2020-03-19, 21:37
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
I Åre har man ingen panik i alla fall. Full rulle och massor av glada männsikor.
Så här säger SKI star:
"Men vi är också trygga med att alpin skidåkning är en beröringsfri aktivitet."

Sen har dom det mysigt på afterski.

Många verkar fortfarande jävligt obrydda. Gick förbi ett gym idag på väg hem och där var det fullt med folk som tränade. Inte lika många som vanligt men ändå gott om folk.

Tror detta kommer ändras om 1 till 2 veckor när dödsfallen börjar stiga och vården klappar ihop.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hur tänker du nu?

De flesta som inte har några symptom blir inte testade. De som får symptom blir testade. Alltså kan vi inte sia om mörkertalet.

Det farligaste med Corona är paranoida idioter som nojar om viruset och stackars åldringar som faktiskt drabbas.
De med symtom testas absolut inte. Vad har du fått det ifrån.
Du måste vara svårt sjuk för att få komma innanför sjukhusets väggar och testas.
Ringer du 1177. Stanna hemma.
Ringer du 11313. Stanna hemma.
Ringer du vårdcentralen. Stanna hemma.
De vill inte ha dit dig. Testa får du se själv.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-19 kl. 21:44.
Citera
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hur tänker du nu?

De flesta som inte har några symptom blir inte testade. De som får symptom blir testade. Alltså kan vi inte sia om mörkertalet.

Det farligaste med Corona är paranoida idioter som nojar om viruset och stackars åldringar som faktiskt drabbas.
Det sas ju ikväll på Aktuellt att fullt friska 30-åringar blir svårt sjuka i Sverige...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Just nu i Aktuellt så är det två branchmänniskor som säger att vi måste öppna upp mer och öppna upp ekonomin, annars blir det depression och arbetslöshet mellan 20-40% och hyperinflation.

Huamej, vilka problem vi står mitt emellan...

Bortskämda äckliga Sthlms krögare, dom har täljt guld i 30 år. Horan som stod å skrek i studion skall bara hålla sin käft.

Först skall vi fixa smittan och att vi har mat i våra butiker, samt folk som jobbar i vården.

Sen om några år kan vi börja fundera på smutsig maffia restaurang verksamhet i Sthlm.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
I Åre har man ingen panik i alla fall. Full rulle och massor av glada männsikor.
Så här säger SKI star:
"Men vi är också trygga med att alpin skidåkning är en beröringsfri aktivitet."

Sen har dom det mysigt på afterski.

Jag trodde jag var cool. Och mycket skit har jag fått för det i tråden. Men detta var för mycket också för mig.
Jag gick inte ens in på Konsum idag när det var mycket folk där.

Nästan så jag blir skadeglad om dom åker direkt till IVA sen.

Men fortfarande pekar jag på att inte ETT enda dödsfall har relaterats enbart till CORONA.
Men det är klart en kombo av sjukdomar samverkar till dödsfall.

Men ÅRE skapar massor av insjukna i Corona. How dare they!
Citera
2020-03-19, 21:38
Bannlyst
Citat:
Just nu i Aktuellt så är det två branchmänniskor som säger att vi måste öppna upp mer och öppna upp ekonomin, annars blir det depression och arbetslöshet mellan 20-40% och hyperinflation.

Huamej, vilka problem vi står mitt emellan...

Bortskämda äckliga Sthlms krögare, dom har täljt guld i 30 år. Horan som stod å skrek i studion skall bara hålla sin käft.

Först skall vi fixa smittan och att vi har mat i våra butiker, samt folk som jobbar i vården.

Sen om några år kan vi börja fundera på smutsig maffia restaurang verksamhet i Sthlm..

Känner stor glädje att en massa fifflare från Sthlm går i konken.

Underbart
Senast redigerad av antisocial666 2020-03-19 kl. 21:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graFFe
Haha.
Lögn, förbannad lögn och...?

Va?

Har lugnt på jobbet och tänkte erbjuda min kunskap och utbildning inom statistik till hjälp.
Men då skiter vi i det då om intresset var på den nivån att jag blir kallad för lögnare.

Varför i hela friden skulle jag ljuga om det? Undrar bara över hur du fick till den idén logisk.
Senast redigerad av Orkanuz 2020-03-19 kl. 21:40.
Citera
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Är detta Sverige mest samhällsfarliga man genom tiderna?

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/stor-spridning-i-stockholm-tegnell-vill-inte-stanga-staden/

Flera hundra personer i Stockholm har smittats av corona och Folkhälsomyndigheten befarar att mörkertalet tiodubbelt.
Boende uppmanas att hålla sig hemma och personer avråds från resor till staden – men statsepidemiolog Anders Tegnell vill inte se en riktig karantän.
– Jag är tveksam till att vi får effekt med tvingande medel.

Han är helt blindgalen! Fullständigt vansinnig!

Just nu på Aktuellt så vittnar en sjuksköterska om att läget håller på att kollapsa i Stockholm. Svårt sjuka strömmar in, många av dessa behöver andningshjälp redan när de kommer in. Och hon berättar att många av de svårt sjuka som kommer in är yngre och medelålders!!
Bind-galen. Bind. https://www.synonymer.se/sv-syn/bindgalen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Jävligt dålig statistiker isf

1% av 10 mille (sveriges befolkning) motsvarar just 100 000.

Eller trollade du?
Han mente sikkert Stockholms befolkning, som er på ca 1 million
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Ja, WHO har ju varit och inspekterat i Kina och de anser att det är sant. WHO ljuger också enligt dig?

Har WHO testat alla i Kina?
Varit i alla städer?

WHO sprider också en massa desinfornmation. Går ej att lita på.
Det är bl.a. WHO som jagat upp stämningen globalt om detta virus så att folk springer runt som galna råttor.
Trots att virsuet är ofarligt för en övervägande majoritet av befolkningen.
Citera
Medlem
Citat:
Min simulering som jag gjorde för nästan två veckor sedan säger att detta händer 2:a april.

(för övrigt säger den att vi idag ska ha 10 döda, och 26 personer på intensivvård. Vi ska ha 1215 kända fall, och 14800 fall totalt av smittade // Eder Nostradamus)

Underskattar du inte det totala antalet smittade? Det talas om minst 100 000 st. Vart hamnar vi om de siffrorna stämmer? Personligen tror jag att dödsfallen kommer öka markant när spridningen i samhället kommer igång ordentligt. Men 100 döda i början i april känns ändå rimligt i nuläget.
Citera
2020-03-19, 21:39
Medlem
Larasofts avatar
70 procent av dödsfallen rör män.

17.5 procent av de intensivvårdade i sve pga Covid 19 är kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in