2020-03-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nu är det det fakto så att Lena blivit mördad. Den som är skyldig ska dömas och straffas. Allt annat är helt oviktigt i fallet. Vad Lena sagt och gjort är irrelevant, ingen hävdar att hen dräpt Lena i självförsvar. Att Lena kan ha provocerat SD gör hans motiv starkare, dvs det stärker misstank en att han mördat henne. Och det spelar heller inte någon roll om hon objektivt sett verkligen har provocerat. Det avgörande är om SD upplevt att han blev provocerad, helt subjektivt. Ju mer provocerad han kännt sig, desto starkare blir hans motiv och därmed misstankarna mot honom.
Vad än Lena gjort eller sagt har ingen rätt att ta hennes liv.

Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
[/b]
Fast nu är det som hänt dem emellan, vad som sagts i förhör, hur förhållandet dem emellan var osv osv av största vikt i utredningen, har du missat det? Det näst sista fetade tror jag du har rätt i; bägaren rann till sist över för SD. Jag tycker det är intressant hur nån kan/vågar hålla på så mot någon hon är rädd för? Det sista fetade; SJÄLVKLART hade ingen rätt att ta hennes liv, och det är INGEN som NÅNSIN påstått det i denna tråd. Så trött på att vissa ständigt ska skriva det...

Ja om sagt, vi vet alla att man inte får ta andras liv.
Men i ett indiciemål hänvisas man till att försöka förstå relationen ifråga, motivet.
Undrar just likadant ... Hur vågade hon strida vidare mot någon som tagit ordet "döda" i sin
mun, som hot mot henne?
Ville hon bevisa för sig själv att hon var starkare? Hon visste ju redan att han kunde använda
händerna, filma i hennes trädgård, kräva 100 % insyn mm.
Ville hon verkligen ha honom, är min fråga. Tycker hennes känslor verkar ha svalnat mot slutet.
Hans också ...
Ändå kan det ha triggat honom, hans stolthet ..i Efter all den tid blev det så här. Bortkastad tid!?
Hon ville göra upp och sedan lämna, tror jag.
Det tålde han inte.
(Jag är inte från Örebro och har ingen anknytning alls, läser bara vad som står.)
Senast redigerad av Moschata 2020-03-19 kl. 18:47.
Citera
2020-03-19, 18:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Ur förhör med SD, han verkar sannerligen inse situationens allvar, att han förhörs med anledning av att LW är mördad.
Not.

147, 403
"...MT: Släp, ja släpa över, vi har våra trädgårds saker kanske två och en halv, tre meter ifrån varandra, så ja, ehh det låg närmast till hands istället för att dom ska gå in och rota i mitt växthus förbi, tusen miljoner kaninhinder, det är lite bökigt..."

147, 468
"...BF: När använde du dom här shortsen senast?
MT: Dom är nog bara använda en gång, på tusen år tror jag faktiskt.
F: En gång på tusen år?..."

147, 501
"...F: Va sa du om handen da, hur gjorde du illa den ...
MT: Ja den ba ... ehhjag körde omkull, ja körde jättejätte fort, snabbare än nån nånsin har gjort i en kurva ehh i Kilsbergen..."

Här berättar SD om hur han och LW kommit överens om att träffas på fredagen 11/5 -18:

