Citat:
Ursprungligen postat av
Citra
Sen har ju andra advokater uttalat sig om att beslutet är felaktigt och att advokaten inte har agerar i flickans bästa intresse så det är ju inte bara folk på flashback som uttrycker sig såhär.
Martins agerande 2-3 dagar innan kammarrätten visar för mig att han inte brytt sig ett dugg om E*meralda. För mig tyder det på att han har haft ett eller flera andra ärenden som han ansåg var viktigarem säkert några som fick han att se bra ut för hans attityd visar att han är en sådan person som bryr sig om att han får beröm och därför lät sin kollega ta första rättegången och när andra var vid dörren ringde han soc och sa till dem att skaffa sig ett ombud för han skulle ändra sig. Som om han inte brytt sig alls eller lagt någon som helst tid på det och sen när det närmade sig kände att äsch låt dem ha henne.
Lite den attityden får jag som feeling när han uttalar sig. Och då har han ju inte handlat som han skulle göra. Hade han gjort sitt jobb hade han uttryckligen sagt att två missbrukare inte skulle få ha barnet förens dem båda har uppvisat nykterhet under en väldigt lång period. För två människor med avtändningar och beroende av benzo ska aldrig få ha 3 barn i sin närhet.
Benzo avtändningar ger kraftig ångest och att ha 3 barn på det?
Jag tror att det som gör att många av oss har svårt att släppa detta och tänka på det såhär mycket är för att det inte var en olycka
En liten fantastisk liten tjej levde lyckligt tills VÅRAT rättssystem ena dagen tycker att hon ska få vara kvar och vara lycklig och sen kommer ett ANNAT rättssystem och tycker att hon ska bo hos två monster som sedan blev hennes död. Att det får se ut såhär idag att det beror på vem man kommer till i systemet är vidrigt och det kostade en liten flicka hennes liv och hon fick inte ha någonting och säga till om. Hon kastades runt pga vuxnas oförmåga att bete sig och ta ansvar på alla punkter. Advokat, föräldrar och rättssystem, till och med soc klarade inte av att ta ansvar nog att få fram bevis som avgjorde att kammarrätten gav föräldrarna rätt
Jag gråter tamefasen hela tiden så fort jag ser hennes bilder. Jag är livrädd att vi snart får veta sanningen. Att den är mörk. Jag får upp hennes sista månader i livet och hon är rädd, ensam, förvirrad, slagen, nerknarkad och helt förstörd. Man vill sätta på sig jackan och springa till föräldrarnas lägenhet och ta ut henne där ifrån, skit i om man får fängelse barnet ska bort från deras vidriga händer och det är nu. Inte en enda sekund till ska hon få leva i den misären... Och sen kommer bilderna.. På en lycklig liten tjej med hela världen framför sig och sen smäller det till igen när man inser att hon är död. Pga ett system.
Det fetade:
” ringde han soc och sa till dem att skaffa sig ett ombud för han skulle ändra sig”
Gjorde han det? Jag minns att jag läst något om att socialtjänsten inte hade ett ombud, men som jag minns det, läste eller hörde jag att M4rtin kontaktade dem o frågade
om de hade ett ombud, vilket de i efterhand förstod kunde innebära att han hade ändrat ståndpunkt.
Jag hittar det inte nu, o hinner inte leta. Så jag kan ha fel o blir gärna rättad.
Men som jag minns det gav han dem inte rådet att skaffa ett ombud, eller meddelade att han ändrat uppfattning.