2020-03-17, 14:15
Medlem
Oavsett vilket är det tråkigt att en så snygg och intelligent man visade sig vara kvinnomisshandlare och slagit och betett sig aggressivt mot partikamrater i Nationaldemokraterna.

Han är inte alls en förebild.

Skulle vara intressant att veta hur det gått för hans barn dom går väl i gymnasiet nu. Antagligen många MVGn
Senast redigerad av Q2000 2020-03-17 kl. 14:30. Anledning: .
Citera
2020-03-17, 15:43
Medlem
CissiWallins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Jag vet inte vem Magi är ens. Men förstår du hur svårt Teknisk Fysik är? Den killen jag pratade med som hade studerat det på Chalmers talade om att 70% hoppar av typ

Jaja, min poäng var att en del totalt omdömeslösa människor klarar den utbildningen.

Jag har läst vissa ämnen med F:are och även umgåtts med några, så jag har väl någon slags uppfattning om det. Du har så klart rätt, det är begåvade människor.
Citera
2020-03-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CissiWallin
Jaja, min poäng var att en del totalt omdömeslösa människor klarar den utbildningen.

Jag har läst vissa ämnen med F:are och även umgåtts med några, så jag har väl någon slags uppfattning om det. Du har så klart rätt, det är begåvade människor.
Ja begåvade inom räkning och allt som hör till det. Men Tor var ju duktig på att tala inför grupp han hade kunnat jobba som säljare också säkert. Märkligt att någon som är så talangfull slösar bort allt och gör idiotsaker...
Citera
2020-03-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Vi får den "rörelse" vi förtjänar. Ställer sig många bra människor utanför rörelsen så blir rörelsen sämre än den kunde ha blivit. Vad som behövs är alltså att vettiga personer engagerar sig, inte att de avstår från att engagera sig.
Om rörelsen är överfylld av dysfunktionella psykopater så behöver den ju mer än någonsin allt vettigt folk den kan få. Att bara nöjt konstatera "haha, skönt att man slipper det där" är att vara en del av problemet.
Dom som har hög utbildning har för mycket att förlora på att engagera sig nationellt.
Citera
2020-03-17, 17:45
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
https://www.interasistmen.se/granskning/tva-ordforanden-i-sd-avslojas-med-att-hylla-nazister-och-deltagande-i-nazistiskt-natverk/

Det är ingen seriös sida du länkar till.
Citera
2020-03-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
Därför är han alltid i behöv av någon som kan tänka politik lite mer än honom själv. Fast denna får inte vara för duktig, det lärde han sig när han försökte ha Johan Rinderheim som sin lakej, när han var i SD kring åren 1997.98.

Det slutade illa för Tor och blev början på slutet för hans tid i SD. Efter det har han inte vågat ha en intellektuell nära sig.
Men om han läst Teknisk fysik borde han ha överlägsen intellektuell kapacitet så varför skulle han vara beroende av någon annan
Citera
2020-03-19, 17:34
Medlem
Citat:
ND hade inte besegrat SD i slutändan ändå så han hade kunnat gå tillbaka.

Antar att du är ironisk? Annars får du gärna nämna en folkvald SD:are med förflutet i ND.
Citera
2020-03-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Antar att du är ironisk? Annars får du gärna nämna en folkvald SD:are med förflutet i ND.
Nej jag är inte ironisk. Känner du inte till att när ND las ner mer eller mindre efter incidenten med Tor och hans sambo så gick hela avdelningar tillbaka över till SD så ja om incidenten inte inträffat hade just han kunnat göra karriär i SD. Eller menar du att SD har så måånga riksdagspolitiker som är mer begåvade än Tor...? Bara Jimmies svärmor eller hon som inte kunde räkna eller Ekeroth. Många stolpskott så ja om du tar bort Tors aggressiva sida så hade han kunnat gå längre än dom flesta i SD som om vi ska vara ärliga är lite som Trumps kärnväljare lågutbildade mm.

Tor har faktiskt allt som sagt egentligen. Men han nej han höll inte hela vägen...
Citera
2020-03-19, 18:37
Medlem
Dodafisks avatar
Citat:
Ja om man tar bort detta med dom där 2 misshandeln av sambon så var han en bra representant eftersom han hade hög utbildning och var snygg och är då motsatsen till en del andra i den nationella rörelsen (nej jag är inte bi/homo om någon undrar).

Tråkigt att det skulle sluta så. Är säker på att han annars hade suttit i Riksdagen för SD och kunnat tjäna 60 000/mån. ND hade inte besegrat SD i slutändan ändå så han hade kunnat gå tillbaka.

Så du tycker vi ska se mellan fingrarna när Tor spöade på sin sambo??
Citera
2020-03-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dodafisk
Så du tycker vi ska se mellan fingrarna när Tor spöade på sin sambo??
Nej jag bara menar att om det inte var för det (vilket är väldigt allvarligt och tråkigt för alla inblandade) så hade han kunnat gå långt. Tror jag.
Citera
2020-03-20, 12:13
Medlem
Citat:
Nej jag är inte ironisk. Känner du inte till att när ND las ner mer eller mindre efter incidenten med Tor och hans sambo så gick hela avdelningar tillbaka över till SD så ja om incidenten inte inträffat hade just han kunnat göra karriär i SD. Eller menar du att SD har så måånga riksdagspolitiker som är mer begåvade än Tor...? Bara Jimmies svärmor eller hon som inte kunde räkna eller Ekeroth. Många stolpskott så ja om du tar bort Tors aggressiva sida så hade han kunnat gå längre än dom flesta i SD som om vi ska vara ärliga är lite som Trumps kärnväljare lågutbildade mm.

Tor har faktiskt allt som sagt egentligen. Men han nej han höll inte hela vägen...

Du undviker frågan. Vilka avdelningar gick tillbaka till SD och vilka medlemmar i dessa avdelningar blev folkvalda för SD därefter? Jag påstår inte att SD har många skickliga riksdagspolitiker, men det hör inte hit. Däremot är det värt att nämna att SD-veteranen Johan Rinderheim blev mer eller mindre utkastad från SD enbart för att ha fört politisk-strategiska samtal med ND-företrädare inför valet (2006). Jag betvivlar därför att ND:are skulle ha varit välkomna att gå över till SD utan vidare.
Citera
2020-03-20, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Du undviker frågan. Vilka avdelningar gick tillbaka till SD och vilka medlemmar i dessa avdelningar blev folkvalda för SD därefter? Jag påstår inte att SD har många skickliga riksdagspolitiker, men det hör inte hit. Däremot är det värt att nämna att SD-veteranen Johan Rinderheim blev mer eller mindre utkastad från SD enbart för att ha fört politisk-strategiska samtal med ND-företrädare inför valet (2006). Jag betvivlar därför att ND:are skulle ha varit välkomna att gå över till SD utan vidare.
Ja i just Tors fall hade det blivit svårt kanske för han hoppade ju av SD och startade ND så hade han varit välkommen tillbaka (om vi låtsas om att incidenten med sambon aldrig inträffade)? Nja...Men med tanke på att han gjort mycket för SD innan så kanske. Som sagt om Jimmie och Mikael Jansson m fl ville ha bra folk med hjärna så kan dom mycket väl välkomnat han tillbaka.

Detta är ju en väldigt hypotetisk diskussion för om incidenten inte hade inträffat hade ju ND kört på vilket antagligen resulterat i att SD hade vunnit och höga företrädare för ND hade setts som förstörare av SD (vilket dom ju faktiskt också var)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in