147, 502
"...F: Men va gjorde du ute då da i samband med att du ringde polisen?
MT: Ehh ja då skulle Lena å jag träffas
F: Vart?
MT: Ja ehh de finns en bro mellan Vivallaskogen å Baronbackarna heter den, å nära där så går de in en liten grusväg i skogen, ett ställe där hon har en geocach placerad. Där skulle vi träffas.
F: Vilken geocach?
MT: (suckar) ja-a den hon släppte und ... i december, ja vet inte, den heter förmodligen advents 2017 nånting, jag vet inte va den heter faktiskt. Ja hade sett att dom hade tagit ut en del skog där, så den blev lite för synlig, den är en ganska stor historia ehh så jag tyckte den såg ut som att den behövde flyttas på för att inte bli misshandlad av snorungar.
F: Varför skulle ni träffas där?
MT: För å gå å titta till den där cachen som jag hade sett som att, ja här fanns de en risk
F: Hur hade ni kommunicerat innan?
MT: Jag förutsätter telegram, de är de enda vi använder, kan ha vare telefon också, men de, de är ju rätt så ovanligt
F: Telefon, ringer ni vanliga samtal?
MT: Ja i såna fall så är de vanliga samtal, men de är, som sagt, de är ovanligt.
F: Å vad hade ni bestämt?
MT: Att vi skulle ses där man gick in i skogen, där den där grusvägen börjar..."

Pja, och sen följer ju hela historien med Mållgan, Mållgan och Mållgan...
Citera
2020-03-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag hävdar bestämt att det finns de i denna tråd som anser att mordet var befogat och framkallat av BO ! Det är en galen tråd där det ofta handlat om vem som har eller haft rätt: mördaren eller offret - eller har du missat det?
Ett skäl till galenskapen är sannolikt att många av deltagarna här är inblandade och delaktiga i händelserna.

Men bara för att LW var till del krigisk, har ingen sagt att man förstår SD eller den som tagit hennes liv.
Han talade om att död, han talade om fred, han hotade, hon hotade, men på olika sätt.
Inte så vanligt att folk mördar när de blivit kränkta över gränsen.
Inte så ovanligt med att par som blivit osams kränker varandra heller.
Men man behöver i indiciemål ta del av mer personliga uppgifter än där saker och ting framträder mer svart på vitt.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-19 kl. 20:02.
Citera
2020-03-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför finns det i så fall även en massa
foton av SD?

Allt kanske tillhör samma samling? Eller tänker du att L hotat med att sprida hans bilder? Jag har inte sett hot av den typen. Har du?
Citera
2020-03-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Tjena Reimer.
Har äntligen traglat igenom alla 14.000 sidorna. Och slutsatsen av det blir samma jävla fråga:
Hanna Davidsson.....????
Att Stefan har hamnat på en rättegång för mordet är solklart, men vår kära lilla Hanna borde sitta vid samma bord och försvara sin delaktighet.
Läser man mellan raderna så kan man ganska enkelt se Hannas inblandning.
Jag ställde en fråga till Åsa om detta för nån timma sen.
Och just när jag skriver detta så får jag svar från Åsa Hiding............

Hej!

Det finns inga kvarstående misstankar mot Hanna Davidsson.

Mvh Åsa Hiding

Åsa Hiding
Kammaråklagare

Åklagarområde Bergslagen | Åklagarkammaren i Örebro
Box 1634 | 701 16 ÖREBRO
Tel exp 010-562 66 40 | Växel 010-562 66 00
www.aklagare.se

Se där ja, då fick jag det svart på vitt. (precis just nu faktiskt)
I vilket fall som helst så lyser Hannas anstiftan, ev medhjälp och skyddande klart igenom på många punkter.
Vill du skriva vilka du tycker är de punkterna?!
Jag tänker detsamma
Citera
2020-03-19, 19:42
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
/../
Händelsen natten mellan den 11 och 12 maj har redan diskuterats rätt ingående. SD:s egen berättelse angående den här natten står helt ohotad, och ingen har kunnat belägga honom med lögn. Ingen har kunnat lägga fram en alternativ modell som på samma sätt som SD:s berättelse förklarar de tidsangivelser och andra omständigheter som nu måste anses vara utredda.

