgåtts med någon sjuk och ingen med symptom. Faktiskt umgås jag nästan inte med någon person - åker till jobbet kollektivt där jag sitter ensam, och åker sedan hem. Har varit noga med att tvätta händerna.

De här desinformatörerna som Agnes Wold , Grieski med mera har alltså fel när de säger man bara blir sjuk genom längre möten.

Jag har själv tidigare blivit sjuk genom kollektivtrafik så det kan man bevisligen bli! Har ej varit sjuk på länge pga jag är mer försiktig nu (så fort någon luktar sjukdom, hostar, nyser, verkar sjuk, byter jag plats) så jag har inte varit sjuk på några år nu. Corona är alltså betydligt mer smittsamt. Egentligen vet vi ju redan det men de statliga desinformatörerna verkar ha sin egen logik eller så ljuger de avsiktligt.
Citera
2020-03-20, 00:40
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jag spekulerar på ett diskussionsforum - måste vara tillåtet, eller faller misstanken inte dig i smaken? Smittspridning måste väl ändå tillhöra tråden? Varför tror du de slutat med smittsökningen och testerna?
Låter lite orimligt vara samt att det finns en konspirationstråd.

Nu när vi har samhällsspridd smitta fungerar inte spårningen och testerna är inriktade precis där de behöver vara. Med större kapacitet hade vi kunnat testa allmänheten, men till liten nytta.
Citera
2020-03-20, 00:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Att viruset verkar djupt nere i lungorna handlar visst om att där finns de receptorer det binder till för att kunna ta sig in i cellerna. Flimmerhåren för slem uppåt. Den torra luften gör det visst lättare för viruset att överleva. Man hoppas att värme och fukt under domaren minskar spridningen.

Det som förs uppåt måste rent logiskt komma nerifrån.

Produceras kanske mycket slem i de nedre delarna av lungorna, och det finns ett samband med mängden viruspartiklar och kalibern på symptom, mer virus --> sjukare.

Koncentrationen viruspartiklar vs mottaglighet bestämmer om ditt immunförsvar kan slå ihjäl skiten eller överrumplas, så att säga.

Den torra luften gör dina slemhinnor torra, skyddsbarriären försämras, viruset når cellerna lättare.
Citera
2020-03-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Jag har suttit i karantän sedan mitten på januari så för mig har det pågått ett tag

Är du smittad eller riskgrupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in