2020-03-19, 21:42
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Självklart är det inget att leka med. Om smittan sprids till en stor del av befolkningen så kommer mortaliteten öka flera gånger för vuxna i alla åldersgrupper.

Ändå måste man på något sätt även titta på den absoluta risken. Låt säga att en femtiårig man normalt har 0,3% risk att dö inom ett år av vad som helst. Har han 1,5% risk att dö av coronaviruset så är det en stor relativ riskökning. 500% ökad risk!!!!

...ändå kanske man inte behöver få total panik över risken på 1,5% att dö nu?
Man behöver inte få panik, men folk får panik.
Jag känner ingen panik för min skull men ser klart och tydligt att hela samhället är i panik.
Politiker, sjukvård, skolor, arbetsplatser mm
Och inte minst media.
Helt naturligt att det blir panik när något nytt och farligt dyker upp.
Om vi inte fick panik och struntade i allt så skulle ingen hålla sig inne för symtom man till och med brukat gå till jobbet med.
Bra med lite panik men inte för mycket.
Citera
2020-03-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Tom Britton Professor iMatematisk Statistik har uttalat sig i Expressen-100000 smittade är hans skattning. Han blev avfärdad som idiot. Åsikter?
Tom har inte insyn hur testerna gick till. Men inte alls omöjligt!
Citera
2020-03-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag rekommenderar er som tvivlar att åka till KS Huddinge gå till skylten där det står endast bokade Coronapatienter/tester. Titta på vilka som blir testade. Inte en enda vit person sitter där.

Fäster det lättare på gult och brunt måntro ?
Citera
2020-03-19, 21:44
Medlem
Vad förbannad man blir på Ski Star och alla djävlar i svenska fjällen som rycker på axlarna åt detta och kör på som vanligt.

Ryktet säger, OBS RYKTE, att det åker folk söderifrån som sitter i "karantän" från jobbet och istället drar till fjällen och skor sig iom inget sjukintyg behövs.

Till alla er, OBS OM RYKTET STÄMMER, hoppas ni blir sjuka så in i hel**** och att respiratorn stängs av!

Till Ski Star har jag bara en hälsning, dra åt hel**** era pengakåta djävlar.

Vad säger ni andra, överreagerar jag? Tycker det är ofattbart helt enkelt, alla måste ta sitt ansvar.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Nu var det ingen vetenskaplig studie som påvisade detta utan endast en sammanställning av myndigheterna.

Bevisa att influensa har 30 gånger högre dödlighet än Covid-19 tack

Jag såg ett helt annat nyhetsinslag från sjukhus i Italien inavel-troll.
Fram med källa på det!!
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Kan doktor Tengele bara avgå.
Anders Tegnell tillbakavisar kritiken och framhåller att kunskapsläget förändras från dag till dag. Han menar att Folkhälsomyndigheten har god kompetens att ta till sig både forskningsrapporter och nya rön.

– Vi är en myndighet på 500 personer med olika kompetenser. Det finns ingen annan som har en samlad kompetens som ligger på vår nivå.
En självgod viktigpetter och klåpare...
När SVT Nyheter frågar Joacim Rocklöv om språkbruket i mejltråden så säger han att han inte tycker det är lämpligt med en offentlig konflikt i en krissituation, och att detta förklarar skillnaden i tonfall.
doktor Tengele, en jävla idiot.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experter-kritiserar-anders-tegnell-i-intern-mejltrad-blodigt-allvar
Ja det är hans ansvar att han inte stoppade Vasaloppet med 116 italienska deltagare
Citera
2020-03-19, 21:45
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
De med symtom testas absolut inte. Vad har du fått det ifrån.
Du måste vara svårt sjuk och komma innanför sjukhusets väggar för att testas.
Ringer du 1177. Stanna hemma.
Ringer du 11313. Stanna hemma.
Ringer du vårdcentralen. Stanna hemma.
De vill inte ha dit dig. Testa får du se själv.

Ja så är det. Jag går sedan 1 år tillbaka till VC regelbundet. Nu heter det. Kom inte kom inte. Va fan gör dom där då. Dom har ju inga inneliggande.
VC: Du kan ringa.
Jag: Men jag lämnar prover varje månad. Det kan jag ju inte göra per telefon.
VC: Labbet är stängt. Men du kan komma då. Så ordnar jag ett prov. Sa läkaren till slut.

Tror jag ska hosta på henne när jag går dit.
Dom är ta mig fan rädda för sin egen del. Och jag är testad, och frisk, garanterad. Det vet dom. Mren måste komma dit för kontroll (CRP).

Blev nekad att ta bort tonsill i näsgången dagen innan operationen. För min egen skull sa dom. Tack!
Ja, jag gnäller.

F.ö. anser jag corona vara till 5% farlig och paniken till 95% farlig.
Citera
Medlem
Nu ska ni inte kacka så mycket på
Dr Tengele han är faktiskt den undebara anti mannen
no1 han gör faktiskt allting rätt fast fel.
Citera
Medlem
Zvennees avatar
Vad i helvete har vår regeringar ställt till med under de senaste åren???

Dom har totalt sabbat hela vår sjukvård och beredskaper på en kommande kris som denna
Ingen utrustning, totalt oförberedda, inga vårdplatser.

Noll framförhållning på att läget kan ändras i samhället.
Det känns som att dom bara haft fokus på kortsiktiga saker.

Alla skattepengar som kommer in, vad fan har de gått till egentligen ??

JÄVLIGT SKRÄMMANDE ATT DOM BLÅST HELA SVENSKA FOLKET
Citera
2020-03-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Vad förbannad man blir på Ski Star och alla djävlar i svenska fjällen som rycker på axlarna åt detta och kör på som vanligt.

Ryktet säger, OBS RYKTE, att det åker folk söderifrån som sitter i "karantän" från jobbet och istället drar till fjällen och skor sig iom inget sjukintyg behövs.

Till alla er, OBS OM RYKTET STÄMMER, hoppas ni blir sjuka så in i hel**** och att respiratorn stängs av!

Till Ski Star har jag bara en hälsning, dra åt hel**** era pengakåta djävlar.

Vad säger ni andra, överreagerar jag? Tycker det är ofattbart helt enkelt, alla måste ta sitt ansvar.
Går och tänka som följande. Varför ska de som inte är riskgrupper sitta inne? De i riskgruppen kan sitta inne så kan övriga leva som vanligt
Citera
Medlem
Talespins avatar
Faktum är att vi förmodligen måste göra som Kina för att få kontroll över det här.

Ja, det betyder att många företag kommer att konka, men vill vi få bort viruset eller inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Tegnell
Jag undrar hur många procent av bokstaven L ingår i ordet SKILLNADER?

Skriver på min padda och försöker vara till hjälp med den gedigna kunskap/utbildning jag besitter inom statistik och statistiksteori till de som önskar.

Men andra gången jag blev påhoppad nu så då skiter vi i det då.
Gissa vidare med era egna teorier då. Kan säga att majoriteten av dem är uppåt väggarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in