2020-03-19, 18:30
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Finns det några bevis än på att den Kinesiska regimen mörkar antalet smittade och döda? Kan väl inte vara många som tror på de officiella siffrorna gissar jag på.

Ja inte har dom varit jätteärliga iallafall. Deras mörkning i början har kostat många liv.

Läs här;
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/kina-dolde-coronautbrottet-morkningen-dag-for-dag/
Citera
Medlem
pazeras avatar
Peaken kommer nås om 1-2 månader. Det ekonomiska läget stabiliseras. Har ett yrke där jag har mycket direkt kontakt med omvärlden och människor i sverige. Jag har personligen pratat med 5 st. personer som haft Corona. Jag blir mer och mer lugn. Ungefär som våra äldre som tyvärr dör snabbare pga. detta gäller samma sak för företag. de företag som inte hade funnits inom fem år kommer vara borta om tre månader.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ööh nä. Min fråga var varifrån Tegnell fick tecknen på en nedgång i Italien idag när han pratade.

Och den fick du svar på. Och det var igår han sa det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Vi har knappt några test-kit eller skyddsutrustning öht, därför vi inte testar. Vilket är illa. Och än värre att det inte uppmanas starkare till social distansering.
Ja finns ingen beredskap i Sverige alls.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Var dock 450 igår så ändå en liten lättnad. Hoppas att toppen är passerad.

475 t.om igår.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
testkitten är inte slut men det är en begränsad resurs och när man inte riktigt vet hur många som kommer behövas för att hålla sjukhusen säkra så kan man inte testa till höger och vänster bara för att vi ska ha en fin siffra på hur många vi testar.

Ja precis som allting inom sjukvården som lutar sig på LEAN, just in - time, modeller, som gör att man inte har någon som helst framförhållning.

Allt ska vara kostnadseffektivt, slimmat och decentraliserat, så ingen har ansvar.
http://www.diva-portal.se/smash/get/diva2:838729/FULLTEXT01.pdf
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Blev nästan handgemäng idag när någon går in på ett kafé och hostar lungorna ur sig. Var rätt intressant att se hur folk reagerade. De få som vågat sig ut såg helt förskräckta ut. Butiksbiträdet försvann genast från disken. Snabbt som ögat kommer en äldre herre ut som jag förstod var butiks ägaren och börjar försöka få karln att lämna lokalen. Ägaren vågar inte närma sig herren så han står på avstånd och försöker mota bort hnm genom luften. Något man aldrig fått se om det inte vore Corona tider
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Eftersom fler smittas varje dag ser vi att de inte funkar. Sverige måste testa misstänkta för att stoppa smittan.

Det ökar i andra länder också trots tester. Utom Kina som hade en enorm isolering.

Återigen inget land testar alla misstänkta fall = alla förkylda eller snuviga.
Citera
2020-03-19, 18:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Experter kritiserar Anders Tegnell i intern mejldiskussion

Kritiken mot Folkhälsomyndigheten och statsepidemiolog Anders Tegnell är betydligt skarpare än vad som tidigare varit känt. Det framgår av en intern mejlkonversation mellan en grupp kända forskare och experter som SVT Nyheter tagit del av.
– Det här är blodigt allvar, säger Fredrik Elgh, docent i virologi till SVT Nyheter under torsdagen.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experter-kritiserar-anders-tegnell-i-intern-mejltrad-blodigt-allvar

Han kommer att bli "the patsy".

Det egentliga problemet ligger "en våning upp".
Citera
2020-03-19, 18:31
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Finns det några bevis än på att den Kinesiska regimen mörkar antalet smittade och döda? Kan väl inte vara många som tror på de officiella siffrorna gissar jag på.

Dom har säkert mörkat och förminskat siffror tidigare, men att de skulle frisera siffror nu gällande det bättre läget, ser jag som osannolikt. En hel värld sitter på helspänn, ekonomin är på väg ner i marianergraven, skulle det visa sig att de ljuger om siffror nu skulle det vara en förtroendemässig katastrof för kinas regering. Ja nästan värre än coronan själv!
Citera
2020-03-19, 18:32
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Ja finns ingen beredskap i Sverige alls.

Nävisst, troll, vi har ingen beredskap, har inga läkare sjukhus eller myndigheter som fattar nåra beslut, har inte en upplyst befolkning som till stora delar försöker göra rätt...
Citera
2020-03-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Blev nästan handgemäng idag när någon går in på ett kafé och hostar lungorna ur sig. Var rätt intressant att se hur folk reagerade. De få som vågat sig ut såg helt förskräckta ut. Butiksbiträdet försvann genast från disken. Snabbt som ögat kommer en äldre herre ut som jag förstod var butiks ägaren och börjar försöka få karln att lämna lokalen. Ägaren vågar inte närma sig herren så han står på avstånd och försöker mota bort hnm genom luften. Något man aldrig fått se om det inte vore Corona tider

Låter episkt, att du inte tog tillfället i akt att filma är en dödssynd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in