2020-03-17, 23:31
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har försökt leta efter handsprit. Finns ingenstans. Hade behövt ha en flaska i bilen. Men totalt slut överallt. Och jag pallar inte börja laborera ihop egen gel. Bara hoppas lagren fylls snabbt... Tills dess tvål o vatten direkt jag kommer hem efter att ha varit ute.

Alla bör i framtiden ha handsprit hemma. Jag har haft det sedan svininfluensan och därför blev jag inte oroad när det var slut på apoteket.

Kanske borde regeringen lägga några miljoner på att alla svenskar kan få två flaskor handsprit i posten istället för oranga kuvert.
Citera
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Dog det inga i dag i Sverige?

En tror jag.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Blir inte förvånad eftersom det är idiotiskt att utgå från att åldersgrupperna 0 till 50 år skulle vara osårbara.

Läste någonstans att i ett sjukhus i Italien var en tredjedel av coronapatienterna under 50. Visserligen drabbas flest äldre men även många yngre verkar få eländet så om många i ex. ett samhälle är unga så kan det bli många patienter.
Citera
2020-03-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Så måste det bara vara. Världsekonomin och är inget man bara riskerar att rasera totalt för ett virus med t ex 1% CRF. Något är lurigt och det har inte framgått ännu.
Se denna från 02:26
https://www.nrk.no/video/b98483b9-dea1-40c3-8004-1c476ac986b4
Citera
2020-03-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Just den där lilla detaljen(fetade) rycker jag är intressant.

Utan att ha några vetenskapliga belägg för det, men är det särskilt smart att planera för en mängd extra sängplatser i till exempel gymnastiksalar och liknande, vi kan ju se på ditt citat och konstatera att det kanske kan innebära en risk för smittspridning, att man förvärrar läget så sätt säga.

Det är kanske så att tio Covid-19 patienter i samma rum inte kan påverka varandra negativt, har man smittan så har man så att säga, men är det uteslutet att det kan vara en nackdel om en smittad matas med fler viruspartiklar från en hostande(aerosol) granne?

Förutom bakterier och annat som också skulle kunna överföras i en sådan miljö.

Det var faktiskt en expert som angav dosmängd som en förklaring till variansen i symptom från individ till individ utöver de andra variablerna.
Citera
2020-03-17, 23:33
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Folk kommer att dö av uttråkning och depression istället om alla skall sitta hemma och isolera sig.

Fast den stora vinnaren här är Netflix. Det finns så många serier att du kan ligga hemma i en månad och bara titta på dessa ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Har försökt leta efter handsprit. Finns ingenstans. Hade behövt ha en flaska i bilen. Men totalt slut överallt. Och jag pallar inte börja laborera ihop egen gel. Bara hoppas lagren fylls snabbt... Tills dess tvål o vatten direkt jag kommer hem efter att ha varit ute.

Köp typ städservetter eller vad det är, med diskmedel i. Så slipper du kladdet. Funkar på inredningen också, kanske inte det bästa om du behöver 100ggr om dagen för fingrarna men annars fint som försäkring.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Hur många dödsfall i COVID-19 tror du vi har om en vecka från idag tisdag?

20-24 st totalt dittills.
Citera
2020-03-17, 23:34
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Evolutionsprincipen för virus främjar ökad smittsamhet framför dödlighet och svårare symtom.

Tack!, jag är ingen läkare utbildad i smittspridning, men man kommer hyfsat långt med logik. Samtidigt så tänker jag att ju mer ett virus sprider sig runt i världen i kombination med mutationer så kan vi ha något värre någonstans i slutändan.
Citera
2020-03-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hahaha ditt troll.

Har du ens någon jävla aning om vad fibros är?

Jag vet vad fibros är. I lungorna orsakas fibros vanligast av rökning.
Enligt det du hänvisar till som källa för påståendet att corona orsakar permanenta skador har de i Kina obducerat nio patienter som dött av corona, en 85-årig man visade symtom på fibros. Förstår du inte hur osakligt det är att påstå något om corona baserat på det underlaget till att börja med? Att sen försöka påvisa att corona orsakar fibros som är vanligt bland rökare och människor som utsatt lungorna för annat onyttigt är i det närmaste skrattretande.
Jag tror du får jobba på dina källor lite, kinesiska tramsrapporter som det där läser jag som aftonbladet.

Citat:
The patient, an 85-year-old man, exhibited pathological changes to those caused by SARS and MERS. Fibrosis in his lungs was not as serious as was seen in SARS patients, but an exudative reaction was more apparent, possibly due to the short course of his disease.
Citera
Medlem
Citat:
Alla bör i framtiden ha handsprit hemma. Jag har haft det sedan svininfluensan och därför blev jag inte oroad när det var slut på apoteket.

Kanske borde regeringen lägga några miljoner på att alla svenskar kan få två flaskor handsprit i posten istället för oranga kuvert.

Räcker ju till alla om inte folk köper och säljer, där borde vi införa en lag olagligt att sälja sjukhusmaterial som privatperson.
Citera
Medlem
Fris avatar
Citat:
Det går lika bra med vanlig tvål. Det här viruset är fettlösligt, det går sönder av tvål. (Med det sagt så fanns det bara en enda typ av tvål kvar på en stor tom hylla i varuhuset där jag handlade i helgen! Antingen levererades den senare, eller så är märket verkligen impopulärt. Tvål med lakritsdoft.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in