2020-03-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Det är så jäkla egoistisk att bunkra enligt lilla mig
Det kan vara det, men den du tror bunkrar kanske i själva verket förbereder sig för att supporta en storfamilj eller pensionärer i bekantskapskretsen.

Om tillgången på mat är god, som myndigheterna påstår, är det inte ganska bra att handla mycket mat nu, så att man slipper exponera sig för smitta genom frekventare butiksbesök? Och om man själv bär på smitta: riskera smitta andra vid varje butiksbesök?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Jag skulle nog inte säga att det irriterar huden, men diskmedel torkar ut huden, vilket kan leda till irriterad hud. Men det är ju en petitess, är huden torr är det bara att smörja händerna med miniderm eller nån annan återfuktande hudkräm.
Handdiskmedel syftar väl på att man diskar för hand med det, inte att man diskar händerna med diskmedlet.
Men absolut, ju starkare detergent, desto renare händer.
Ja natuligtvis innebär det att det är ämnat för att dika med händerna.

Men man skulle nog inte få så mycket handdiskmedel sålt om det vore väldigt aggressivt mot huden.

Nu har jag sällan problem med huden eller infektioner osv. öht. Andra kanske gör alternativa erfarenheter, det är ju fullt möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Hm. Ja då är det ju svårare. Vanliga våtservetter då, är de också slut där du handlar? De funkar ju bra att tvätta bort det mesta med så länge de är fuktiga.

Ja, alltså tvål hade jag redan. Nåt jag har börjat undra, för övrigt, är att om folk inte brukade tvätta händerna innan, eftersom det helt plötsligt blev sån förbannad efterfrågan på det. Vad jag behöver göra nu är att diska, och det blir lite svårt att göra med våtservetter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Lindriga symptom är även ganska diffust, om man utgår från medicinska termer av milda symptom så kan man ändå må riktigt jäkla uselt och under lång tid.
Japp. Enligt NY Times (eller om det var The Guardian) är definitionen mer eller mindre: behöver patienten syrgas? Allvarligt fall. Behöver patienten respirator, eller går hen mot kollaps i ett/flera organ? Kritiskt fall. Resten, allt ifrån nästintill asymptomatiska fall till de med lunginflammation, räknas in som milt
Citera
2020-03-18, 00:29
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Nu är det inte ett vaccin, men en professor i smittskydd i Frankrike, Didier Raoult, har experimenterat med en malariamedicin som har visat sig snabba upp läkeprocessen för coronaviruset.
Resultatet bekräftas även av amerikanska vetenskapsmän som har visat att det även kan fungera i preventivt syfte.
Men det kanske har nämnts tidigare i tråden. Här är i alla fall två svenska professorer som skriver om att Klorokin bör sättas in mot äldre och som är kritiska till senfärdigheten. https://www.gp.se/debatt/sverige-har-gravt-missbed%C3%B6mt-riskerna-med-det-nya-coronaviruset-1.24995700

Sverige har redan börjat använda det läkemedel som visat sig funka bäst.

Läs mitt inlägg här
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Så blir det nog ja!

Och det är definitivt rätt åt oss!!
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
21-årig fotbollstränare död av corona

Tragiskt

https://www.friatider.se/21-arig-fotbollstranare-dod-av-corona
Citera
2020-03-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Kanonfin karta över C19s virusspridningen world wide
TIPS Lägg in den som din signatur så är det bara att klicka på länken när du dyker upp!

Tack det var skoj att höra.

Just nu laddar jag dock upp uppdaterade men som ny URL varje gång.

Om det finns något smidigt sätt att ladda upp karta om och om igen till exakt samma URL så tar jag gärna emot tips.

Här är förresten den senaste uppdateringen jag gjort
https://i.ibb.co/mhHyV3Z/COVID19-20200317-4.png

Ska lägga den senaste URL-en i min signatur och sedan bara ändra signaturen varje gång jag laddar upp ny karta kanske?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Anders Tegnells blick mot reportern när han frågar om den berömda brittiska rapporten.

Obetalbar. Det var rent och skärt hat mot reportern. Tengil.
Jag skulle bli så glad om han fick ett fullt utbrott i tv, gärna direktsändning. Den mannen, allt han gör är amatörmässigt.
Snälla GudAllahJehovaTorCthulhu, låt honom få ett rejält utbrott i tv så alla ser att kejsaren är naken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Vart hittar man de italienska siffrorna för dagen?
+345 tirsdag. Her https://www.worldometers.info/coronavirus/
Mandag hadde Italia 349 dødsfall.
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Jag tänker att det blir så här. Media skriver att människor bunkrar toapappet tex och det gör att människor omedvetet tänker. Oj jag måste nog också bunkra toapapper. Toapappret blir ett måste
"Nu måste jag också bunkra toapapper innan det tar slut eftersom alla andra bunkrar toapapper"
Det blir en startsignal när media skriver om det. Det kanske ekar i huvudet. Toapapper, toapapper, toapapper.
Och så ser man folk komma med stora paket med toarullar också.
Inte vet jag. Har inte bunkrat något.
Folk blir konstiga i huvudet när något sådant här händer. Tänker inte riktigt. Man ser vad andra gör i stället.
Klart som fan man måste ha rövpapper när man bunkrat så mycket mat...eller hur?
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Är folk dumma i huvudet eller är de dumma i huvudet?! All jävla handdesinfektion är slut överallt och antagligen bryr sig inte samma idioter som annars sprider sjukdomar om oss som har kroniskt sjuka omkring oss. Hoppas fan att asen som medvetet gör slut på produkter i överdrift, blir allvarligt sjuka istället!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in