2020-03-19, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Mkt spännande. Hur har du kommit fram till detta?

Läste fupen!
Citera
2020-03-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoCashAsh
Läste fupen!

Jo men tex att SD stått och spanat på LW, hur kom du fram till det? Fupen e ju väldigt stor, så om du kan vara mer specifik så kan man själv läsa in sig lite på just detta perspektiv.
Citera
2020-03-19, 23:10
Medlem
Citat:
Addera HD i ekvationen så klarnar det nog. Jag tänker så här, att HD har ställt som ultimatum till SD att göra sig av med LW INNAN dom åker till USA, innan dess så är hon ej tillgänglig och "ledig".
Då får vi förklaringen på det sms som SD skickar på natten till HD, det är därför som HD redan tidigt på tisdagsmorgonen vet att LW är död.

"Detta var för dig" typ. Hämnden är Ljuv, sade Dalarö-mördaren. Undrar vad HD har tänkt sig för SD?
Sedan skilsmässan har hon haft ekonomiskt strypkoppel, kommer hon nöja sig med det? Det är Frågan.
Citera
2020-03-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Jo men tex att SD stått och spanat på LW, hur kom du fram till det? Fupen e ju väldigt stor, så om du kan vara mer specifik så kan man själv läsa in sig lite på just detta perspektiv.

Det är väl den enda rimliga förklaringen, han vill ju förvisa sig om att hon kommer ensam till mötesplatsen, och inte vill bli sedd innan kusten är klar så att säga.
Citera
2020-03-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men HD är ju inte målsägare i fallet?🤔 Nej, nu har du snurrat till det.

Visst hade hon en advokat då hon häktades men nu är hon ju avskriven så den advokaten lär ej längre ha nåt uppdrag kopplat till HD.
Nog är hon nu ensam alltid.
Ensam med sitt samvete.

SD advokater torde vara på hennes Suda eftersom de kallat henne i två timmar. Hon kommer inte gå emot hennes master, som en lydig slavinna.
Citera
2020-03-19, 23:17
Medlem
Citat:
Det är väl den enda rimliga förklaringen, han vill ju förvisa sig om att hon kommer ensam till mötesplatsen, och inte vill bli sedd innan kusten är klar så att säga.

Finns det något i FUP som tyder på att hon hade ett sådant samtal då hon tassade runt där hon tassade runt?
Citera
2020-03-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, du har ju hennes stämningsansökan till att börja med och vad hon försöker visa med den och sedan har du ju det material som vi kallar FUP, det är ju vad advokaterna har att jobba med så det skulle ju förvåna dem en hel del om det visar sig att i åklagarens slutplädering så framkommer ett helt annat motiv än vad hon påvisat i stämningsansökan och FUP.

Skulle jag vara försvarare så skulle i alla fall jag protestera högt och ljudligt, blir liksom svårt att försvara någon om man inte vet vad man ska försvara den emot.

Så jag anser att vi redan vet åklagarnas motivbild och den är "våld i nära relation".
Så uppfattar jag med rättsordningen. Man kan inte ställas till svars med mindre.
Citera
2020-03-19, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ju helt uppenbart att ni från kyrkans håll gärna skulle vilja sätta dit ateisten SD för mordet. Men när det sedan kommer till att argumentera sakligt för er uppfattning så lyckas ni ju inte bättre än polis, åklagare och slaskmedia.

Han sätter dit sig själv, ser du fortfarande kallar två poliser för lögnare. Fan vad härligt leva som dig. Ignorera allt som går emot ens teorier. Inte förstöra en teori med fakta.
Citera
2020-03-19, 23:25
Medlem
Citat:
Addera HD i ekvationen så klarnar det nog. Jag tänker så här, att HD har ställt som ultimatum till SD att göra sig av med LW INNAN dom åker till USA, innan dess så är hon ej tillgänglig och "ledig".
Då får vi förklaringen på det sms som SD skickar på natten till HD, det är därför som HD redan tidigt på tisdagsmorgonen vet att LW är död.

Min egen teori med. Att det skulle vara klart innan resan till USA. HD var styrande och SD hade inga problem att utföra det då det i vågskålen låg en återförening med HD.
Därav även den i situationen ökade samvaron mellan HD och SD som "bevis" för att de visste att det skulle bli de 2 igen, nu utan inblandning av LW som var rena fällan för återfall annars.
Citera
2020-03-19, 23:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Han sätter dit sig själv, ser du fortfarande kallar två poliser för lögnare. Fan vad härligt leva som dig. Ignorera allt som går emot ens teorier. Inte förstöra en teori med fakta.
Jag tror inte att någon har ljugit här. För övrigt är det väl bara en polis kvar nu vid åklagarens sida, och det är Mikael Nyqvist. Men på vilket sätt menar du att han i så fall ljuger:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/sa-kommenteras-mordutredningen-av-polis-och-aklagare
Citera
2020-03-19, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ju helt uppenbart att ni från kyrkans håll gärna skulle vilja sätta dit ateisten SD för brottet. Men när det sedan kommer till att argumentera sakligt för er uppfattning så lyckas ni ju inte bättre än polis, åklagare och slaskmedia.

SD har själv satt sig riktigt rejält i smeten och lär få mycket svårt att ta sig ur den.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-03-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns det något i FUP som tyder på att hon hade ett sådant samtal då hon tassade runt där hon tassade runt?

Tyvärr så memorerade jag inte vilken aktbilaga den va i, men det kanske går att söka på datumet 11/5 eller på blixtnedslag kanske, och har för mig att det var nån med namnet Jonas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in