Slasktidningarna Aftonbladet och NA har publicerat varsina artiklar med obekräftade uppgifter om "åklagarens teori", som går ut på att händelsen den natten skall ha ingått som en del i en mordplan som SD hade. Den här åklagarteorin är tydligen så pinsamt dålig att den inte går att beskriva i ord, och inte ens åklagaren själv verkar vilja kännas vid den.
Senast redigerad av Draifos 2020-03-19 kl. 19:49.
Citera
2020-03-19, 19:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Allt kanske tillhör samma samling? Eller tänker du att L hotat med att sprida hans bilder? Jag har inte sett hot av den typen. Har du?

Vad jag tycker är konstigt är att hon
har sparat på skiten om hon var så
rädd för honom och ville lämna honom.
Och varför hon har sparat allt tjafs
mellan dem. Hon verkar vara helt blind
för sin egen del i situationen.

Ta t.ex. inspelningen från bilincidenten.
Hon tycker att hon har bevis för
misshandel. Ingen kan veta vad ljuden
som hörs innebär. Vad som däremot
framgår är hur jobbig hon själv är och
att det kan ses som om hon provocerade
honom.

0 självinsikt.
Citera
2020-03-19, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ur förhör med SD, han verkar sannerligen inse situationens allvar, att han förhörs med anledning av att LW är mördad.
Not.

147, 403
"...MT: Släp, ja släpa över, vi har våra trädgårds saker kanske två och en halv, tre meter ifrån varandra, så ja, ehh det låg närmast till hands istället för att dom ska gå in och rota i mitt växthus förbi, tusen miljoner kaninhinder, det är lite bökigt..."

147, 468
"...BF: När använde du dom här shortsen senast?
MT: Dom är nog bara använda en gång, på tusen år tror jag faktiskt.
F: En gång på tusen år?..."

147, 501
"...F: Va sa du om handen da, hur gjorde du illa den ...
MT: Ja den ba ... ehhjag körde omkull, ja körde jättejätte fort, snabbare än nån nånsin har gjort i en kurva ehh i Kilsbergen..."

Här berättar SD om hur han och LW kommit överens om att träffas på fredagen 11/5 -18:

147, 502
"...F: Men va gjorde du ute då da i samband med att du ringde polisen?
MT: Ehh ja då skulle Lena å jag träffas
F: Vart?
MT: Ja ehh de finns en bro mellan Vivallaskogen å Baronbackarna heter den, å nära där så går de in en liten grusväg i skogen, ett ställe där hon har en geocach placerad. Där skulle vi träffas.
F: Vilken geocach?
MT: (suckar) ja-a den hon släppte und ... i december, ja vet inte, den heter förmodligen advents 2017 nånting, jag vet inte va den heter faktiskt. Ja hade sett att dom hade tagit ut en del skog där, så den blev lite för synlig, den är en ganska stor historia ehh så jag tyckte den såg ut som att den behövde flyttas på för att inte bli misshandlad av snorungar.
F: Varför skulle ni träffas där?
MT: För å gå å titta till den där cachen som jag hade sett som att, ja här fanns de en risk
F: Hur hade ni kommunicerat innan?
MT: Jag förutsätter telegram, de är de enda vi använder, kan ha vare telefon också, men de, de är ju rätt så ovanligt
F: Telefon, ringer ni vanliga samtal?
MT: Ja i såna fall så är de vanliga samtal, men de är, som sagt, de är ovanligt.
F: Å vad hade ni bestämt?
MT: Att vi skulle ses där man gick in i skogen, där den där grusvägen börjar..."

Ändå skumt att uppge detta!! När man några dagar senare ska träffas på en annan plats, vid en annan av hennes cacher, där hon kommer att mördas. Hade det inte varit smartare om man inte nämnde att man skulle ses vid en cache-plats!?
Citera
2020-03-19, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag håller med det känns inte helt som typisk kommunikation dem emellan. Där finns ett Hepp i någon tidigare kommunikation men känslan jag fick var också att det kanske inte var han som skrev.

