2020-03-19, 17:52
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
större chans att träffas av blixten än att få corona....
Det dör årligem en till två personer till följd av blixtnedslag, omkring fem gånger så många överlever efter att ha blivit träffade.
Citera
2020-03-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Sverige testar inte misstänka fall därför blir det större smitta.

Nej det blir det inte, folk ska stanna hemma och anta dom har corona. Vi säger att alla med symptom har corona. Varför skulle inte det vara en effektiv åtgärd?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Iran är det ingen som bryr sig om, hur många som dör där...

Buhuhuuuu Tror du de i Iran bryr sig hur många som dör här eller? Nej det gör de inte och det är inget fel på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defenseur
Har du en länk till ett diagram som är logaritmiskt?

Ja nu har jag det, då jag gjorde ett diagram åt dig

https://i.ibb.co/55qpk7m/NewYork.png
Citera
Medlem
Jofs avatar
Kan man dö av Corona? Eller bara med corona?
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Vet ej, har endast tagit del av info som refereras här. Rätt höga doser men kineserna verkar iaf optimistiska.

Report from China: Three Intravenous Vitamin C Research Studies Approved for Treating COVID-19

https://williambowles.info/2020/03/03/china-treating-coronavirus-covid-19-with-intravenous-vitamin-c/
Tack!
Jag tror att det är bäst att skilja mellan intravenös tillförsel och kosttillskott.

Även om det förra skulle fungera, så är det inget bra skäl att ta våldsamma doser som går omvägen via magen.
Citera
Medlem
Hur stor är chansen tror ni att Sverige hamnar i lockdown innan första april? Min sambo som vart arbetssökande sedan nyår blev uppringd av sitt gamla jobb igår och de vill att han ska börja jobba första april. Han kommer behöva pendla 2h om dagen på både spårvagn och buss. Han är jätte glad över att börja jobba igen men jag blir så orolig då han tillhör riskgrupper, 1. Opererat bort mjälten. 2. Astma. 3. Röker och har gjort i ca 15 år. Hur tror ni det ser ut i Sverige om 2 veckor? Kommer vi ”köra på” om frisk som idag eller kommer läget ändras tror ni?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Fan internet är riktigt segt här nu i sibirien, tror fan det kommer krascha av överbelastning överallt snart....

Om ni är forskare så är jag Abraham Lincoln! Trollunge
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Lite problemen sponken eller är det något inom autismspektrat du lider utav? Du vill alltså ha liknade skit klipp so visar avsvimmade personer och en del med trolig epilepsi? Okey, då vet jag nivån, din nolla!

Vad vet du om anledningen? Och vadå autism, jag tycker bara att det är perverst med den jävla fokus svenskare har på felaktiga känslor och risken att vuxna idioter inte fattar saker om inte de får in sanningen med certificerat sanningsskopa i rövhålen. Kan ni lägga av och sluta tycka det är normalt att vuxna lägger sig i andra vuxnas samtal? Ni har fan en vuxendagiskultur och det är sjukt att ni inte märkar det själva.

Men om du nu är så viktig så kan jag säga att ja, jag tror att det är videos konstruerade för att piska upp stämning, och, ja, det är därför jag tycker det är intressant att kolla dem. Och nej, det har Inget att göra med foliehatsteori och nej, jag använder inte anonyma twittervideos som studiematerial mht Covid/kines-aids.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är hans gissning upptrimmad till 2000 nu?

Igår var det ett par hundra. Han vaggar helt enkelt in oss i helt sinnessjuka dödstal men går det bara långsamt över tid så får folk inte panik.
Och hur skall man hålla nere det på de siffrorna? Med 1% dödsfall så blir det bara 200 000 smittade i hela landet.
Citera
2020-03-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Hittar ingen professor med det namnet vid Göteborgs Universitet

https://biomedicine.gu.se/ominst/avd/infektion/forskare/thomas-bergstrom
Citera
2020-03-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Hela världen delar den uppfattningen nu, det enda ländet som inte har uppfattat hur man minskar smittspridningen er Sverige.

I Sverige är allt öppet, människor gör som dom brukar göra, lovet kommer snart, och allt är öppet.

Om nu 100 000 är smittade idag, kommer kanske 5000 att läggas in på sjukhus om två veckor, och om två veckor, med R0 = 2,5 under 4-5 dagar, kommer över en miljon att vara smittad, och två veckor efter det kommer 50000 att vara i behov för medicinsk hjälp, vad gör ni då ?

Nä allt är inte öppet, människor gör inte alltid som dom brukar. folk ska stanna hemma vid symptom..

R0 kommer inte vara 2,5 om folk följer det rekommendationer som finns

stänga gränsen eller göra massa meningslösa tester på folk som inte går att analysera på ett vettigt sätt är bara resursslöseri
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in