2020-03-19, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Du har en jävla tur som finns till p.g.a dem ärthjärna! När det blir din tur hoppas jag att det har blivit ännu mer omänskligt, ingen kommer sakna såna som dig.

Säkert inte, eller vem vet
Citera
2020-03-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Att Europa gått om Kina beror dock på andra anledningar. Kina hade en utmärkt strategi, och tog till de åtgärder som krävdes. Här tog man det inte seriöst, och inte ens nu har man vidtagit vad som krävs i något europeisk land, minst av alla i Sverige.

Man kan likna det vid att Kina hade en utmärkt målvakt som lyckades stoppa 99 bollar av 100, medans Europa har en sämre målvakt som i medel lyckas stoppa ungefär 40. Förutom Sverige som saknar målvakt, vi får hoppas på att skytten missar så många bollar som möjligt helt enkelt.

Kunde inte hålla med mer, väl uttryckt!
Citera
Medlem
Citat:
Att Europa gått om Kina beror dock på andra anledningar. Kina hade en utmärkt strategi, och tog till de åtgärder som krävdes. Här tog man det inte seriöst, och inte ens nu har man vidtagit vad som krävs i något europeisk land, minst av alla i Sverige.

Man kan likna det vid att Kina hade en utmärkt målvakt som lyckades stoppa 99 bollar av 100, medans Europa har en sämre målvakt som i medel lyckas stoppa ungefär 40. Förutom Sverige som saknar målvakt, vi får hoppas på att skytten missar så många bollar som möjligt helt enkelt.

Hur tror du spridningen i Kina blir nu när de lättar på. Karantänen.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
21-årig fotbollstränare död av corona

Tragiskt

https://www.friatider.se/21-arig-fotbollstranare-dod-av-corona

Fast han hade också blodcancer och var säkerligen sårbar.
Citera
Medlem
Citat:

Sverige kör väll något annat meta. Mer vi skiter i hur mycket målvakten släpper in utan kollar på hur mycket virus vi kan släppa in i en andra våg i andra länder.
Resten av världen står nu med hakan nere och undrar om vi är psykopater hela bunten...
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:

Att ha Tegnell i mål är ju som att ha en bollrädd målvakt.

Eller så mörkar Kina helt enkelt.
Citera
2020-03-19, 23:58
Medlem
sannes avatar
Är det 12 personer som dött nu? När jag gick från datorn var det 11.

Citat:
På torsdagskvällen hade tolv personer avlidit och över 1 400 personer bekräftats smittade av det nya viruset.

Någon som vet ?

https://www.expressen.se/nyheter/filosofer-tar-fram-riktlinjer-for-att-prioritera-patienter/
Filosofer ska hjälpa till med triangeringen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Kina ljuger om sina siffror.

Kina: 80.000 smittade - 3.200 döda
Italien: 41.000 smittade - 3.400 döda

Som du ser så stämmer inte dom kinesiska siffrorna. Dom är mörkade.

Ja det tror jag också, men om ett virus vore specifikt framtaget att angripa asiater borde inte européer drabbas så hårt.
Citera
Medlem
Snyggt jobbat av regeringen att man flyger in "svenskar" från marroco trots att man sagt att man inte skulle göra sådant....kul att veta att löfven&co gör vad man kan för att inte sprida det till hela landet....jävla dumskallar. Men det är klart, dessa människor kommer ju att få bästa vård möjligt om dom blir sjuka, till skillnad från oss andra som får klara oss själva i slutändan.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Hon som smittade mig hade haft hostan två veckor innan mig. Hon hostade dessutom upp någon underlig sak med blodådror i och hade exakt som mig, man hostar tills man nästan kräks eftersom det inte kommer upp något slem när man hostar. Det går inte att stoppa.
Den andre var en man. Han blev sjuk dagen efter vi hade träffats. Fick feber, huvudvärk och torrhosta men han blev frisk på en vecka.
Jag har haft två skov. Det första när det började var hemskt, satt i fler veckor. Hostattackerna avtog kunde gå fler timmar, till slut en hel dag och det kändes bättre ca en vecka. Sedan började det om igen med stickningar, kli i halsen, hes och torrhosta. Inte lika mycket nu men det känns tyngre över bröstet. Som att någon kramar åt.
Kvinnan som smittade mig hade också hosta i fler veckor som gick i skov. Hon mår bra nu.

Jag kan förstå om inte gamla och sjuka klarar av det.
Tack snälla för info!

Ber för att du också, likt väninnan, snart blir bra igen.
Citera
2020-03-19, 23:59
Medlem
23 januari sade Tegnell detta https://www.lakemedelsvarlden.se/nya-coronaviruset-ej-pandemirisk/

Sedan kommer ny kunskap till och ny kommer och ny kommer.... ISTÄLLET för att tänka framåt!! Varför kunde ni inte tänkt framåt redan innan? Alla med.sunt förnuft kunde se detta hända.

Men försök att tänka framåt nu då. Sitt inte och bedöm dag för dag när katastrofen redan är ett faktum.

Ni som menar att ekonomin är ett problem ja det är den men det är för att ni är giriga människor som hela tiden vill ha gratis grejer. För ni har väl lån och annat fast att ni inte är.i närheten av några säkerheter. Systemet är korrupt, koronan råkade bli dess fall.
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-03-20 kl. 00:03.
Citera
2020-03-19, 23:59
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Det är så jäkla egoistisk att bunkra enligt lilla mig

Fast om du har flera barn och ansvar för äldre. Varje gång du går till affären så utsätter du dig för smitta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in