2020-03-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Hittar ingen professor med det namnet vid Göteborgs Universitet

Du behöver bara googla. Ett klick så hittar du honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mejj1
Ingen har sagt att det inte går att dö bara för att man är under 50, men risken är otroligt mycket lägre. I en normalfördelningskurva finns alltid extremer, men generellt så är det väldigt få unga som dött.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-18/99-of-those-who-died-from-virus-had-other-illness-italy-says
Jo, det är massor av folk som säger det. Inga experter, givetvis, men av folk i gemen verkar det vara typ 1/3 som tror så.

Andelen unga friska som dör kommer öka eftersom de kämpar längre innan de kastar in handduken. Det blir väl ändå inte så många i slutändan, men ändå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Hur stor är chansen tror ni att Sverige hamnar i lockdown innan första april? Min sambo som vart arbetssökande sedan nyår blev uppringd av sitt gamla jobb igår och de vill att han ska börja jobba första april. Han kommer behöva pendla 2h om dagen på både spårvagn och buss. Han är jätte glad över att börja jobba igen men jag blir så orolig då han tillhör riskgrupper, 1. Opererat bort mjälten. 2. Astma. 3. Röker och har gjort i ca 15 år. Hur tror ni det ser ut i Sverige om 2 veckor? Kommer vi ”köra på” om frisk som idag eller kommer läget ändras tror ni?
Om du anser detta forum är det bästa du kan komma på för att få svar så..... be honom sluta röka!
Citera
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Hur stor är chansen tror ni att Sverige hamnar i lockdown innan första april? Min sambo som vart arbetssökande sedan nyår blev uppringd av sitt gamla jobb igår och de vill att han ska börja jobba första april. Han kommer behöva pendla 2h om dagen på både spårvagn och buss. Han är jätte glad över att börja jobba igen men jag blir så orolig då han tillhör riskgrupper, 1. Opererat bort mjälten. 2. Astma. 3. Röker och har gjort i ca 15 år. Hur tror ni det ser ut i Sverige om 2 veckor? Kommer vi ”köra på” om frisk som idag eller kommer läget ändras tror ni?

Astma och rökare? Kanske dags att han blir man och slutar upp med cancerpinnarna. Kan snunsa istället. Dessutom bör han nu ta tillfället i akt och äta bra, ut och gå mycket och se till att hålla sig frisk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nej det blir det inte, folk ska stanna hemma och anta dom har corona. Vi säger att alla med symptom har corona. Varför skulle inte det vara en effektiv åtgärd?
Klart att smittan sprids om vi inte vet vem som bär smittan. Folk smittar innan de blir sjuka. Därför viktigt att testa misstänkta direkt, det gör inte Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
När kommer italienska siffrorna?
brukar komma strax efter 18.00
Citera
2020-03-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nä allt är inte öppet, människor gör inte alltid som dom brukar. folk ska stanna hemma vid symptom..

R0 kommer inte vara 2,5 om folk följer det rekommendationer som finns

Ved symptom, är det för sent, man smittar redan flere dagar för symptomen kommer.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Inte nog med det, som även italienska officiella representanter yttryckt, så har Kina som halvdiktatur också möjlighet att med våld begränsa människors vardag. Vilket de gjorde ganska fort.
I WHOs rapport framgår det att de lyckades spåra alla personer i alla smittkejdor. Vill inte tänka på hur det gick till. Att ha en välorganiserad övervakningsstat hjälper till.
Citera
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Tack!
Jag tror att det är bäst att skilja mellan intravenös tillförsel och kosttillskott.

Även om det förra skulle fungera, så är det inget bra skäl att ta våldsamma doser som går omvägen via magen.
Det kan nog svida en del, men Liposomal Vitamin C ska vara mildare och ha bättre upptag än vanligt brus och detta är också doser som ges till som ligger på intensiven.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är hans gissning upptrimmad till 2000 nu?

Igår var det ett par hundra. Han vaggar helt enkelt in oss i helt sinnessjuka dödstal men går det bara långsamt över tid så får folk inte panik.
Mycket gissande nu ja...
Citera
Medlem
SirPryces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Två veckor gammal artikel. Det där har dom tagit tillbaka. Det är inte säkert det enns finns flera strains av viruset. Än mindre om dom är olika i aggressivitet.

Tack för info , I stand corrected .https://www.livescience.com/coronavirus-mutations.html Hade bara hört att dessa rön betraktades som spekulativa -inte att de debunkats helt . Kineserna har dock, mig veterligen , inte dragit tillbaka sin rapport . Går väl mycket prestige i sådant , kan jag tänka mig .

Men, vem fan ska man lita på egentligen , när det nu bollas så mycket motstidig info fram och tillbaka ? Svårt att få rätsida på, när man själv inte är genetiker .

https://www.sgtreport.com/2020/02/coronavirus-is-mutating-iranian-strain-is-different-than-strain-from-wuhan/

http://en.people.cn/n3/2020/0301/c90000-9663473.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det verkar ju synnerligen underligt. Du kanske borde gå till WHO och meddela dem att de har fel. Det skulle nog uppskattas.

Så vi följer inte dom när vi testar så mycket det går??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in