Fast inlägget du svarade på menar ju att "hepp" faktiskt ingår naturligt i SDs vokabulär.
Citera
2020-03-19, 20:46
Bannlyst
God kväll.
Jag låg i badet och då ploppade en tanke upp.
Hanna har ju sagt följande i förhör, typ:
- Lena berättade för mig att dom har haft sex precis överallt hemma hos Stefan, och varje gång så blödde hon när hon hade sex. Så ni kommer absolut att hitta blod hos Stefan.
Det står Hanna fast vid. Hon är bombsäker att Lena har sagt så.

Typ nåt sånt har hon sagt.....

Nu är det ju dags att förhöra alla vittnen och då kan det ju bli hel-fel för Hanna.
Jag har inte kör-schemat framför mig, men om jag minns rätt så är Hannas förhör hyfsat i slutet. Det innebär att många av dom gubbarna som Lena har haft sex med vittnar innan Hanna. Alla dom gubbarna vittnar ju om att Lena INTE blödde när hon hade sex. Dom kommer en efter en intyga att Lena inte blödde, och sen när det är Hannas tur att vittna så måste ju hon stå fast vid sin utsaga att Lena blödde visst. Risken finns ju att Hanna totalt gör bort sig själv... Gud så kul.!!
Ja ja.. Det var vad jag tänkte på i badet.
Senast redigerad av Krmkr 2020-03-19 kl. 20:48.
Citera
2020-03-19, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
God kväll.
Jag låg i badet och då ploppade en tanke upp.
Hanna har ju sagt följande i förhör, typ:
- Lena berättade för mig att dom har haft sex precis överallt hemma hos Stefan, och varje gång så blödde hon när hon hade sex. Så ni kommer absolut att hitta blod hos Stefan.
Det står Hanna fast vid. Hon är bombsäker att Lena har sagt så.

Typ nåt sånt har hon sagt.....

Nu är det ju dags att förhöra alla vittnen och då kan det ju bli hel-fel för Hanna.
Jag har inte kör-schemat framför mig, men om jag minns rätt så är Hannas förhör hyfsat i slutet. Det innebär att många av dom gubbarna som Lena har haft sex med vittnar innan Hanna. Alla dom gubbarna vittnar ju om att Lena INTE blödde när hon hade sex. Dom kommer en efter en intyga att Lena inte blödde, och sen när det är Hannas tur att vittna så måste ju hon stå fast vid sin utsaga att Lena blödde visst. Risken finns ju att Hanna totalt gör bort sig själv... Gud så kul.!!
Ja ja.. Det var vad jag tänkte på i badet.
Dina badsessioner alltså....
Jo, men visst är det så. Och hon vet ju att det enbart är SDs ord som hon blivit itutad till att upprepa. Och om jag minns rätt så har han ändrat sin historia där. Nej, det blir otroligt intressant att se vad Hanna kommer säga. OM hon vågar sig upp i rätten. Skulle inte förvåna mig om hon fegar ur. Och hon lär ju inte tala sanning heller. Människan är hal som en ål och skyddar monstret hon varit gift med så länge.
Citera
2020-03-19, 20:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vad jag tycker är konstigt är att hon
har sparat på skiten om hon var så
rädd för honom och ville lämna honom.
Och varför hon har sparat allt tjafs
mellan dem. Hon verkar vara helt blind
för sin egen del i situationen.

Ta t.ex. inspelningen från bilincidenten.
Hon tycker att hon har bevis för
misshandel. Ingen kan veta vad ljuden
som hörs innebär. Vad som däremot
framgår är hur jobbig hon själv är och
att det kan ses som om hon provocerade
honom
.

0 självinsikt.
Visst, LW kanske provocerade SD där vid bilincidenten. Men hur du kan få det till att han av den anledningen sedan skulle ha haft rätt att döda henne ett och ett halvt år senare, det är där det blir så konstigt. George Olvik har sagt att ni skall lägga ned nu, men du vill tydligen inte lyssna alls på äldstebröderna.
På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger George Olvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Senast redigerad av Draifos 2020-03-19 kl. 21:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in