2020-03-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Kom igen nu ingen av er har rätt. Vi har bara några tusen smittade (under 5000 st)
25-35% ökning av alla fall dagligen.
Eller om man räknar såhär: dubbling av alla fallen var tredje dag

Nu har myndigheter slutat testa alla så vi får officiellt en ”minskning” av spridningen :/
Fast i verkligheten ligger vi runt 3000 smittade idag, 4000 imorgon
5300 på lördag.
Ca 7000 på söndag.

Det kommer rulla på men så länge myndigheter stänger ner skolor och avråder folk från stora folksamlingar så saboterar de från coronan att smittas mellan folk så ja det går lite segare

Ah Anders Tegnell gissade på över hundra tusen idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Wow. Du slingrar dig undan igen. Antingen gillar du att trolla, eller så är du livrädd innerst inne och försöker dölja det.

Provar även med dig:

Så du har inte i åtanke att 99% hade underliggande sjukdomar samt 96% var över 60 år i Italien?
Citera
Medlem
Nu börjar regim-TV släppa fram kritiken mot Tengil:

Citat:
SVT Nyheter har tagit del av en mejltråd där flera experter går hårt åt Folkhälsomyndigheten, som bland annat anklagas för att sakna kompetens, förmåga att ta del av internationella rapporter kring viruset och ha brister i medicinsk förmåga.

En av deltagarna är Fredrik Elgh, överläkare och professor vid Umeå universitet. Han säger att mejltråden består av ett antal personer som länge försökt slå larm men som inte har blivit hörda.

– Jag är djupt oroad över utvecklingen. Jag skulle helst vilja att Stockholm var satt i karantän. Vi är nästan det enda landet i världen som inte tar till allt vi kan för att kväsa infektionen. Det här är blodigt allvar, säger han i en telefonintervju med SVT Nyheter.
”Hur många liv är de beredda att offra”

Joacim Rocklöv, professor i epidemiologi och folkhälsovetenskap vid Umeå Universitet, är också med i tråden. I ett av mejlen ställer han en öppen fråga om Folkhälsomyndighetens prioriteringar:

”Betyder det att detta är en kalkylerad konsekvens som regering och Folkhälsomyndigheten tycker är okej? Hur många liv är de beredda att offra för att inte stänga ner och riskera större effekter på samhällsekonomin?”.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experter-kritiserar-anders-tegnell-i-intern-mejltrad-blodigt-allvar
Citera
2020-03-19, 20:03
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Kom igen nu ingen av er har rätt. Vi har bara några tusen smittade (under 5000 st)
25-35% ökning av alla fall dagligen.
Eller om man räknar såhär: dubbling av alla fallen var tredje dag

Nu har myndigheter slutat testa alla så vi får officiellt en ”minskning” av spridningen :/
Fast i verkligheten ligger vi runt 3000 smittade idag, 4000 imorgon
5300 på lördag.
Ca 7000 på söndag.

Det kommer rulla på men så länge myndigheter stänger ner skolor och avråder folk från stora folksamlingar så saboterar de från coronan att smittas mellan folk så ja det går lite segare
Påstod inte att det var 100.000st. Nackdelen när någon endast läser svaret och inte vad man svarade på.
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Så du tror att du blir en fladdermus av att äta fladdermussoppa? Intressant
Nej min hypotes är att immunförsvaret stärks och blir flexibelt av detta att utsättas för starka virus.

Untermenschen som gamla och multisjuka kommer inte att överleva på lång sikt trots respirator.

Det är naturens bistra bud till oss år 2020
Citera
Bannlyst
Första hunden död i Corona, stämmer det?
https://omni.se/forsta-kanda-virussmittade-hunden-har-dott-i-hongkong/a/opGbQm

Men enligt WHO:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mR4ppp/who-din-hund-kan-inte-fa-coronaviruset

Vad är sanningen?

