2020-03-19, 21:34
Medlem
graFFes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz

HAR EN MASTERUTBILDNING I STATISTIK OM NÅGON VILL BE MIG RÄKNA PÅ NÅGOT ELLER GÖRA NÅGON ANALYS UTIFRÅN SKILNADER I LÄNDERS SIFFROR SÅ CITERA MIG

Fan det man skriver bara drunknar i alla inlägg här.

Haha.
Lögn, förbannad lögn och...?
Citera
2020-03-19, 21:34
Medlem
Vedträs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Dom spara massor med pengar men tror du att vi kommer få det bättre... nähe du allt kommer bara hamna rätt i fickan på dom som redan är ofattbart rika. Du och jag kommer inte märka ett skit. jag tror det är därför man inte vill spärra av något... man försöker ju inte ens stoppa det här för om man hade så hade man åtminstone förbundit onödigt resande för länge sedan.

Man har ju i stället snarare sagt att lev som vanligt men tvätta händerna som enda budskap.

Så djävla trött på konspirationsteoretiker så att jag spyr. Pröva att tänka själv.
Citera
2020-03-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Jävligt dålig statistiker isf

1% av 10 mille (sveriges befolkning) motsvarar just 100 000.

Eller trollade du?

Jag antog att det var Stockholm (med allmän spridning som syftades på i programmet?

Om jag missuppfattat och vi har en statsepidemiolog som är så inkompetent att han inte ens förstår % tar jag fan en weekend till Milano omgående och slickar lite räcken. Då får jag skiten vilket jag kommer ändå.
Citera
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Spelar det någon roll hur gammal man är när man dör av COVID- 19. Viruset är inte något att leka med.
Viruset drabbar alla. Hela samhället. Alla instutioner. Allt.
Alla kan smittas. Alla!
Gamla och riskgrupper är ALLTID sårbara, även utan COVID- 19.
Gamla som blir liggande sjuka brukar oftast dö av lunginflammation. Riskgrupper är infektionskänsliga mm.

Självklart är det inget att leka med. Om smittan sprids till en stor del av befolkningen så kommer mortaliteten öka flera gånger för vuxna i alla åldersgrupper.

Ändå måste man på något sätt även titta på den absoluta risken. Låt säga att en femtiårig man normalt har 0,3% risk att dö inom ett år av vad som helst. Har han 1,5% risk att dö av coronaviruset så är det en stor relativ riskökning. 500% ökad risk!!!!

...ändå kanske man inte behöver få total panik över risken på 1,5% att dö nu?
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Finns det någon info från Kina som varit sann?

Varför skulle detta vara sant i så fall?

Ja, WHO har ju varit och inspekterat i Kina och de anser att det är sant. WHO ljuger också enligt dig?
Citera
2020-03-19, 21:36
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
I Åre har man ingen panik i alla fall. Full rulle och massor av glada männsikor.
Så här säger SKI star:
"Men vi är också trygga med att alpin skidåkning är en beröringsfri aktivitet."

Sen har dom det mysigt på afterski.

Jag trodde jag var cool. Och mycket skit har jag fått för det i tråden. Men detta var för mycket också för mig.
Jag gick inte ens in på Konsum idag när det var mycket folk där.

Nästan så jag blir skadeglad om dom åker direkt till IVA sen.

Coronalarmet från fjällen: ”kan bli som i Italien”
ÅRE. Turister från hela landet, från England och Irland, swishar förbi i soliga backar.

Hotellen är nästan fullbelagda. Men bland vårdpersonalen ökar oron för ett coronautbrott under påsklovet, skidortens mest hektiska tid.

– Vi ser en stor risk för att vi inte har resurser att klara det, säger Anna Granevärn, primärvårdschef.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K39wPM/coronalarmet-fran-fjallen-kan-bli-som-i-italien
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Håller med...kollektivtrafiken måste vara en av dom värsta smittohärdarna i samhället.

GRETA/Soros och alla de andra liberal globalisternas värld rasar samman!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Tycker du?

Der tycker absolut inte jag.