Och sen en till djurrelaterad fråga:
Kommer det bli fler djur i städerna pga Coronakrisen?
Delfiner i Venedigs kanaler:
https://www.expressen.se/nyheter/bilder-pa-coronavirusets-effekter-forbryllar-invanarna/

Färre människor ute på gatorna och mindre trafik i städerna, och därmed bättre luft, då trivs nog djuren bättre här. Hur kommer det påverka samhället och våran hälsa?
Det sägs ju att Coronaviruset kommer från djur. Och nu kanske vi kommer smittas av en massa sjukdomar som djuren har också, om de kommer in i städerna. Fler fästingar och myggor mm i städerna kanske, och snart är det sommar.
Senast redigerad av vemsa 2020-03-19 kl. 20:05.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Italien döda/smittade: 8,3%
Tyskland döda/smittade: 0,3%

Hur kommer sig detta? Det är ju en helt enorm skillnad. Tittar man på Italien så är det ju läskigt. Tittar man på Tyskland känns det ju lite som man kan rycka på axlarna åt denna pandemi?

Tyskland har 15 194 smittade och 44 döda. Hur många döda har Italien när dom hade 15 194 smittade?

Kanske så att Italien i själva verket har otroligt många fler smittade än vad som framgår?
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e73b6f12226c10019368e3b

Strömningstjänsten Netflix kommer att sänka kvaliteten på allt sitt innehåll i Europa de kommande 30 dagarna för att förhindra att internet går på knäna.

Beskedet kommer efter en vädjan från EU-håll.

När fler jobbar hemifrån, pluggar på distans eller sitter i karantän som en följd av coronaviruset ökar trycket på internet och dess bandbredd.

EU:s kommissionär för den inre marknaden, Thierry Breton, uppmanar därför allmänheten att sänka kvalitén på den strömmade videounderhållningen.
Citera
Medlem
snurresnigels avatar
Det som är oerhört positivt är ju att Kina fick stopp på det snabbt. Det talar kraftigt emot alla domedagsprofeter här.
Känns ganska självklart att dessa kraftiga åtgärder som tas kommer att stoppa det till typ i maj/juni i Europa.
Senast redigerad av snurresnigel 2020-03-19 kl. 20:07.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, han har en taktik. Nej, han har inte vetat vad viruset har för egenskaper. Han har chansat. Ja, han låter "som jag", antagligen därför att han är fullt medveten om att det är chansningar han gör.
Okay, så taktiken är att chansa?
Det låter betryggande, framförallt som 10 miljoner ska hänga med i hans nycker.
Citera
2020-03-19, 20:05
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Provar även med dig:

Så du har inte i åtanke att 99% hade underliggande sjukdomar samt 96% var över 60 år i Italien?
Hej. Såg inte att du var här.
Har du i åtanke att över fem miljoner i Sverige har underliggande sjukdomar eller är över 50år.
Citera
2020-03-19, 20:05
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Vad är det med fiskoljan då, har missat det, att asiater äter mycket fisk eller?
Nej jag äter det normalt. Har inte läst mycket om hur de gjort men jag har utan att känna minsta skam nu tagit fram vaser och fyllt med vatten och ställt här och där i lägenheten. Kan inte höja temperaturen men vill ha det varmare med fuktigare luft. Menar folk äter c-vitamin och vitpeppar som dårar när det är förkylningstider så att jag kör ett eget möjligt stolpskott skäms jag inte för. Så har vi människor alltid gjort.

Vet någon om luftfuktigheten är annorlunda i Kina mot Italien? Jag tippar på att det handlar om kinesernas immunförsvar och eventuell genvariant jämfört mot oss andra. Jag tänker bort statistik på antalet obduktioner i jämförelse då, eftersom de ändå uppger siffror kring annat gällande viruset.

Män blir sjukare och dör lättare, jag tänker att vi kan få autoimmuna utslag via flickor sedan eftersom de bär barn. Tror gravida och barn ska exponeras så lite som möjligt ändå även om vi inte kan skydda oss.

Edit. Luftfuktigheten är mycket högre för Italien än Kina!!! Nu åker vattnet ut igen!
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-19 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in