Gick förbi en massa barer, restauranger och cafeer idag och där satt dem. Drack sina öl, kaffe, käkade, gapade och flabbade rakt ut i luften. Totalt ignoranta mot situationen.

Samma sak här. Med jämna mellanrum ser man rn och en annan idiot hoppa in i tråden med kommentarer som redan avhandlats, tex "är ju bara en förkylning" och "bara gamla som dör" och "man blir immun" osv osv.

Verkar ju inte få ett slut på nötter, de bara väller in precis som om de har legat i koma i 1 månad och precis vaknat upp och börjat ställa gamla skitfrågor igen och igen med "källa" som avslut 😩

även om läget är allvarligt så är det uppstakat en hel del av massa hypokondriker, bara läsa facebook trådarna för att bli mörkrädd, där folk öppet med påhejande från andra ringer ner vården för småsaker.

känner en som jobbar som läkare och studerat x antal år inom epidiemolgi och även han säger att detta är förstorat ur propportion.

95% är dåligt pålästa delar och citerar minsta lilla som är ur proppertion till vad det är, många tror en stägning på 2 v löser biffen men sanningen är att det kommer det inte göra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tror inte det blir så många. Hade vart intressant att veta varför du tror det.

För att jah är duktig på matte.

Kolla hur många det var för 1 vecka sen och 2 veckor sen.

Och så tänker du framåt
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Ytterligare ett stolpskott med IQ som 4-åring som inte har förstått.

Fortfarande 30 gånger högre dödlighet för en säsongsinfluensa än Corona.
Efter 4 månader.
Att miljoner skulle dö av Corona är bara spekulationer och skitsnack.

Ny studie från Italien visar att 99 % av döda ac Corona hade underliggande sjukdom.
De kunde alltså lika gärna ha dött av en förkylning eller vanliga influensan.
Finns inget vaccin mot förkylningar heller om du nu trodde det.

Karantän-strategin har ingen effekt. Viruset finns redan överallt. De flesta smittade har inga symptom alls. Enda effekten blir en katastrof-recession med masarbetslöshet och masskriminalitet för att rädda multi-sjuka 85-åringar några månader. En hel generation av unga och prioduktiva offrar man till ingen nytta.

Ta en kurs på KomVux om du har svårt att förstå.

Nu var det ingen vetenskaplig studie som påvisade detta utan endast en sammanställning av myndigheterna.

Bevisa att influensa har 30 gånger högre dödlighet än Covid-19 tack
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Kerstin Hessius sa att man ”förstör en hel generations framtid” vilken generation syftade hon på?

Det är väl sannolikt de som ska ut i arbetslivet nu eller inom några år.

Satan vilket dilemma. En möjlighet:
1. Toksatsa på att bygga upp fältsjukvård. Då menar jag toksatsa, bygg upp kapaciteten 50 gånger.
2. Totalutbilda befolkningen med närmast militärstyre hur man sköter hygien, håller avstånd, är särskilt hänsynsfull mot alla äldre. Då menar jag inte att stå och svamla så som dåren Tegnell. Utan kraftfulla krav. Typ skjuta alla som inte följer dessa stenhårda hygiendirektiv på ort och ställe. Om utanförskapsområdena inte följer dessa direktiv: In med maskingevärstrupper.
3. Och sen öppna upp samhället igen.

Ovanstående kan verka drastiskt. Men det kan vara vad som behövs!
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Många världen över pratar om Sveriges ickeagerande liksom vi pratar om deras faktiska agerande.
Förhållandesvis några har dött i Sverige ännu och det trotts att man inte testar, ringar in och skapar karantän.
Får se om två veckor hur det ser ut. Är vi många smittade som det påstås så kommer också dödssiffror att öka markant.

Ja det enda som kan vara till Sveriges fördel. Är om Tegnell så tydligt visat sin inkompetens att tillräckligt många har tappat förtroendet och kör ordentlig social distansering då de har blivit så förfärade över Sveriges agerande. På så vis lyckas Tegnell om än indirekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in